Colostrum?


Thorhauge
 Share

Recommended Posts

XXX indeholder colostrum/råmælkspulver, hvor det naturlige indhold af aktive stoffer samt den høje biologiske værdi er bibeholdt. Råmælken i Bio Factor har et højt indhold af vækstfaktorer herunder IGF-1, IGF-2 og IGF-3 (insuline-like growth factors), immunglobuliner IgG, IgA og IgM, samt ubiquinon (Q10) og kreatin.

Det er dokumenteret, at vækstfaktorerne i colostrum øger forbrændingen af fedt; nedsætter restitutionstiden og fremmer opbygningen af muskelvæv gennem øget proteinsyntese. Samtidig styrker immunglobulinerne i colostrum immunforsvaret og har derigennem andre positive og veldokumenterede effekter.

Anvendelse:

4 gram to gange dagligt. Størst effekt opnås ved indtagelse af Bio Factor en halv time før det første morgenmåltid sammen med rigeligt vand og igen før sengetid ligeledes med vand.

Næringsindhold

Pr. 100 g Pr. 8 g

Energi: 1722 KJ/410 Kcal 138 KJ/33 Kcal

Protein: 7 g 1 g

Kulhydrat: 93 g 7 g

Fedt: 0 g 0 g

Nogen der har nogen som helst ide om dette har nogen gavnlig effekt eller bare er endnu et 'vidundermiddel'?

Link to comment
Share on other sites

Øeh, colostrum er på godt dansk det samme som modermælk (eller mere teknisk korrekt et stof der secerneres fra den gravides brystkirtler i slutningen af graviditeten). Det er som du nævner rigt på immunoglobuliner og leukocytter og har en del positive effekter på det nyfødte barn (bl.a. sænker det optagelsen af hele proteiner og lign i tarmen) - men du må undskylde jeg spørger - hva' fanden laver det i et kosttilskud? - det har jeg da aldrig hørt om før - hvilken kvinde har du malket for at få fat i det? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Øeh, colostrum er på godt dansk det samme som modermælk (eller mere teknisk korrekt et stof der secerneres fra den gravides brystkirtler i slutningen af graviditeten). Det er som du nævner rigt på immunoglobuliner og leukocytter og har en del positive effekter på det nyfødte barn (bl.a. sænker det optagelsen af hele proteiner og lign i tarmen) - men du må undskylde jeg spørger - hva' fanden laver det i et kosttilskud? - det har jeg da aldrig hørt om før - hvilken kvinde har du malket for at få fat i det? :wink:

HAHA.. Går ned og får min mor til at lave noget til min morgenmad så, hvis det har så gode virkninger.. men NEDSÆKNING af proteinoptagelsen kan da ikke være fordelagtigt

Link to comment
Share on other sites

HAHA.. Går ned og får min mor til at lave noget til min morgenmad så, hvis det har så gode virkninger.. men NEDSÆKNING af proteinoptagelsen kan da ikke være fordelagtigt

Ja okay den skulle lige omformuleres; i det spæde barn er tarm-epithelet (de funktionelle celler i tarmen) ikke helt tæt, hele proteiner kan derfor optages og skabe allergiske reaktioner, colostrum forhindrer i en hvis grad dette - proteiner i den fysiologiske voksne krop optages i form af aminosyrer - så colostrums effekt er ikke nødvendigvis en skidt ting mht. til optagelse af protein (aminosyrer)

Link to comment
Share on other sites

Ja ok.

Synes bare det lød lidt sjovt oprindeligt da colostrum, som vi lærer det, kommer fra mennesker.

Jeg har aldrig stødt på noget litteratur der nævnte noget om indtagelse af colostrum hos den voksne.

Jeg søgte på cochrane og pubmed og emnet og skimmede godt 200 artikler (reviews). Der var ingen der decideret beskæftigede sig med colostrums virkning i.f.t. styrketræning, det nærmeste jeg fandt var denne

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...l=pubmed_DocSum

og det er vel at mærke human colostrum.

Men sådan rent rationelt tror jeg ikke du i hvert fald skal forvente dig det store immuno-respons fra ko-colostrum.

Jeg tror ikke du får så meget ud af at spise det, men skal da ikke kunne sige det. Det ser ud til at være uhyre svært at finde noget om emnet. Langt de fleste emner handler om overførslen af moderens passive immunitet til den nyfødte, og eller colostrums effekter på kronisk inflammatorisk mavelidelser.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Mig forstået ret så bruges colostrum ret så ofte til medicinske patienter!! Jeg tror ikke det er praksis i DK men kunne forstå efter samtale med dansk impotør at det var mere brugt i udlandet... men der blev sagt så meget så det kan også være det var mig som ikke havde lange nok øre :blink:

Skal selv igang med Bio Factor i morgen og en måned frem - så er spændt på at prøve at se om det gør en markant forskel :bigsmile:

I kan jo også tjekke Ole Okkes hjemmeside http://www.oleokke.dk

- han har haft enorm glæde af netop disse produkter i hans kamp efter cancer

Her er et andet interessant link som uddyber lidt mere

http://www.icnre.org/index.php?option=cont...id=14&Itemid=32

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig lige præcis bio factor jeg har været ved at kigge på fordi ham der står for Bio Factor kommer og holder et foredrag i mit center. Så jeg ville bare undersøge hvad han var for en gut og hvilke alternative kost tilskud han stod inde for.

Ib Norvin hedder han, må se om han har noget brugbar viden.

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig lige præcis bio factor jeg har været ved at kigge på fordi ham der står for Bio Factor kommer og holder et foredrag i mit center. Så jeg ville bare undersøge hvad han var for en gut og hvilke alternative kost tilskud han stod inde for.

Ib Norvin hedder han, må se om han har noget brugbar viden.

Han er reel nok hvis du spørger mig :wink:

Glæd dig til hans foredrag. Han er enormt engageret i at skabe nogle virkeligt gode produkter og ikke mindst sat ind i tingene!!

Ib er selv tidligere atlet med 2 VM'er i fitness bag sig - og han har en rigtig god fornemmelse for hvad der fungere og ikke gør!

Når man først har været drevet ud i overtræning og virkeligt lave fedt% så får man en helt anden kropsfornemmelse og kan man mærke selv mindre forskelle som produkter tilføjer end krop, om man repsondere godt, blot blivere mere væsket i underhuden osv. ... disse ting har han taget med sig i hans opbygning af nogle gode kosttilskud

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Han er reel nok hvis du spørger mig

Glæd dig til hans foredrag. Han er enormt engageret i at skabe nogle virkeligt gode produkter og ikke mindst sat ind i tingene!!

Ib er selv tidligere atlet med 2 VM'er i fitness bag sig - og han har en rigtig god fornemmelse for hvad der fungere og ikke gør!

Når man først har været drevet ud i overtræning og virkeligt lave fedt% så får man en helt anden kropsfornemmelse og kan man mærke selv mindre forskelle som produkter tilføjer end krop, om man repsondere godt, blot blivere mere væsket i underhuden osv. ... disse ting har han taget med sig i hans opbygning af nogle gode kosttilskud

Øv nu havde jeg lige glædet mig til at der kom en eller anden kvaksalver jeg kunne stille en masse spørgsmål som han ikke kunne svare på... Ny plan...

Link to comment
Share on other sites

Øv nu havde jeg lige glædet mig til at der kom en eller anden kvaksalver jeg kunne stille en masse spørgsmål som han ikke kunne svare på... Ny plan...

:wink::wink:

... tror du skal ret langt ud for at tage røven på Ib - han er nok lidt for velforberedt til det :laugh::laugh:

Regner med at poste nogle af hans flotte billeder fra hans fitness konkurrencer samt noget mere info inden længe på min HP (fik overtalt ham til at give slip på et par stykker :innocent::innocent::innocent: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Har tidligere kørt Bio Factor`s colostrum tilskud, og vil ikke prale af det havde nogen indvirkning på mig ...Og dog, kørte det en lille måneds tid, og synes jeg havde mindre doms og en smule hurtigere restitution .

Forvent ihvertfald ikke det store, det ska måske suppleres over en længere periode istedet for en enkelt måned . Dog kørte jeg et andet tilskud fra samme producent, som jeg var ovenud tilfreds med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bare lige fortælle at Bio Factor er et rigtig godt produkt og jeg har selv med stor tilfredshed oplevet at min restitutionstid blev nedsat samtidig med at jeg efter alvorlig kræftsygdom fik synligt bedre blodprøver jvf. min egen læge.

Det lykkedes mig at opnå min normale vægt efter ca.½ års seriøs genoptræning dvs. 30 kilo som jeg havde tabt i forbindelse med mine kemo behandlinger.

Jeg kan varmt anbefale til de af jer der ikke har prøvet bio factor at give det en chance....

Med hensyn til Ib Norvin som er ejeren af In2zym da kan jeg sige at han er en yderst kompetent person som har en meget dygtig faglig viden omkring hans produkter og effekten af det.

Så til de af jer som skal ind og høre hans foredrag omkring hans produkter kan jeg kun sige at i har noget at glæde jer til. Han er nok en af de få seriøse forhandlere af kosttilskud herhjemme som har en reel interesse i at hans produkter kan hjælpe andre mennesker og samtidig er han ikke gået på kompromis med kvaliteten som er af allerbedste kvalitet ( modsat mange andre mærker hvis produkt er yderst tvivlbar kvalitet )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share