German Volume Training


Tarantula
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg er lige begyndt på german volume training og jeg ville høre hvad i har at sige til det:

Dag1:

Bend over reverse grip barbell rows

Bænkpres

Dødløft

T-bar rows

Dag2:

Hvile

Dag 3:

Squat

calf raises

Dag 4:

Hvile

Dag 5:

Military press

Barbell curls

Dips

Dag 6:

Hvile.

dødløft, calf raises dips og T-bar rows er 'hjælpeøvelserne', i dem tager jeg bare 3 sæt med 5-10 reps og et par minutter pause imellem.

I bænkpres, BB rows, Squat, Military press og barbell curls kører jeg på denne måde:

1 træningspas:

10 sæt x 6 reps x 10rm

Kun 1 minuts hvile imellem sættene!

2 træningspas:

10 sæt x 5 reps x 10rm + 4%

Stadig kun 1 minuts hvile mellem sættene. Hvis jeg syntes at vægten var for let i 1 træningpas smider jeg yderlige 4% på. Jeg fortsætter altså med at køre 4% ekstra i de næste uger også.

3 træningspas:

10 sæt x 4 reps x 10rm + 8%

1 minut hvile mellem sæt

4 træningpas:

10 sæt x 6 reps x 10rm + 4%

1 minut hvile mellem sæt

5 træningspas:

10 sæt x 5 reps x 10rm + 8%

1 minut hvile mellem sæt

6 træningspas:

10 sæt x 4 reps x 10rm + 12%

1 minut hvile mellem sæt

7 træningpas:

Ny test af 10 rm og 6 rm.

Jeg har bygget dette program på information af TJ på getbig og fra nogle GVT sider/artikler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaringer med GVT, men umiddelbart synes jeg det ser ud til at intensiteten er forholdsvis lav. Frekvensen synes også at være lav, jf. diskussionen under HST tråden. Det bliver da spændende at høre om dine resultater :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt GVT i en enkelt øvelse i fire uger
Det kan du ikke bruge som målestok. Så vidt jeg husker kørte du det i biceps. Den store volumen batter først rigtigt når man køre den på alle de store basisøvelser.
men umiddelbart synes jeg det ser ud til at intensiteten er forholdsvis lav.

I GVT er det volumen som skaber tilpasningern. Vægten må på intet tidspunkt blive så tungt at man nærmer sig failure. Derfor passer 10RM godt til 10 sæt af 4-6 reps.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ser ellers godt ud, men undrer mig lidt hvorfor du ikke har nogen øvelse for baglår - rdl, goodmornings etc etc. Jeg ville smide den ind samme dag som squat...

Dine hjælpeøvelser for ryg er godt nok nogle badass øvelser :w00t: tror det kunne være hensigtsmæssigt at vælge nogle øvelser primært for lats´ne - pullups, chins

Er der forresten en speciel årsag til du har smidt en ekstra dags restitution ind i programmet - så vidt jeg husker så er den originale en 5 dages cyklus... ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share