Træthed


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Har lige været forkølet i en uges tid og sys stadig, at jeg føler mig mat og livløs (læs træt). Spiser fornuftigt og får masser af frugt, vitaminer og protein etc. etc. Træner selvfølgelig en del men ikke så meget som normalt. Sover også de timer, jeg skal og alligevel kunne jeg lægge mig ned nu og falde i søvn.

Kender alt det med lysterapi, men jeg er jo ikke vinterdepri. Tror jeg ikke. :blink: Jeg er bare træt.

Any ideas til noget man kan gøre....spise...drikke. eller på anden vis indtage, som kan kvikke en lidt op.

Alle forslag modtages med kyshånd, for selvom jeg godt ved, at det her kun er en fase, ja så ligner det ikke mig, at være så træt hele tiden. :cry:

Danf

Link to comment
Share on other sites

Har lige været forkølet i en uges tid og sys stadig, at jeg føler mig mat og livløs (læs træt). Spiser fornuftigt og får masser af frugt, vitaminer og protein etc. etc. Træner selvfølgelig en del men ikke så meget som normalt. Sover også de timer, jeg skal og alligevel kunne jeg lægge mig ned nu og falde i søvn.

Kender alt det med lysterapi, men jeg er jo ikke vinterdepri. Tror jeg ikke. :blink: Jeg er bare træt.

Any ideas til noget man kan gøre....spise...drikke. eller på anden vis indtage, som kan kvikke en lidt op.

Alle forslag modtages med kyshånd, for selvom jeg godt ved, at det her kun er en fase, ja så ligner det ikke mig, at være så træt hele tiden. :cry:

Danf

Ved ikke om du drikker kaffe. Men det hjælper mig ihvertfald utrolig meget. Ellers kan man vel købe en slags gensing (ginsing) eller hvad det nu hedder. Det skulle være godt

Link to comment
Share on other sites

Sådan har jeg det også p.t. - jeg kunne sove i døgndrift, hvis det skulle være. Jeg drikker kaffe, og det er ikke nogen løsning for mig...heller ikke engang midlertidigt.

Det er nu ikke så usædvanligt for mig på denne årstid - kroppen venter kun på forår, og mange får også nu vinterens anden omgang forkølelse el.lign. Med andre ord tror jeg det er en naturlig reaktion på årstiden - selvom det da er vildt træls :mad: Hvis jeg stopper midt i en sætning er det nok fordi jeg er faldet i søvn foran computeren :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har lige været forkølet i en uges tid og sys stadig, at jeg føler mig mat og livløs (læs træt). Spiser fornuftigt og får masser af frugt, vitaminer og protein etc. etc. Træner selvfølgelig en del men ikke så meget som normalt. Sover også de timer, jeg skal og alligevel kunne jeg lægge mig ned nu og falde i søvn.

Kender alt det med lysterapi, men jeg er jo ikke vinterdepri. Tror jeg ikke. :blink: Jeg er bare træt.

Any ideas til noget man kan gøre....spise...drikke. eller på anden vis indtage, som kan kvikke en lidt op.

Alle forslag modtages med kyshånd, for selvom jeg godt ved, at det her kun er en fase, ja så ligner det ikke mig, at være så træt hele tiden. :cry:

Danf

Hey J

Tror faktisk ikke det er så underligt...kig ud på vejeret og ´det eneste man stort set oplever er mørke og gråvejr..og til tider kulde/Sne :devil:

havde for et par år siden en periode hvor jeg trængte til lys og lejede sådan en fætter der gir et lys som solen..og det hjalp faktisk..

for i løbet af 14 dage var jeg ovenpå igen både af min træthed og min begyndende vinter depri. Mærkelig forkortelse men kan sku ik stave

det :wink::laugh:

Jeg havde det fuldstændigt som du beskriver træt..dårligt humør..og havde endog svært ved at tage mig sammen til noget som helst :nonono: så lad nu vær

med at afskrive manglende lys som årsagen

Håber du finder en løsning og husk der er lysere tider på vej :superman:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Sådan har jeg det også p.t. - jeg kunne sove i døgndrift, hvis det skulle være. Jeg drikker kaffe, og det er ikke nogen løsning for mig...heller ikke engang midlertidigt.

Det er nu ikke så usædvanligt for mig på denne årstid - kroppen venter kun på forår, og mange får også nu vinterens anden omgang forkølelse el.lign. Med andre ord tror jeg det er en naturlig reaktion på årstiden - selvom det da er vildt træls :mad: Hvis jeg stopper midt i en sætning er det nok fordi jeg er faldet i søvn foran computeren :laugh:

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Britone, de der solpærer er det nogen man kan købe til en rimelig penge? :bigsmile:

Hej RH

Jeg er faktisk ved at undersøge hvad de koster da jeg gerne vil have dem i firmaet. så vender tilbage med et svar til dig senere...har set man kan købe sådan en lyskasse

men den pynter jo ikke ligfrem på stuebordet :wink:

Send mig en pm i starten af næste uge så svarer jeg dig der :superman:

Ha en god aften

Link to comment
Share on other sites

Denne årstid har det med at gøre folk trætte. Vi mangler jo lys og derigennem vitaminer. Jeg plejer at få noget frisk luft når jeg føler mig træt. 5-10 minutter ude i den dejlige blæst plejer altid at friske mig op. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med så mange svar. Tusind tak til alle. Kender godt lyspæren og har godt set den i Netto, men helt ærligt man føler sig da lidt bims, hvis man går hen til kassedamen med sådan en lampe :blink: Og virker det? Har da aldrig haft brug for sådan noget før. Hmmm er så småt begyndt at drikke kaffe. Og tror jeg vil prøve med noget ginsing... Alle kneb gælder for at blive bare nogenlunde frisk igen... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey J

Tror faktisk ikke det er så underligt...kig ud på vejeret og ´det eneste man stort set oplever er mørke og gråvejr..og til tider kulde/Sne :devil:

havde for et par år siden en periode hvor jeg trængte til lys og lejede sådan en fætter der gir et lys som solen..og det hjalp faktisk..

for i løbet af 14 dage var jeg ovenpå igen både af min træthed og min begyndende vinter depri. Mærkelig forkortelse men kan sku ik stave

det :wink::laugh:

Jeg havde det fuldstændigt som du beskriver træt..dårligt humør..og havde endog svært ved at tage mig sammen til noget som helst :nonono: så lad nu vær

med at afskrive manglende lys som årsagen

Håber du finder en løsning og husk der er lysere tider på vej :superman:

Måske man alligevel skulle prøve en lampe som den der. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Måske man alligevel skulle prøve en lampe som den der. :wink:

husk endelig at fortælle om den virker hvis du beslutter dig for lysfætteren, for så vil jeg nemlig belyse min mand i smug hver gang jeg får chancen :nonono:

nej i virkeligheden tror jeg det er forkølelsen der stadig sidder og driller, det kan være svært at slippe af med sådan en, især fordi du ikke har haft "tid" til at slappe ordentligt af, og komme dig helt, før du genoptog træningen, og du ved det godt inderst inde.... fy

pas på dig

Link to comment
Share on other sites

men helt ærligt man føler sig da lidt bims, hvis man går hen til kassedamen med sådan en lampe
Det er da ingen grund til - lysmangel er efterhånden så anderkendt at ingen burde rynke på næsen. Rattenberg, en lille by i Østrig der ligger op ad en bjergside får endda 1.200.000$ i tilskud fra EU til en spejlsystem mere her og det kunstige lys er også fuldt accepteret.
Og virker det?

Ja, hvis det er lysmangel der plager dig. Min onkel fik sådan en lampe i efteråret og for første gang 10 år eller mere sover han ikke 12-18 i døgnet, som har ellers plejer hver vinter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share