Dødløft på træloft


TranceT
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har købt et omfattende sæt træningsudstyr hjem til, da jeg ikke længere var god til at få nosset mig ud af døren og ned at træne...

Det går som sådan også meget godt, men umiddelbart var vores loft det eneste sted hvor der var plads til noget på den størrelse.

Min far er ikke videre glad for idéen om at xxx kg bliver 'smidt' ned på gulvet, hvori kraften er fokuseret på så få steder (20kg's skiverne).

Hvordan kan jeg bedst muligt dække af, så det ikke ødelægger øvelsen? (skal jo helst ikke blive hævet for meget), men omvendt brokker min ryg sig også meget når jeg sætter vægten langsomt ned - så det er helt klart et alternativ jeg ikke har lyst til at fortsætte med.

Har overvejet en plade af okay størrelse (areal), og tykkelse, med en form for gummi-isolering ovenpå - men er sådanset ret blank :unhappy: .

Alle forslag er velkomne!

MVH

Edit: Lige kørt en staveplade igennem :blush:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg har købt et omfattende sæt træningsudstyr hjem til, da jeg ikke længere var god til at få nosset mig ud af døren og ned at træne...

Det går som sådan også meget godt, men umiddelbart var vores loft det eneste sted hvor der var plads til noget på den størrelse.

Min far er ikke videre glad for idéen om at xxx kg bliver 'smidt' ned på gulvet, hvori kraften er fokuseret på så få steder (20kg's skiverne).

Hvordan kan jeg bedst muligt dække af, så det ikke ødelægger øvelsen? (skal jo helst ikke blive hævet for meget), men omvendt brokker min ryg sig også meget når jeg sætter vægten langsomt ned - så det er helt klart et alternativ jeg ikke har lyst til at fortsætte med.

Har overvejet en plade af okay størrelse (areal), og tykkelse, med en form for gummi-isolering ovenpå - men er sådanset ret blank :unhappy: .

Alle forslag er velkomne!

MVH

Edit: Lige kørt en staveplade igennem :blush:

Tror det er mindst lige så effektivt at gummi-isoleringen er nedenunder. Det giver dig så mulighed for at have en hvilket som helst overflade du ønsker. Sandpapir er måske ikke egnet, - men så er det i hvert fald ikke glat mere :-)

Jeg har absolut ingen praktisk erfaring, men i Athena (styrkeløfter klub i Silkeborg som vidst i øvrigt ikke eksistere længere) havde de lavet en sådan "plade". Så det virker vidst i praksis!

Link to comment
Share on other sites

DaDane -> Kan du jo godt have ret i! :-) Tænkte bare mere på at skiverne skulle stå stabilt (så kan man self bare lave det hele i vatter :tongue:), men er hovedsagligt for at de ikke skal høre bragene nedenunder :innocent:

ill -> En hævet platform af ølkasser? - lyder som noget af et projekt, men er heller ikke sikker på jeg fanger idéen helt 100% - men ja vigtigt at vægten distribueres lige!

J.B -> Præcist noget ala det jeg havde tænkt mig! :bigsmile: Men hvad type træ kan holde til en okay mængde kg, uden selv at begynde at flække? - og 'gummidutterne' skal nok dække det hele, da det gerne skal virke lidt isolerende på lyden :tongue:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

J.B -> Præcist noget ala det jeg havde tænkt mig! :bigsmile: Men hvad type træ kan holde til en okay mængde kg, uden selv at begynde at flække? - og 'gummidutterne' skal nok dække det hele, da det gerne skal virke lidt isolerende på lyden :tongue:

21 eller 24 krydsfiner skulle være fint nok. Måske man kunne lægge lidt gammelt gulvtæppe på pladerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share