Tilbage til Xax (Henning Friis)?


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg har siddet og kigget tilbage i mine logbøger og min BLOG, - og jeg har primært lavet to ting som jeg har været ret standhaftige med. Xax' (=Henning Friis) fundamentprogram og senere HST. Mit HST gav godt nok fremgang, - men jeg tror jeg skulle være blevet hos Xax.

Som jeg har skrevet (og uddybet lidt) i min nye logbog så ser jeg en lidt turbulent tid i møde mht. træning.

Jeg har trænet on and off (mest off) her på MOl - endda med diverse log's og en blog siden 2002. Men gang på gang finder jeg mig selv med en dårlig form, en for høj vægt og et 'aktiveringsskema' der ikke melder om træning så langt øjet rækker.

Xax' program er ret overskueligt også mht. tid.

Det er såmænd blot:

Træningsdag 1 (mandag)

3x8 Squat

3x8 Bænkpres

3x8 Dødløft

3x8 Biceps træning (det bliver sikkert træk til bryst, ret ryg, ingen eller lav aktivering af ryggen)

3x8 Mave

Træningsdag 2 (onsdag)

3x8 Incl. BP

3x8 DL

3x8 Træk til bryst (med svaj og aktivering af ryggen)

3x8 Military

3x8 Triceps øvelse (stadig i tvivl om hvilken)

3x8 Biceps øvelse (formodentligt BB curl med EZ stang stående)

3x8 Mave

Træningsdag 3 (fredag)

3x8 Squat

3x8 CG BP

3x8 B.O.R.

3x8 French press (med EZ stang)

3x8 Biceps øvelse (formodentligt DB curl siddende)

3x8 Mave

Mht. mave tror jeg oprindeligt det hed noget andet, - måske 2x20 eller noget, - men kan ikke helt huske det. Er ikke helt sikker på hvilken øvelse det bliver, - fordentligt den mave maskine der er her, - bare fordi det er lettest.

Tricepsøvelsen var vidst oprindeligt dips, - men det er jeg end ikke tæt på at kunne klare. Så det bliver sikkert noget push-down eller noget.

Som sagt, - jeg føler overstående program har virket for mig. Så jeg er ikke interesseret i at få foreslået et andet program, - men hvis nogen har nogle geniale justeringer som de synes jeg burde prøve, - et bedre forslag til biceps og/eller triceps øvelserne eller lignende så sig endeligt til!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Uddybning udbedes :tongue:

Det er flueknepperi men alligevel ikke helt forkert... caput longum i triceps brachii udfører en adduktion i skulderleddet så en smule kunne den også være med til at bidrage ligeledes pectoralis major der også udfører en adduktion i skulderleddet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er flueknepperi men alligevel ikke helt forkert... caput longum i triceps brachii udfører en adduktion i skulderleddet så en smule kunne den også være med til at bidrage ligeledes pectoralis major der også udfører en adduktion i skulderleddet :wink:

Yada yada... Let's face it -man får ikke store trisser af hævninger :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share