Yderside triceps vokser ikke.......


Hoju
 Share

Recommended Posts

Har et mindre problem med mine triceps. Det er kun indersiden, der vil vokse.

Jeg løfter rimeligt tungt og alt det der, og varierer øvelser og æder nok osv. Det eneste sted jeg ikke kan se resultater, er på ydersiden af triceps, hvilket er temmelig irriterende! Oven i købet er det værst på højre arm, hvor ydersiden af triceps stort set ikke kan ses.

Har trænet en del år, og har altid haft den holdning, at "det kommer jo nok med tiden", men det gjorde det så ikke alligevel.... :eh:

Nogen der har erfaringer eller gode råd?

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at køre flere gentagelser for at stimulere muskelvæksten (8-12) per sæt. Men jeg mener ikke at man direkte kan træne den ydre del af triceps - correct me if I´m wrong.

Jeg har dog en kammerat der elsker pulldowns - og han har den sygeste triceps i forhold til resten af kroppen, måske den øvelse vil kunne hjælpe dig

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at køre flere gentagelser for at stimulere muskelvæksten (8-12) per sæt. Men jeg mener ikke at man direkte kan træne den ydre del af triceps - correct me if I´m wrong.

Jeg har dog en kammerat der elsker pulldowns - og han har den sygeste triceps i forhold til resten af kroppen, måske den øvelse vil kunne hjælpe dig

Jeg synes også at dips går pænt grumt i triceps, men det kommer jo ikke som en overraskelse.. Om det lige kan hjælpe med dit problem med ydersiden, det ved jeg ikke :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pulldowns til triceps? I think not.

Faktisk er det muligt at lægge mere vægt på den yderste del, det lange hoved af triceps. Det gøre nemmest ved simpelthen at køre din tricepstræning over hovedet, så at sige, derved aktiverer du det lange hoved. Ægte fransk pres (BB extensions over hovedet) kunne f.eks. være en mulighed, eller ét-hånds DB extensions over hovedet som jeg selv er begyndt på netop for at stimulere det lange hoved.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du forestiller dig triceps som en hestesko, så er det den halvdel af hesteskoen, der vender væk fra kroppen, når man står afslappet med armene ned langs siden.....

forstår stadig ikke helt hvad du mener...

Hvordan vil du sammenligne triceps med en hestesko?

A4tricep.jpg

Anyway, dips, og fransk pres plejer at have en god 'overall' virkning på triceps..!

Edited by pioneer
Link to comment
Share on other sites

forstår stadig ikke helt hvad du mener...

Hvordan vil du sammenligne triceps med en hestesko?

A4tricep.jpg

Anyway, dips, og fransk pres plejer at have en god 'overall' virkning på triceps..!

Det tyder på du har puny triceps. Din tegning er en principtegning af hvordan overarmens muskler fungerer. På billedet her ser man tydeligt heskesko formen, ubehjælpelig indtegnet af mig.

post-2113-1140282011_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pulldowns til triceps? I think not.

Faktisk er det muligt at lægge mere vægt på den yderste del, det lange hoved af triceps. Det gøre nemmest ved simpelthen at køre din tricepstræning over hovedet, så at sige, derved aktiverer du det lange hoved. Ægte fransk pres (BB extensions over hovedet) kunne f.eks. være en mulighed, eller ét-hånds DB extensions over hovedet som jeg selv er begyndt på netop for at stimulere det lange hoved.

Det lange hoved sidder på indersiden af armen... Det laterale hoved (hvilket er det trådstarteren efterspørger hjælp til) stresses mest effektivt ved at gøre det modsatte af hvad du foreslår til det lange hoved. Forskellige variationer af pushdowns kan hjælpe på det. Masser af volumen...

Link to comment
Share on other sites

Det lange hoved sidder på indersiden af armen... Det laterale hoved (hvilket er det trådstarteren efterspørger hjælp til) stresses mest effektivt ved at gøre det modsatte af hvad du foreslår til det lange hoved. Forskellige variationer af pushdowns kan hjælpe på det. Masser af volumen...

Ja det kommer jo lidt an på hvordan man ser på armen, på indersiden af min arm er der hverken det ene eller det andet hoved. Jeg regnede med han mente det bagerste og dermed det lange hoved.

Link to comment
Share on other sites

Du skal lave twisting cable kickbacks hvor du holder peak-contraction 2,3 sek. per tomme overarms-omkreds

Russiske undersøgelser viser faktisk at det er 2,3998 parsek. Meget vigtig detalje. :tongue:

Tunge sæt med close grip bænkpres, dips for reps, armstrækkere med vægt, fransk pres osv burde udvikle en velproportioneret triceps.

Link to comment
Share on other sites

1. læs her http://www.exrx.net/Muscles/TricepsBrachii.html

2. genetisk potentiale... et godt eksempel på en der har været heldig med det laterale hovedepost-1926-1140288184_thumb.jpg

prøv evt. BB lying triceps ext. med ekstra fokus på at holde overarmen stille og lodret hele vejen igennem. push-downs hvor du kun hæver til vandret eller preacher push-downs.....

Link to comment
Share on other sites

Næh det gør det sådan set ikke... Det lange hoved sidder tættest ind til kroppen når armene hænger ned langs siden :smile:

Hvorfor det?

Vi har så forskellig opfattelse af tingene åbenbart, jeg læste hans problem som værende det lange hoved.
Vil det sige at ganske alm fransk pres/skullcrushers ikke går tilstrækkeligt i det lange hoved? Eller er det ligesom med skrå/flad bænk.

Fransk pres er per definition over hovedet, så det er en fin øvelse. Jeg har ladet mig fortælle at det godt kan betale sig at lægge mere vægt på det lange hoved, netop fordi det ikke bliver ramt særlig godt af alm. presseøvelser. Nu skal det jo ikke tolkes sådan at OH bevægelser kun går i det lange hoved, det lægger bare mere af belastningen over på dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share