Gygex' Styrkelog


Gygex
 Share

Recommended Posts

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Deload

Deadlift 4 x 4 @ 50 kg

Zercher Squat 4 x 4 @ 50 kg

Incline Dumbbell Press 4 x 4 @ 18 kg (Hver håndvægt)

Bent over rows 4 x 4 @ 40 kg

Dumbbell Shoulder Press 4 x 4 @ 12 kg (Hver håndvægt)

Barbell Curls 4 x 4 @ 30 kg

Cable Crunches 4 x 4 @ 20 kg

Deload igen, det var så nummer 2. Jeg skal egentlig have en deload igen lørdag, men pga. andre planer og aftaler holder jeg "fridag"..

De nye RM på den første del af programmet findes først i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Ok, kan du godt holde motivationen til samme program to gange? Jeg har problemer med at gennemføre bare ét program, når endeligt jeg træner... :tongue:

Ja sagtens, jeg synes det er dejligt at styrketræne.. det første program jeg kørte tog jeg 4 omgange (ca 4 mdr) før jeg skiftede til dette program... så der skulle ikke være nogle problemer på den front! Kan måske være jeg ændrer nogle øvelser lidt .... f.eks. er jeg begyndt at have lidt vrøvl med underarmen når jeg barbell curler... men jeg giver det lige lidt tid! Ellers kan det være jeg skal finde på noget andet for den øvelse...

Boy! Don't make me come down there and slap you! :devil:

Bring it on man... I'll beat you like you stole something! :4crutches: :4boxing:

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

RM dag 1

Øvelse - Sidste RM - Nye RM - Forskel

Squat 120 kg - 145 kg - +25 kg

Romanian Deadlift 80 kg - 110 kg - +30 kg

Benchpress 95 kg - 95 kg - +0 kg

Front Pulldowns 120 kg - 130 kg - +10 kg

Military Press 55 kg - 60 kg - +5 kg

Hammer Curls 20 kg (pr. håndvægt) - 26 kg (pr. håndvægt) - +6 kg (pr. håndvægt)

Cable Crunches 40 kg - 45 kg - +5 kg

Grøn = Tilfreds med forskellen

Rød = Utilfreds med forskellen

Så blev det tid til at se om øvelserne havde flyttet sig på dag 1 øvelserne. Jeg er MEGET tilfreds med squat og dødløft, havde ikke forventet så stor forskel! Er til gengæld urimelig meget skuffet over bænkpres. Kunne ikke presse mere end sidste gang! Forsøgte med 100 kg og derefter 97,5 kg, men de ville bare ikke op. Pressede 95 kg op igen! Det er bare ikke godt nok! Derfor skal jeg have fundet ud af noget "smart" med den brystkasse der! Den skal have noget mere!

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Jeg er pænt pissed over at jeg ikke har øget på den... det er bare ikke godt nok... så jeg skal lige have læst/hørt lidt rundt omkring så ligger jeg højst sandsynligt min bryst-træning om!

Link to comment
Share on other sites

Noget mer volumen?!?! hvor længe er det siden du har set mig? har masser af "volumen"... (læs fat)

Tror bare jeg skal, som vi har talt om, have en øvelse mer til bryst på hver dag! Så det prøver jeg...

virker det ikke overvejer jeg krudt.... :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

RM dag 2

Øvelse - Sidste RM - Nye RM - Forskel

Deadlift 100 kg - 120 kg - +20 kg

Zercher Squat 100 kg - 120 kg - +20 kg

Incline Dumbbell Press 30 kg (pr. håndvægt) - 38 kg (pr. håndvægt) - +8 kg (pr. håndvægt)

Bent over rows 80 kg - 90 kg - +10 kg

Dumbbell Shoulder Press 22 kg (pr. håndvægt) - 26 kg (pr. håndvægt) - +4 kg (pr. håndvægt)

Cable Curls Ny øvelse - 35 kg

Decline Dumbbell Press Ny øvelse - 38 kg (pr. håndvægt)

Grøn - Tilfreds med forskellen

Rød - Utilfreds med forskellen

RM for dag 2. Jeg er tilfreds med en forskel i næsten alle øvelserne, men i Incline DB press havde jeg balance problemer sidst, så jeg har i løbet af programmet reppet med flere kg end mit "gamle" max, så balance problemerne er der ved at være styr på. Men jeg havde forventet at mit max ville være på 40 kg pr. håndvægt eller derover. Da dette ikke er tilfældet har jeg valgt at ændre lidt på programmet!

Pga. manglende forbedring i brystøvelserne generelt har jeg besluttet at inkludere endnu en bryst øvelse hver dag. Så dag 1 kører jeg bænkpres og Incline DB press, og dag 2 kører jeg Incline DB press og Decline DB press. Jeg forventer at flere sæt skulle kunne hjælpe med øgning af kg til næste RM-dag. Jeg har ydermere droppet Barbell Curls fra programmet da jeg i den senere tid har oplevet en del problemer med underarmene når jeg har løftet tungt/max i den. Jeg har istedet indført Cable Curls som ikke giver nogle smerter.

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Træningspas 1

Squat 5 x 5 @ 95 kg

Romanian Deadlift 5 x 5 @ 70 kg

Benchpress 5 x 5 @ 62,5 kg

Incline Dumbbell Press 5 x 5 @ 24 kg (pr. håndvægt)

Front Pulldowns 5 x 5 @ 84 kg

Military Press 3 x 8 @ 42,5 kg

Hammer Curls 3 x 8 @ 20 kg (pr. håndvægt)

Cable Crunches 3 x 8 @ 27,5 kg

Ja så starter vi igen. Aller første træning er jo ikke så tung som det snart bliver, så træningen var hurtig og uden problemer. Alle øvelser var mere eller mindre nemme. Så der er intet at bemærke i det henseende.

Link to comment
Share on other sites

Træningspas 2

Deadlift 5 x 5 @ 80 kg

Zercher Squat 5 x 5 @ 80 kg

Incline Dumbbell Press 5 x 5 @ 24 kg (Pr. håndvægt)

Decline Dumbbell Press 5 x 5 @ 24 kg (Pr. håndvægt)

Bent over rows 5 x 5 @ 57,5 kg

Dumbbell Shoulder Press 3 x 8 @ 20 kg (Hver håndvægt)

Cable Curls 3 x 8 @ 17,5 kg

Cable Crunches 3 x 8 @ 27,5

Tja, hvad kan jeg sige.. det gik stærkt når jeg stadig er ved "lav" belastning. Langt den overvejende del af programmet var næsten overdrevet nem. Jeg skal have de første par uger overstået så det begynder at blive tungt igen... vi fortsætter!

Link to comment
Share on other sites

Træningspas 3

Squat 5 x 5 @ 97,5 kg

Romanian Deadlift 5 x 5 @ 72,5 kg

Benchpress 5 x 5 @ 65 kg

Incline Dumbbell Press 5 x 5 @ 26 kg (pr. håndvægt)

Front Pulldowns 5 x 5 @ 87 kg

Military Press 3 x 8 @ 45 kg

Hammer Curls 4 x 8 @ 20 kg (pr. håndvægt)

Cable Crunches 3 x 8 @ 30 kg

Hurtig træning.. kan allerede mærke at hammer curls snart bliver en hård omgang. Ellers forløb det hele uden noget at bemærke...

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde have været i centeret i dag, men grundet amerikansk fodbolod træning på 3 timer så valgte jeg at holde fri. Jeg var for træt til at skulle løfte vægte...

I morgen (søndag) tager jeg til Bulgarien hvor jeg opholder mig i en uge.. jeg håber at hotellet har et træningscenter så jeg kan få vedligeholdt træningen lidt... hvis dette er tilfældet, vil jeg få skrevet de træninger jeg gennemfører dernede ind i loggen så snart jeg kommer hjem, og har internet tilgængeligt...

:superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kom jeg hjem fra Bulgarien :cool:

Super lækker ferie med sol og varme, og det kunne da hjælpe lidt på min danske teint (HVID)

Jeg fandt til min glæde ud af at hotellet jeg opholdte mig på havde et fitness rum. Da jeg så kommer til fitness rummet består det af et bænkpres stativ og et par løse barbells og dumbbells. Men hva fa'n.. det er bedre end ingenting!

Den første træning kører jeg dødløft, bænkpres, BOR, DB shoulder press, hammer curls, og crunches. Da der ikke var noget stativ til dødløft løftede jeg vægtene fra gulvet og det gav anledning til overbelastning i knæet, da skiverne ikke var særlig høje. Ikke noget videre seriøst, men det gav lidt smerter dagene efter.

Jeg valgte at træne en enkelt dag mere. Denne dag helt uden noget til benene. Jeg gennemfører denne gang: bænkpres, BOR, Military press, hammer curls, crunches.

Jeg kan ikke specifikt sige hvor meget vægt jeg tog, da stængerne var nogle gamle sataner, som jeg ikke aner hvad vejede. Jeg smed vægte på ud fra den ide at barbells vejede 10 kg og dumbbells vejede 5 kg. Set i bakspejlet var dette nok lidt højt sat. De to gennemførte træninger erstatter træningspas 4 og 5. Og jeg er da ret tilfreds med at jeg ikke skulle holde en hel uges pause. Selvom det var lækkert at ligge i solen og nyde en kold øl :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas 6

Incline Dumbbell Press 5 x 5 @ 28 kg (Pr. håndvægt)

Decline Dumbbell Press 5 x 5 @ 28 kg (Pr. håndvægt)

Bent over rows 5 x 5 @ 62,5 kg

Dumbbell Shoulder Press 3 x 8 @ 22 kg (Hver håndvægt)

Cable Curls 3 x 8 @ 22,5 kg

Cable Crunches 3 x 8 @ 32,5

Ingen ben i dag. Mit knæ vrøvler stadig lidt, og da jeg skulle til amr. fodbold træning, så synes jeg det var en dårlig ide at dødløfte og zercher squatte. Denne beslutning er jeg dagen derpå rimelig glad for... DB shoulder press var hård i denne omgang, ellers kørte det bare derud a'.... Er pænt øm i min brystkasse i dag, hvilket nok skyldes den ekstra øvelse. Skal iøvrigt igang med kreatinen igen. Har holdt en god måneds pause fra det...

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Træningspas 7

Benchpress 5 x 5 @ 70 kg

Incline Dumbbell Press 5 x 5 @ 30 kg (pr. håndvægt)

Front Pulldowns 5 x 5 @ 94 kg

Military Press 3 x 8 @ 50 kg

Hammer Curls 3 x 8 @ 22 kg (pr. håndvægt)

Cable Crunches 3 x 8 @ 35 kg

En dårlig træning. Efter en hård omgang amerikansk forbold kunne jeg ikke overskue at træne ben, så det sprang jeg atter over. Jeg skal nok stramme mig an! :innocent:

Military press var ekstrem hård, jeg failede på samtlige set, og det forstår jeg bare ikke. Tror bare det var en af de dage hvor alt der kan gå galt, det går galt... Nu skal jeg lige i omdrejninger igen, så skal der gives gas.

Jeg har iøvrigt besluttet mig for at skifte programmet ud efter gennemførelse. Jeg får et program fra min coach der skulle være bedre til football! Så det ser jeg frem til!

Edited by Gygex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share