Hjælp til nogle trænings spørgsmål


Czyber
 Share

Recommended Posts

Heey er en dreng på 16 år og ca. 78 kg.

Jeg vil træne efter princippet i denne artikel http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=37.

Princippet hedder Progressiv loading/Dekonditionering.

Jeg har lidt spørgsmål om denne trænningform:

1) Regner med at træne 4 sæt i hver øvelse og med 6 rep. i hvert sæt, lyder det ikke fornuftigt nok ??

2) Når man benytter "Progressiv loading/Dekonditionering", skal man så benytte det princip i alle sine øvelser og på alle maskinerne ???

3) Når man skal måle sin max RM, ved hvor mange rep. er det så bedst at måle det, evt. 6 når det er det jeg skal træne med ??

4) Artiklen foreslår en cyklus, den har jeg ændret lidt i. Hva siger i til den cyklus jeg har lavet ???

5) Vil træne min kondition sammentidig men at dyrke styrketrænning, vil løbe efter en artikel her på siden som hedder "5 km, 3 gange om ugen hurtigst muligst". Nu skrives der at man ikke må træne samme muskelgruppe 2 dage i træk og har planlagt at styrketræne tirs-, tors-, lørdag og vil løbe man-, ons-, fredag. Jeg kommer til at løbe alle dage efter styrketræning, gælder det for træning at samme muskel gruppe eller hvad ???

Uge 1

1. 4 sæt x 6 reps med 75 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 75 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 75 % af 3x6PR

Uge 2

1. 4 sæt x 6 reps med 80 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 80 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 80 % af 3x6PR

Uge 3

1. 4 sæt x 6 reps med 85 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 85 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 85 % af 3x6PR

Uge 4

1. 4 sæt x 6 reps med 90 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 90 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 90 % af 3x6PR

Uge 5

1. 4 sæt x 6 reps med 95 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 95 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 95 % af 3x6PR

Uge 6

1. 4 sæt x 6 reps med 100 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 100 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 100 % af 3x6PR

Uge 7

1. 4 sæt x 6 reps med 105 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 105 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 105 % af 3x6PR

Uge 8

1. 4 sæt x 6 reps med 110 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 110 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 110 % af 3x6PR

Uge 9

1. 4 sæt x 6 reps med 115 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 115 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 115 % af 3x6PR

Uge 10

1. 4 sæt x 6 reps med 120 % af 3x6PR

2. 4 sæt x 6 reps med 120 % af 3x6PR

3. 4 sæt x 6 reps med 120 % af 3x6PR

Edited by Czyber
Link to comment
Share on other sites

1) Regner med at træne 4 sæt i hver øvelse og med 6 rep. i hvert sæt, lyder det ikke fornuftigt nok ??
Jow det lyder fint nok.
2) Når man benytter "Progressiv loading/Dekonditionering", skal man så benytte det princip i alle sine øvelser og på alle maskinerne ???

Nej. I de mindre øvelser er det ikke hensigtsmæssigt. Du kan bruge det i de større øvelser så som:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Bent over barbell rows

Military presses

og hvilke maskiner er du du taler om?

3) Når man skal måle sin max RM, ved hvor mange rep. er det så bedst at måle det, evt. 6 når det er det jeg skal træne med ??
hvis du vil træne 4x6 skal du finde den vægt du kan tage 4x6 gange :wink:
4) Artiklen foreslår en cyklus, den har jeg ændret lidt i. Hva siger i til den cyklus jeg har lavet ???

Eftersom du ikke har trænet før, kan du måske godt følge din opsatte progression. For andre ville det nok blive lidt svært. En øgning på 20 procent er meget, når man træner med tunge vægte.

5) Vil træne min kondition sammentidig men at dyrke styrketrænning, vil løbe efter en artikel her på siden som hedder "5 km, 3 gange om ugen hurtigst muligst". Nu skrives der at man ikke må træne samme muskelgruppe 2 dage i træk og har planlagt at styrketræne tirs-, tors-, lørdag og vil løbe man-, ons-, fredag. Jeg kommer til at løbe alle dage efter styrketræning, gælder det for træning at samme muskel gruppe eller hvad ???

Du vil altså løbe 6 gange om ugen? Det vil jeg sige er for meget. 3 gange om ugen må være nok!

Noget helt andet er, at jeg slet ikke synes du skal starte med at træne på denne måde. Det første du skal gøre er, at lære teknikken i alle øvelserne. Dette gøres bedste med lette vægte. Herefter kan du stille og roligt øge vægten. Når du så har trænet i et stykke tid kan du begynde på at lave programmer med fast progression.

Link to comment
Share on other sites

Maskinerne er en til Mavebøjninger med vægte på.

En til benpres.

En Træk til nakken (eller til brystet).

Og en til Knæ ekstension.

Det jeg skrev i starten menes der osse at der "kun" skal løbes 3 dage om ugen. Mit spørgsmål går ud på om det er hensigtsmæssigt at træne løb når alle dagene løb bliver trænet er efter en dag hvor jeg har dyrket styrke træning. Min uro kommer sig af jeg har læst man ikke må træne samme muskelgruppe 2 dage i træk.

Bent over barbell rows

Military presses

Kan ikke finde forklarelser på de to ting og aner ikke hvad de er og går ud på ??

Edited by Czyber
Link to comment
Share on other sites

Maskinerne er en til Mavebøjninger med vægte på.

En til benpres.

En Træk til nakken (eller til brystet).

Og en til Knæ ekstension.

Det jeg skrev i starten menes der osse at der "kun" skal løbes 3 dage om ugen. Mit spørgsmål går ud på om det er hensigtsmæssigt at træne løb når alle dagene løb bliver trænet er efter en dag hvor jeg har dyrket styrke træning. Min uro kommer sig af jeg har læst man ikke må træne samme muskelgruppe 2 dage i træk.

Bent over barbell rows

Military presses

Kan ikke finde forklarelser på de to ting og aner ikke hvad de er og går ud på ??

Kan ikke forstå hvorfor du vil lave benpres og knæ ekstension. Er squat ikke godt nok? Du har vel læst hele den artikel du selv linkede til ik?

Når man siger at man ikke må træne sammen muskel 2 dage i træk, hentydes kun til styrketræning. Konditionstræning tæller ikke som "træning" i den sammenhæng.

Bend over rows

Military presses

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Som det første vil jeg foreslå dig lige at trække vejret dybt. Det er fint, at du er engageret, men jeg fornemmer samtidig, at du pludselig har fået et "jeg skal blive stor, og det skal være lige nu"-flip. Det er vigtigt, at du ikk går for hurtigt frem her i starten, så du undgår skader og overbelastning. Hvis du aldrig har trænet før, så lyder det umiddelbart voldsomt at træne 6 gange om ugen.

Mit foreslag

Start med at lave de forskellige øvelser, find ud af hvad de går ud på, og hvad du skal være opmærksom på. På den måde får du også en bedre fornemmelse af, hvor meget din RM ca. ligger på pt.

Ellers er det bare med at komme i gang, held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fået noget flip om jeg skal være stor!

Jeg vil bare gerne snart igang med at træne eftersom jeg har overvejet det i nogle måneder og har været sat ude med en skade.

Er der en af jer der vil lave et full-body program jeg kan kører efter ?? hvor evt. maskinerne, Træk til nakken (eller til brystet) og Mavebøjningsmaskine kan indgå. Eller skal jeg evt. følge fullbody programmet i artiklen ???

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fået noget flip om jeg skal være stor!

Jeg vil bare gerne snart igang med at træne eftersom jeg har overvejet det i nogle måneder og har været sat ude med en skade.

Er der en af jer der vil lave et full-body program jeg kan kører efter ?? hvor evt. maskinerne, Træk til nakken (eller til brystet) og Mavebøjningsmaskine kan indgå. Eller skal jeg evt. følge fullbody programmet i artiklen ???

Der er for nylig lavet en post om Full body begynder program. Tag og find den. Der kom jeg blandt andet med et program....Lad for guds skyld vær med at træne 6 gange om ugen til at starte med. 3 er fint som nybegyndet. Der mange Fitness atleter der ikke engang træner 6 gange styrke om ugen! Din krop vokser når den slapper af.

Link to comment
Share on other sites

Hej Czyber.

Jeg vil lige sige til dig, at du skal have styr på formen hvis du beslutter dig for at træne dødløft... hvis man ikke træner den rigtigt så kan det få alvorlige konsekvenser for specielt lænden. Et andet råd omkring dødløft er, at holde dig på 6 gentagelser eller derover når du træner den + undgå rekord-forsøg på en gentagelse selvom det kan være fristende.

Jeg vil heller ikke anbefale dig at bruge 'mixed grip' når du træner dødløft... dvs, at du holder med overhåndsgreb med den ene hånd og med underhåndsgreb med den anden. Grunden til, at jeg ikke kan anbefale mixed grip er fordi, jeg personligt, har mistanke om, at det giver et usundt skævt træk og evt. skæv ryg (andre er velkomne til at kommentere denne påstand).

Brug straps hvis du ikke kan holde stangen... straps er et stykke stof som ligner en løkke som man tager om håndledet og den anden ende snoes om stangen således, at man bedre kan holde stangen.

Edited by Phoenix
Link to comment
Share on other sites

Hej Czyber.

Jeg vil lige sige til dig, at du skal have styr på formen hvis du beslutter dig for at træne dødløft... hvis man ikke træner den rigtigt så kan det få alvorlige konsekvenser for specielt lænden. Et andet råd omkring dødløft er, at holde dig på 6 gentagelser eller derover når du træner den + undgå rekord-forsøg på en gentagelse selvom det kan være fristende.

Jeg vil heller ikke anbefale dig at bruge 'mixed grip' når du træner dødløft... dvs, at du holder med overhåndsgreb med den ene hånd og med underhåndsgreb med den anden. Grunden til, at jeg ikke kan anbefale mixed grip er fordi, jeg personligt, har mistanke om, at det giver et usundt skævt træk og evt. skæv ryg (andre er velkomne til at kommentere denne påstand).

Brug straps hvis du ikke kan holde stangen... straps er et stykke stof som ligner en løkke som man tager om håndledet og den anden ende snoes om stangen således, at man bedre kan holde stangen.

Efter min mening er det for dumt at bruge straps de første år af en træning. Uden straps vil du få en langt bedre grebstyrke og go symmetri i din underarm. Straps er geniale senere hen, men start uden.

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er det for dumt at bruge straps de første år af en træning. Uden straps vil du få en langt bedre grebstyrke og go symmetri i din underarm. Straps er geniale senere hen, men start uden.

Man bruger straps når grebet begynder at give efter.... det er lige meget hvor længe man har trænet... hvis man vil have et stærkere greb så træner man det specifikt.

Link to comment
Share on other sites

Hør her. Jeg vil gerne træne hele min krop med speciel vægt på større biceps, triceps, brystmuskler og mavemuskler. Er der ikke en af jer der kan lave et full body program til mig ???

2 maskiner der meget gerne må indgå er: Træk til nakken (eller til brystet) og Mavebøjningsmaskine kan indgå.

Skal jeg evt. følge fullbody programmet i artiklen ???

Ps. Cj8000: kan ikke finde tråden du snakker om ?

Forresten det er næsten ligegyldigt hvilke øvelser der indgår sålænge jeg får en full body træning ud af det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hør her. Jeg vil gerne træne hele min krop med speciel vægt på større biceps, triceps, brystmuskler og mavemuskler. Er der ikke en af jer der kan lave et full body program til mig ???

Så er det et disco-program du skal have...

1. dag : Bryst, biceps....

2. dag : Triceps, mave...

max vægt på, max gentagelser... lige meget om stilen er elendig

Det kører du 6 gange om ugen og holder søndag fri.

Der findes et hav af programmer på nettet... du regner bare med, at der er nogen der GIDER at sætte et program sammen til dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med i har lidt mere styr på hvor på nettet jeg kan finde et program der passer nogenlunde, men det er måske ikke et forum hvor det er tilladt at spørge om hjælp ??

Dit indlæg er da latterligt, jeg spørger om hjælp, så kan du så vælge at hjælpe eller lade vær med at svarer, men det indlæg du har skrevet her til sidst er sqda spild af din og min tid!

Link to comment
Share on other sites

Så er det et disco-program du skal have...

1. dag : Bryst, biceps....

2. dag : Triceps, mave...

max vægt på, max gentagelser... lige meget om stilen er elendig

Det kører du 6 gange om ugen og holder søndag fri.

Der findes et hav af programmer på nettet... du regner bare med, at der er nogen der GIDER at sætte et program sammen til dig.

Han kan jo sagtens ligge vægten på de nævnte muskelgrupper men samtidig også få resten af kroppen med- og ja, det er helt sikkert med henblik på udseende. Dog er det vel op til det enkelte individ, at vælge grunden til, at man har lyst til at træne. For mig er det fint nok, at nogen gerne vil træne, for at få et "bedre" udseende. Han spørger jo bare om hjælp, og er tydeligvis uvidende, om at størstedelen af folk herinde ikke kan lide "disco-pumpere".

Hjælp ham da i stedet for, forklar hvorfor det efter din mening er dumt at køre sådan.

Link to comment
Share on other sites

Hej Czyber.

Jeg vil heller ikke anbefale dig at bruge 'mixed grip' når du træner dødløft... dvs, at du holder med overhåndsgreb med den ene hånd og med underhåndsgreb med den anden. Grunden til, at jeg ikke kan anbefale mixed grip er fordi, jeg personligt, har mistanke om, at det giver et usundt skævt træk og evt. skæv ryg

Nogen der kan debunke den? Vil gerne kunne træne med mixed grip uden at være bange :D

Link to comment
Share on other sites

Han kan jo sagtens ligge vægten på de nævnte muskelgrupper men samtidig også få resten af kroppen med- og ja, det er helt sikkert med henblik på udseende. Dog er det vel op til det enkelte individ, at vælge grunden til, at man har lyst til at træne. For mig er det fint nok, at nogen gerne vil træne, for at få et "bedre" udseende. Han spørger jo bare om hjælp, og er tydeligvis uvidende, om at størstedelen af folk herinde ikke kan lide "disco-pumpere".

Hjælp ham da i stedet for, forklar hvorfor det efter din mening er dumt at køre sådan.

Anede ikke hvad disco pumpere var, men har kigget på det og det er ikke det jeg er eller vil blive.

Det du skriver med at jeg gerne vil ligge vægten på de nævnte grupper og sammentidig få resten af kroppen med er 100 % det jeg mener. Det er altså det jeg vil! Og ja jeg vil træne for at se bedre ud, lidt større muskler og så man kan se mine mavemuskler noget bedre end man kan nu, desuden vil jeg genrelt gerne holde mig i en sund form. Jeg er ikke interreseret i at vokse MEGET, bare lige omkring så det kan ses at jeg træner.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen...

Du efterspørger et træningsprogram, så kan du få mit gamle og se, om det er noget for dig. Full body, som kan køres 2-3 gange om ugen:

Ben

5x5 eller 3x8 Back Squat

3x12 Hasemuskel-øvelse på maskine

3x12 læg

Ryg

3x12

-Træk til nakke (evt. træk til bryst, hvis du får problemer med skulderen)

-seated cable rows

-Hyper extensions

Bryst

5x5 Bænkpres

3x10 dumbell flyes

Skulder

3x8 military press

Varierede mave-øvelser, bænk, måtte, swiss ball. Lav forskellige øvelser med forskellige belastninger og antal reps

evt. dips eller triceps-øvelse

Andre kommentarer: Har selv haft problemer med brystskade så kører skiftevis bænk og brystøvelse på maskine. Hvis programmet tager for langt tid, kan du også skifte mellem læg og hasemuskel-øvelserne fra gang til gang. Ellers er det vigtigt, at du selv tilpasser programmet til din krop, når du har kørt den i nogle uger og får lidt kendskab til øvelserne...

Good luck

Link to comment
Share on other sites

Hej Czyber!

Nu har du allereden fået mange svar og forslag på træningsprogram. Jeg vil gerne komme med endu et forslag, hvis du gidder få flere, men da behøver jeg først få lidt at vide om din træningshistoria: ca hvor meget har du trænet det sidste halvåret? Og hvad har du trænet? Din vægt skrev du, men hvor høj er du? Har du prøvet løbe 5 km her i det sidste og målt tiden? Du kan sagtens kombinere løbning med tung styrketræning og god muskeltilvækst, men det vil også kræve gode spisevaner. Ca hvordan spiser du? Hvor mange gang om dagen og hvad?

Begynder med de spørgsmål...

Link to comment
Share on other sites

Hej Czyber!

Nu har du allereden fået mange svar og forslag på træningsprogram. Jeg vil gerne komme med endu et forslag, hvis du gidder få flere, men da behøver jeg først få lidt at vide om din træningshistoria: ca hvor meget har du trænet det sidste halvåret? Og hvad har du trænet? Din vægt skrev du, men hvor høj er du? Har du prøvet løbe 5 km her i det sidste og målt tiden? Du kan sagtens kombinere løbning med tung styrketræning og god muskeltilvækst, men det vil også kræve gode spisevaner. Ca hvordan spiser du? Hvor mange gang om dagen og hvad?

Begynder med de spørgsmål...

Træning sidste halve år, nogle løbe ture et par uger og så holdt det ikk mere, ellers har jeg for at sige det rent, ikke lavede en skid. Har dog haft 8 timer idræt om ugen på min gamle skole.

Jeg er 184 høj og for at tage den igen vejer jeg ca 78 kg og er 16 år.

Har ikke prøvet de 5 km her for nylig, men imorgen skulle jeg starte(efter min egen plan). Skal dog siges min løbeform er tæt på bunden da jeg ikke har løbet længere tid de sidste 3 måneder.

Jeg er netop idag, altså mandag, begyndelsen af ugen startet på min nye slags kost.

Morgen: 200g Fromage Frais= 16 g Protein

Morgen Arbejde: ½ L Mælk og morgenbrød med smør= 17,5g Protein

Frokost Arbejde: ½ L mælk, 2 skiver rugbrød med pålæg, 1 Frugt= 27,5g Protein

Hjemkomst Arbejde: 1 Frugt, 100 g mysli, 3 dl mælk= 21,5g Protein

LIGE efter træning(de dage der ikke trænes indtages det til aftensmaden): ½ L mælk 17,5g Protein

Aftensmad: Minimum 200 g kød, det tilbehør de gamle laver= 40 g Protein

Sent Aften: ½ L mælk, sandwich med pålæg= 17,5g Protein

Ialt i protein 157,5 gram protein

Self. vil kosten blive varieret. Med noget salat, noget tun og sådan lidt tror jeg det bliver!

Det skal siges jeg arbejder 31 timer om ugen i føtex, det er et stående arbejde, hvor man går rimeligt meget på en alm. arbejdsdag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi starter med din træning, så synes jeg du fået nogle gode forslag på styrkeøvninger og du havde allereden sat et ok program sammen. Så det synes jeg du kan køre efter og se hvad du synes om det. En ting bare: træk til nakken synes jeg du skal droppe. Den giver ikke nogen mærkværdig fordel overfor træk til bryst, men derimod risikerer du at ødelægge din skuldre.

M h p din løbetræning, så skal du nok være beredt på at ha meget tålmodighed for at undgå skader eller overbelastning. Den bedste måde for de fleste at bygge op god kondition til lidt længere distanser er at starte med intervalltræning. Så prøv at de første par uger køre intervalltræning var eller var anden dag. Denne intervalltræning skal under de første uger se sådan ud: Ta et tid-ur eller din mobil med og set på nedtælling 1 min. Så starter du 1 min hurtig gang - du går så hurtigt du kan uden at det overgår til løbning. Næste minut skal du løbe så hurtigt du kan. Hvis du bliver helt vildt forpustet, prøv ikke at stanne op, men løb bare en smule langsommer. Så følger næste intervall, hvor du igen går 1 min hurtigst muligt, næste minut løbning igen osv... Dette oprepes 6 gang, så du gået 6 min og løbet 6. Så er du færdig. Det lyder måske ikke som så meget, men det giver godt, jeg garanterer. Og denne løbetræning kan du sagtens også køre dager hvor du styrketræner, det interferer ikke på nogen som helst måde. Kør med denne konditionstræning i halvanden til 2 uger. Så skal jeg senere fortælle dig hvordan du kan fortsætte. Forhåbentlig skal du begynde at føle det som at det næsten er latterlig træning i slutningen af de 2 uger :smile:

Din kost er ikke på nogen som helst måde dårlig, men den kan forbedres. En vigtig ting at huske på er at ikke glemme at kigge efter kulhydratindholdet i det du spiser og da især kigge efter hvor meget af disse der består af sukker. For eksempel den Fromage Frais du spiser til morgenmad. Sukkerindholdet i sådan en er rimeligt højt. Det er også fint du tænker på at få protein, men du skal bare huske på at mælkeprotein er ikke fuldværdigt protein. Protein er opbygget af aminosyror ( det ved du måske allereden). Hvores krop har brug for 20 forskellige aminosyror. 12 af disse kan vi bygge selv. De 8 vi ikke kan bygge kaldes essentielle. Med fuldværdigt protein menes et protein der indholder samtlige essentielle aminosyror. Det gør mælkeprotein ikke. Jeg siger ikke at mælkeprotein er dårligt, men det er ikke nok. Og hvis ikke du for tilsrkækkeligt med essentielle aminosyror, er det lige meget hvor meget du får af de andre - din kropp kommer ikke at kunne bygge muskler ordentligt. Kan du lide eg, f eks? Hvis du gør, kunne du spise 1-2 kogte eg til morgenmad, gerne en frugt og mælk eller yoghurt uden sukker. Der er sukker i frugt, men p g a at de også indholder fibrer, får du ikke densamme "sugarrush" vilket gør at du undgår at føle dig sulten igen efter bare en kort tid

Det er godt du tænker på at fylde på med lidt mad efter træning. Og her behøver du ikke være bange for hvis det er sukker. Under træning sker der masser med forskellige enzymer i din krop der gører at du kan reglere de effekter sukker har på dit blodsukkerniveau på en anden måde end hvis du spiser det i hvile.

Til sidst vil jeg bare sige noget til de grøntsager du spiser. Salat og agurk er ikke dårligt, så det kan du spise alt du har lyst til. Men de indholder ikke så meget som f eks gulerødder, broccoli, spinat, blomkål, kål, bønner mm. Så forsøg sørge for at hovedparten af dit indtag af grøntsager kommer fra andet end salat.

Sig endelig, hvis du har flere spørgsmål. Held og lykke med løbetræningen!

Link to comment
Share on other sites

Her et program lige til dig!

5 x 5 (eller bare singles)Dødløft(skift mellem stifflegged, og konventionel)

5 x 5 Squat

5 x 5 BB/DB Bænkpres

3 x 8 BB Military pres

5 x 5 BB Bend over Rows

3 x 8 Dips

5 x 5 Chin-ups

3 x 10 DB Side Bend

Suplerende øvelser(hvis ønskes).

Nogle ekspempler:

Lateral Raise

BB Curl Eller DB Concentration Curls

Incline DB Press

Calf Raises

DB Shrug

Burde udføres 3 gange om ugen, og med 1 dags pause mellem hver træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share