Vægttab under cut


Blitz
 Share

Recommended Posts

Hej MOL, jeg er i gang med at cutte med 500 kalorier under mit ligevægtsindtag og sidste måned stoppede jeg med kreatin.

3300 og nu 2800 kalorier.

1. Marts: 93,6 kg

2. Marts: 92,8 kg -

3. Marts: 92,6 kg -

4. Marts: 92,4 kg -

5. Marts: 92,2 kg -

Men som de siger, så skal man ca. smide 0,5 kg på en uge, men har jo smidt lidt mere men kan det være på grund af kreatinen?

Og så skal jeg bare vente til i morgen(næste uge), så skulle min vægt "stabiliser"?

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL, jeg er i gang med at cutte med 500 kalorier under mit ligevægtsindtag og sidste måned stoppede jeg med kreatin.

3300 og nu 2800 kalorier.

1. Marts: 93,6 kg

2. Marts: 92,8 kg -

3. Marts: 92,6 kg -

4. Marts: 92,4 kg -

5. Marts: 92,2 kg -

Men som de siger, så skal man ca. smide 0,5 kg på en uge, men har jo smidt lidt mere men kan det være på grund af kreatinen?

Og så skal jeg bare vente til i morgen(næste uge), så skulle min vægt "stabiliser"?

Jeg er stor tilhænger af at veje mig dagligt, - men lad ikke 5 dages vejninger ændre ret meget! Så præcist reagere hverken din vægt eller din krop!

Under alle omstændigheder er det almindeligt at tabe væske når du starter på en kur (hårdere diæt), og ja det bliver sikkert forstærker at at stoppe med kreatin som kan binde vand.

Link to comment
Share on other sites

Tror sagtens det kan skyldes kreatin ophøret, men som nævnt tidligere kan det jo ikke siges med 100% sikkerhed.

I stedet for at være så vægtfikseret synes jeg dog du skulle begynde at bruge et målebånd i stedet, tag et mål på et fast tidspunkt i døgnet (fx om morgenen) 2-3cm over navlen, eventuelt på lårene (hvor de er bredest), det er et langt bedre mål for at vurdere fedttab end vægt i sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Man gør det vel for at miste så lidt muskelmasse som muligt :blink:

man cutter selvfølgelig med det formål at tabe sig og samtidig mindske muskelmassetabet. men at veje sig med en vægt viser ikke nødvendigvis det rigtige vægttab. som mit eksempel hvor jeg vejede et kilo mere en uge efter giver jo ikke mening når jeg nu var mere markeret - kropsvægten svinger en del

nb. det skal siges at jeg selvfølgelig vejede mig på samme tidspunkt (om morgenen) de to forskellige dage.

Link to comment
Share on other sites

man cutter selvfølgelig med det formål at tabe sig og samtidig mindske muskelmassetabet. men at veje sig med en vægt viser ikke nødvendigvis det rigtige vægttab. som mit eksempel hvor jeg vejede et kilo mere en uge efter giver jo ikke mening når jeg nu var mere markeret - kropsvægten svinger en del

nb. det skal siges at jeg selvfølgelig vejede mig på samme tidspunkt (om morgenen) de to forskellige dage.

Det er rigtig, men efter min mening, er det klart den bedste og mest effektive måde at tabe sig på, altså via kcal-tælling.. Du får både overblik hvorledes din energifordeling er og om du overhovedet får nok, men mange i realiteten ikk gør!

Noget andet, så tror jeg næppe, at du har ku se den store forskel på en uge, har du? Kun et gæt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så vejede jeg mig igen i dag:

1. Marts: 93,6 kg

2. Marts: 92,8 kg

3. Marts: 92,6 kg

4. Marts: 92,4 kg

5. Marts: 92,2 kg

6. Marts: 92,2 kg

7. Marts: 92,0 kg

Så taber jeg mig vel bare de 200g hver dag indtil jeg er af med alt det vand jeg fik fra kreatin.

Vægten sagde 86 kg(1. dec), da jeg startede på kreatin og 93,6 3 måneder efter.

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

de tre måneder hvor du har kørt med kreatin har du jo nok også taget lidt muskelmasse på. men du cutter da bare så lang tid du vil - altså ind til du har noget det resultat du vil...

Det er rigtig, men efter min mening, er det klart den bedste og mest effektive måde at tabe sig på, altså via kcal-tælling.. Du får både overblik hvorledes din energifordeling er og om du overhovedet får nok, men mange i realiteten ikk gør!

Noget andet, så tror jeg næppe, at du har ku se den store forskel på en uge, har du? Kun et gæt.. :smile:

jeg tror vi taler lidt forbi hinanden. ja ved at tælle kalorier får man en effektiv bulke/cutte periode, det kræver dog at man ved nogenlunde hvad man forbrænder i løbet af en dag.

ang. min vægtforøgelse i forhold til sidste uge skal det siges at jeg normalt ikke dyrker cardio men i sidste uge cyklede jeg om mandagen(vejede mig om søndagen) 35km og om fredagen 45km(og på hver af de to cykelture drak jeg en prot shake med et ½scoop prot, ca 12-14g, samt en halv liter minimælk hvilket kun giver 250kcal i alt) hvilket giver en forbrænding på ca 2500-3000kcal mere end forrige uge hvor jeg vejede 80kg.

så det er muligt mine mavemuskler ikke var meget mere synlige men når man ved man har forbrændt mindst 2000kcal(prot shakes indregnet) mere end man plejer spiller det psykologiske også lidt ind...

*edit: tastefejl

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share