Gygex' Styrkelog


Gygex
 Share

Recommended Posts

WS4SB - Uge 2 Dag 1

Benchpress

1 x 5 @ 60 kg

1 x 5 @ 70 kg

1 x 5 @ 75 kg

1 x 5 @ 80 kg

1 x 5 @ 85 kg

1 x 4 @ 90 kg

Incline DB Press

2 x 8 @ 34 kg (pr. håndvægt)

1 x 7 @ 34 kg (pr. håndvægt)

1 x 6 @ 34 kg (pr. håndvægt)

Bent Over Rows

4 x 12 @ 55 kg

Standing Face Pulls

3 x 12 @ 22,5 kg

Hanging Leg Raises

4 x 15 @ BW

Vaaarrrmmmtt.... :firebounce::sun:

Træningen i dag gik okay, havde bøvl med varmen og det at mine hænder konstant var så svedige at vægtene flere gange var ved at smutte væk fra mig.

Failede på den 5. rep i benchpress i mit forsøg med 90 kg, det var lidt en skam, og så rendte jeg ind i noget bøvl på Incline DB press, men ellers gik træningen fint. Det er bare alt alt for varmt at træne i... fint strandvejr dog :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

WS4SB - Uge 2 Dag 2

Squat

1 x 5 @ 90 kg

1 x 5 @ 100 kg

1 x 5 @ 110 kg

1 x 5 @ 120 kg

1 x 5 @ 125 kg

DB Reverse Lunges

4 x 8 @ 22 kg (pr. håndvægt)

Romanian Deadlift

4 x 6 @ 85 kg

Plate Pinch Grips

3 x 30 sekunder @ 10 kg (pr. vægtskive)

Tog en formiddagstræning i dag. Men det hjalp da lige lidt på varmen. Godt det var en "kort" dag, men knap så mange øvelser...

Squat var slem på de 125 kg men den kom da på alle 5 gange. Jeg forsøgte med 15 kg skiver på Plate Pinch Grips, men den gik ikke, sveden i mine hænder fik skiven til at glide mere end jeg kunne holde fast til. Så jeg tog endnu en omgang med 10 kg skiven. Så var den træning fint overstået og så stod den ellers på stranden! :cool:

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 2 Dag 3

Weigthed Push-ups

1 x 10 @ BW

1 x 6 @ 10 kg

1 x 5 @ 15 kg

1 x 4 @ 20 kg

1 x 3 @ 30 kg

Rope Pushdowns

4 x 8 @ 30 kg

Front Pulldowns

4 x 8 @ 93 kg

DB Shoulder Press

3 x 10 @ 22 kg pr. håndvægt

Hammer Curls

3 x 10 @ 18 kg pr. håndvægt

Hanging Leg Raises*

3 x 10 @ BW

Weigthed Crunches*

3 x 10 @ 10 kg

Russian Twists*

3 x 10 @ 10 kg

* - Abs øvelser kørt i circuit motion uden pause mellem sets

Endnu en dag i varmen, så et par mesh-short og en let t-shirt er jo påkrævet! :4thumbup:

Træningen kørte rigtig godt. I dag var abs curciut også hård, men den var noget nemmere overstået end sidste gang! Godt det er det sidste jeg laver, for jeg var da fuldstændig gennemblødt da jeg var færdig. Jeg steg ikke særlig meget på weigthed push-ups som jeg havde forventet, men den kommer nok... Ellers ikke rigtig noget at bemærke.

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 3 Dag 1

Benchpress

1 x 8 @ 60 kg

1 x 6 @ 70 kg

1 x 5 @ 75 kg

1 x 5 @ 80 kg

1 x 5 @ 85 kg

1 x 4 @ 90 kg

Incline DB Press

2 x 4 @ 36 kg (pr. håndvægt)

2 x 5 @ 36 kg (pr. håndvægt)

Bent Over Rows

4 x 10 @ 60 kg

Standing Face Pulls

3 x 12 @ 25 kg

Hanging Leg Raises

4 x 15 @ 10 kg

Okay træning i dag. Prøvede at øge med 2 kg pr. håndvægt i incline, men den gik ikke helt, tror jeg skal slappe lidt af med at forsøge at øge så meget hele tiden, for det kan jeg tilsyneladende ikke helt... live and learn... Ellers gik træningen fint i dag!

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 3 Dag 2

Squat

1 x 5 @ 90 kg

1 x 5 @ 100 kg

1 x 5 @ 110 kg

1 x 5 @ 120 kg

1 x 5 @ 127,5 kg

DB Reverse Lunges

4 x 10 @ 22 kg (pr. håndvægt)

Romanian Deadlift

4 x 8 @ 85 kg

Plate Pinch Grips

3 x 30 sekunder @ 12,5 kg (2 vægtskiver i hver hånd)

Stadig varmt, ved ikke om andre end jeg lægger mærke til det? :cool:

Tung omgang i dag, pressede kun lige de 127,5 kg squat op 5 gange. Romanian deadlift var også en hård omgang, og reverse lunges destruerede da lige mine baglår + baller. Det holder! Ellers en hurtig og god træning i dag!

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 3 Dag 3

Weigthed Push-ups

1 x 10 @ BW

1 x 6 @ 10 kg

1 x 5 @ 15 kg

1 x 4 @ 20 kg

1 x 3 @ 30 kg

1 x 3 @ 35 kg

Rope Pushdowns

4 x 6 @ 37,5 kg

Front Pulldowns

4 x 10 @ 95 kg

DB Shoulder Press

3 x 12 @ 22 kg pr. håndvægt

Hammer Curls

3 x 8 @ 20 kg pr. håndvægt

Hanging Leg Raises*

3 x 10 @ BW

Weigthed Crunches*

3 x 10 @ 10 kg

Russian Twists*

3 x 10 @ 10 kg

* - Abs øvelser kørt i circuit motion uden pause mellem sets

God hård træning i dag. Jeg havde glemt at føre værdierne fra sidste træning på papiret, så nogle af øvelserne måtte jeg skyde mig til kg. Derfor blev det et ret højt spring i de første par øvelser. Men jeg kunne jo tage det, så det var fint nok. Efter træningen var jeg baldret, godt det eneste der skal ske nu, er computer og sengetid!

Det var også sidste omgang af disse øvelser. De næste 3 uger skal jeg køre anderledes øvelser, inden jeg vender tilbage til disse! Bliver spændende om jeg får det ligeså godt med de nye øvelser som jeg synes jeg har fået med disse! Det var været 3 gode uger efter min mening!

Link to comment
Share on other sites

Tak min ven - troede ikke at min tilstedeværelse havde så mærkbar en effekt! Et tilfælde!? Det tror jeg ikke du skal regne med...... :4whistling:

waynesworld12.jpg

Heheh... det er altid en fornøjelse at have dig i nærheden! :tongue: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ellers været rundt og lede efter nyt center heroppe, men det har ikke just været nogen succes endnu. Fitness DK tager - og jeg siger og skriver! - 389 kr. om måneden (studierabat endda!)! Hvis så de havde et squatrack og faciliteterne matchede prisen var det ok - men sikke en skuffelse. Nok er jeg ikke den stærkeste okse i stalden, men håndvægte op til 34 kg. er heller ikke noget at råbe hurra for.

Så prøvede jeg SATS, her kunne jeg nøjes med 295 kr. om måneden, men det var da simpelhen så ringe faciliteter - heller ikke noget squatrack hér og en "frivægtskælder" fyldt med smartasses.

Nu skal jeg ind og tjekke Ny Helse & Motion og se det an. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super nedern der møller... endnu en grund til at jeg tager kbh over århus any day :wink:

Men du må da lige holde mig postet om du ikke finder noget deroppe, ellers må vi to jo starte vores eget super-sprøde center :cool:

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 4 Dag 1

Incline DB Press

1 x 5 @ 26 kg

1 x 5 @ 28 kg

1 x 5 @ 30 kg

1 x 5 @ 32 kg

1 x 5 @ 34 kg

1 x 4 @ 36 kg (alle pr. håndvægt)

Decline DB Press

3 x 6 @ 32 kg (pr. håndvægt)

Seated Cable Rows

4 x 10 @ 65 kg

Bent Over DB Flyes

2 x 12 @ 14 kg (pr. håndvægt)

Side Bends

4 x 8 @ 24 kg (pr. håndvægt)

Første dag i del 2 af programmet. Et par nye øvelser præger programmet. Jeg valgte at starte let ud med decline da jeg var brændt af efter incline. Seated cable rows er en god øvelse, den er teknisk nem, men jeg kan mærke ryg og arme slide for at trække vægten. Bent over DB flyes er en hård øvelse, jeg startede tungt så jeg tog kun 2 sets, men det måtte jeg godt jævnfør programmet, hehe...

Side bends er en grim grim øvelse. Jeg kan mærke de skråsiddende mavemuskler (ell. hva de hedder) arbejde, men jeg startede lavt da jeg synes jeg var lidt en motorik-spasser. Og så kunne jeg ikke lade være med at grine af mig selv når jeg står der og rokker.

Alt i alt en udemærket dag!

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 4 Dag 2

Deadlift

1 x 5 @ 70 kg

1 x 5 @ 80 kg

1 x 5 @ 90 kg

1 x 5 @ 100 kg

1 x 5 @ 110 kg

BB Step-ups

4 x 8 @ 50 kg

Pull Throughs

4 x 6 @ 35 kg

Wrist Roller

3 x 30 sekunder @ 2,5 kg

Nye øvelser til benene. Deadlift kender jeg jo, så den kørte bare derud af. BB Step-ups og Pull throughs var nye øvelser som jeg derfor valgte at starte lidt roligt ud med. Step-ups var ikke særlig teknisk svær, men jeg blev træt i nakken af at have stangen liggende, så den skal jeg nok til at placere lidt mere omhyggeligt inden jeg kører på med en øvelse. Pull throughs synes jeg var teknisk svær, så den bøvlede jeg lidt med, men tror ikke der går længe før jeg også får styr på den.

Wrist rollers var dum, idet centeret ikke havde en lige stang (uden bevægeligt led i midten) derfor måtte jeg bruge en lidt "skæv" stang og da centeret heller ikke havde ét langt kabel, måtte jeg sætte nogen sammen, hvilket gav nogle dumme "klumper" når jeg rullede skiven op. Derfor var de 2,5 kg rigeligt! Jeg tror jeg laver en stang med en lang snor i til næste træning, som jeg bare slæber med mig!

Ellers en hurtig træning.... men vaaaarm!

Link to comment
Share on other sites

Er spændt at se hvad du siger til pull throughs, jeg har prøvet den engang, men fik den aldrig til at spille. Ellers altid lækkert med nye øvelser.

Mht. wrist rollers, kan du ikke bare lave den med en vægtstang? Jeg havde en prøvetræning i et center heroppe i sidste uge og der havde de gud hjælpe mig et monstrum af en maskine til at træne wrist rollers. De havde de underligste maskiner og squat racket var gemt væk i et rum i kælderen, hvor man står med ansigtet lige ind i et spejl. Ret belastende.... eller måske bare en vanesag. :bigsmile:

2006-05-10.gif

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 4 Dag 3

Benchpress

1 x 8 @ 60 kg

1 x 6 @ 70 kg

1 x 4 @ 80 kg

1 x 3 @ 85 kg

1 x 3 @ 90 kg

Skull Crushers

4 x 6 @ 25 kg

Chin-ups

4 x 6 @ BW (96-97 kg)

BB Shrugs

3 x 10 @ 70 kg

DB Preacher Curls

3 x 8 @ 14 kg pr. håndvægt

Hanging Leg Raises*

3 x 10 @ BW

Weigthed Crunches*

3 x 10 @ 15 kg

Russian Twists*

3 x 10 @ 10 kg

* - Abs øvelser kørt i circuit motion uden pause mellem sets

Ahh den sidste dag med nye øvelser, og jeg må sige at jeg er ret så positivt stemt mht. programmet.

Da jeg kom ud i centeret havde jeg ikke rigtig energi, og derfor fik jeg en sløv start med bænkpres, og kom derfor ikke over de 90 kg. Det VIL der blive lavet om på. Men efter den sløve start fik jeg fornyet energi, og så kunne jeg give den noget slæde igen!

Jeg startede forsigtigt ud med Skull Crushers da det jo er en ny øvelse, men det var nem og jeg følte den gav godt til triceps, så den skal jeg for alvor igang med næste gang!

Chin-ups kørte jeg 4 x 6 som egentlig er 2 reps for lidt i forhold til normen i programmet, men at tage 4 sæt á 8 gentagelser var for meget i dag, så jeg nøjedes med de 6, også bare for at komme igang med øvelsen, som jeg i et par måneder gerne ville have med...

Ikke så meget at sige til Shrugs, den har jeg prøvet før, og det er en nem men god øvelse efter min mening!

DB preacher curls er en hård øvelse, det er utroligt så meget den isolerer biceps. Jeg gav den gas med denne øvelse, og fik hevet de 14 kg op alle 3 gange.

Link to comment
Share on other sites

Er spændt at se hvad du siger til pull throughs, jeg har prøvet den engang, men fik den aldrig til at spille. Ellers altid lækkert med nye øvelser.

Mht. wrist rollers, kan du ikke bare lave den med en vægtstang? Jeg havde en prøvetræning i et center heroppe i sidste uge og der havde de gud hjælpe mig et monstrum af en maskine til at træne wrist rollers. De havde de underligste maskiner og squat racket var gemt væk i et rum i kælderen, hvor man står med ansigtet lige ind i et spejl. Ret belastende.... eller måske bare en vanesag. :bigsmile:

Jeg er også spændt på om jeg får pull-throughs til at fungere. det er en teknisk svær øvelse for mig, men jeg giver den lige en chance, så ser vi hvad der sker.

Mht. wrist rollers, så er min træning-makkers far chef for sit eget lille firma der producerer diverse ting i metal, så han er ved at lave et håndtag med en lang snor i, så der skulle ikke være nogen problemer der! :dumbbell_lift:

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 5 Dag 1

Incline DB Press

1 x 5 @ 28 kg

1 x 5 @ 30 kg

1 x 5 @ 32 kg

1 x 5 @ 34 kg

1 x 5 @ 36 kg

1 x 4 @ 38 kg (alle pr. håndvægt)

Decline DB Press

3 x 8 @ 32 kg (pr. håndvægt)

Seated Cable Rows

4 x 12 @ 65 kg

Bent Over DB Flyes

3 x 12 @ 14 kg (pr. håndvægt)

Side Bends

4 x 8 @ 30 kg (pr. håndvægt)

Jeg havde lidt lav energi i dag, men alligvel fik jeg mig selv losset ud i centeret, og dér fik jeg fornyet energi... vigtigt!

Jeg startede med at give den gas, og det resulterede i øgning i alt uden failure, så det har bare været en super dag. Var også rigtig godt brugt efter den sidste øvelse, godt jeg ikke skulle mere i dag!

Jeg har på nuværende tidspunkt ondt i højre biceps, hvilket skyldes en overanstrengelse fra amerikansk fodbold. Og den er ikke blevet bedre af at jeg tog ud og trænede nogle U-19 spillere i dag. Tror det er efter at kaste bolden for meget, det kan min arm ikke holde til efter en hård træning! Men nu giver jeg armen en dags ro, så tror jeg den kommer på toppen igen!

Alt i alt en tung, men god dag!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tit er smadret inden træning, kan du overveje at prøve Power Drive fra Biotest. Jeg har ikke prøvet det i forbindelse med træning, men brugte det ved nogle eksaminer inden sommerferien - og de gik godt! :wink:

Der er en del, som har gode erfaringer med det i forbindelse med træning....

Har du prøvet full contact twists til obliques?

Edited by Cache
Link to comment
Share on other sites

Hvis du tit er smadret inden træning, kan du overveje at prøve Power Drive fra Biotest. Jeg har ikke prøvet det i forbindelse med træning, men brugte det ved nogle eksaminer inden sommerferien - og de gik godt! :wink:

Der er en del, som har gode erfaringer med det i forbindelse med træning....

Har du prøvet full contact twists til obliques?

Okay lyder interessant.. jeg skal da være den første til at indrømme at 7 timers underholdning af børn fra 6-12 år dræner mig til om eftermiddagen! Hvad er Power Drive for noget? kan du smide et link til det så jeg kan tjekke det ud?

Full Contact Twists har jeg ikke prøvet. De øvelser der er valgt ud til mit program er alle de øvelser Joe Defranco anbefaler i forbindelse med hans program. Men hvis det er noget der duer må jeg da lige se på dem til næste program...

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - Uge 5 Dag 2

Deadlift

1 x 5 @ 60 kg

1 x 5 @ 90 kg

1 x 5 @ 100 kg

1 x 5 @ 110 kg

1 x 5 @ 115 kg

BB Step-ups

4 x 8 @ 70 kg

Pull Throughs

4 x 6 @ 37,5 kg

Wrist Roller

3 x 30 sekunder @ 2,5 kg

Denne træning overstod jeg i går, men glemte lige at få ført loggen, sådan kan det jo gå engang imellem når man har en del at se til...

Men en fin træning, jeg fik øget på de fleste så det er jo godt.. Pull-throughs er stadig en lidt teknisk svær øvelse, men jeg føler jeg er ved at have rimelig godt styr på den. Ellers ikke det store at bemærke...

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle have været i centeret i dag, men grundet ondt i halsen, snotnæse og slem hovedpine er jeg sprunget dagens træning over. I morgen slæber jeg lige mig selv til læge, da det sikkert er en omgang halsbetændelse jeg er rendt ind i. Det er typisk halsbetændelse jeg får når jeg bliver syg! :cold:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share