Mind control over muscle


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Fænomenet har været kendt i årtier, men det har altid kun floreret i dette univers og aldrig dokumenteret i offentligt forum som nu.

Arnold fik det fra sin tid sammen med sit forbillede Reg Park, som han boede hos da han emigrerede til USA.

Park fik denne viden fra Joe Weider som trænede ham tilbage i midten af 50'erne.

En af teknikkerne Reg Park skulle anvende i sin træning (efter en periode med overtræning), var netop at "tænke på og føle" musklen der trænes.

Sådan kan historier føres tilbage som så mange andre 'opdagelser', men spændende er det absolut.

Link to comment
Share on other sites

De forskellige ting er der lavet undersøgelser om, og det er "alment kendt". Jeg tror nu nærmere det har indflydelse på styrken, og deraf muskelvækst.

En undersøgelse der ligner, er den hvor der er 3 hold. Det ene hold træner en øvelse, det andet hold visualiserer og træner øvelsen mentalt i samme tidsrum, det tredje hold laver intet. HOld 1 forøger styrken markant, hold 2 forøger styrken betragteligt og hold tre sker der intet ved.

hvad undersøgelsen beviste var (ud fra min hukommelse) at bare tanken om udførelsen har en indvirkning på CNS, deraf evnen til, at rekruttere motoriske enheder.

puha jeg fumler i ordene.. gå i seng...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share