Bænkpress trøje hvilken?


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Du må have været meget uheldig med din fury, for jeg har haft et par stykker af dem uden at have nogle problmer. Den første af dem er omkring 3år gammel efterhånden og holder fint endnu på trods af at mange forskellige kropsbygninger har prøvet trøjen og haft over 200kg til at hænge i syningerne uden at det havde nogen negativ effekt.

En tornado også kaldet en F6'er er nøjagtig det samme materiale som furyen, men er mere til bænkpressere der har meget opspænd og bænker lidt mere med albuerne inde til siden. Det er en smagssag hvilken af disse man synes er bedst.

Har prøvet en metal bencher og den giver altså slet ikke det samme som Titanen. Efter hvad jeg har erfaret er titan trøjerne dem der giver mest.

Men Rage Xeren skulle vidst også give pænt mange kg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er nærmest som om stoffet omkring syningerne er ved at trævle op! der er en masse små og aflange huller, rivehuller nærmest!

Hm, må få en Fury så? Er der ellers andre på markedet man kunne undersøge som i kender til?

Lidt små rivehuller vil der uundgåeligt komme. Det betyder bare at trøjen har udvidet sig, hvilket er meget normalt når man kører den til. Du kan ikke forvente at den bliver ved med at give lige så mange kg som når den er sprit ny.

De fleste gør så det at det køber en trøje i en størrelse hvor man ikke kan få den ned til brystet de første par gange man har den på, og så når trøjen har udvidet sig så passer den perfekt.

:smile:

Ps. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor store de rivehuller i trøjen er. Det kan jo godt være at du har været uheldig med at få en trøje af dårlig kvalitet som har give sig uhensigtsmæssigt meget i syninger. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den jeg havde som nu er i stykker er jo netop alt for stor.. str. 46 som jeg selv kravler i uden problemer, og kan selv komme ud af den igen :blink:

Kan også selv tage min trøje af og på. Omend det er lidt besværligt så får ofte hjælp alligevel. Så ikke sikkert at den har været så meget for stor. Men måske du skulle prøve med en str 44 næste gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det om det har noget at sige.. MEN skal have en ny under alle omstændigheder, en som passer godt til stævne brug, så kan jeg bruge den alt for store der til træning istedet :smile:

Hvordan finder man ud af om de er for store eller "naturlige" rivhuller?

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo selv en 46'er, så med risiko for at lyder næsivs, så må den eddermame være stor til dig, ja...

Nu kommer det jo meget an på kropsbygningen, vægten er ikke den eneste parameter, der spiller ind. Jeg synes fx, at en 46 er lige i det mindste til mig. Frank fra Frem løftede også i en 46, da han vejede ca. 92, tror det er det samme Mikkel vejer, og den var pænt stram til ham :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer det jo meget an på kropsbygningen, vægten er ikke den eneste parameter, der spiller ind. Jeg synes fx, at en 46 er lige i det mindste til mig. Frank fra Frem løftede også i en 46, da han vejede ca. 92, tror det er det samme Mikkel vejer, og den var pænt stram til ham :smile:

Nu husker jeg også noget, du nævnte om dine trøjer tidligere, og ud fra det tror jeg ikke helt jeg vil give dig ret... En trøje skal være stram, og en 46'er bliver næppe stram på en på 90 kg...

Link to comment
Share on other sites

Nu husker jeg også noget, du nævnte om dine trøjer tidligere, og ud fra det tror jeg ikke helt jeg vil give dig ret... En trøje skal være stram, og en 46'er bliver næppe stram på en på 90 kg...

Jo, det kan den nu godt være. Frank er et godt eksempel på det :smile: Nu kan man fx godt have en brystkasse på 135, hvis man vejer 90 kg, og dermed vil en 46 være meget stram, ikke at jeg selv har det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det om det har noget at sige.. MEN skal have en ny under alle omstændigheder, en som passer godt til stævne brug, så kan jeg bruge den alt for store der til træning istedet :smile:

Hvordan finder man ud af om de er for store eller "naturlige" rivhuller?

Du kan evt. tage et billede af trøjen og poste det på MOL :wink:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Tænkte på om der var nogle kendetegn for Tornado eller Fury ? de ligner hinanden meget.. Er blevet lidt i tvivl hvilken en jeg har derhjemme
Check mit avatar...sådan en er der på brystet af en F6. Og se om ærmerne går vinkelret ud fra trøjen.
Nu har jeg jo selv en 46'er, så med risiko for at lyder næsivs, så må den eddermame være stor til dig, ja...

Kropsbygning har stor indflydelse på det. Allan Riis der vejer lidt under 90kg stiller til Nordfyn op i en str 46 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tænkte på om der var nogle kendetegn for Tornado eller Fury ? de ligner hinanden meget.. Er blevet lidt i tvivl hvilken en jeg har derhjemme

Gør som Luci siger, ellers tjek syningerne på ærmerne, på en fury sidder de på siden, lige ved albuen på en f6´er sidder de nedenunder

Link to comment
Share on other sites

Den jeg havde som nu er i stykker er jo netop alt for stor.. str. 46 som jeg selv kravler i uden problemer, og kan selv komme ud af den igen :blink:

Jeg bruger en Fury 46. Den halvsmadrede jeg også i første løft :laugh: Stærkjær siger ihvertfald at jeg burde kigge mig om efter en ny :dry: Men det kan jo være at jeg også var uheldig?

Nu har jeg jo selv en 46'er, så med risiko for at lyder næsivs, så må den eddermame være stor til dig, ja...

Jeg kan passe en 46 på 98 kg. Kunne lige præcis klemme mig i en brugt 44 da jeg kom under 90 kg i august :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vejer 103 og løfter i en str 48 fury, som jeg selv kan tage af og på. Dette taget i betragtning giver den stadig ca. 30-40 kg. Med dette vil jeg sige at din kropsbygning har mere at sige end din vægt. Får ikke nævneværdigt ud af at løfte i str 46, da den ødelægger teknikken. Har endda været i en str 44 tidligere, med en vægt på 101,5, så fordi man kan komme i en stram trøje, er det ikke sikkert at det er vejen til succes.

Link to comment
Share on other sites

Der er kun en løsning, og det er at prøve sig frem

har selv været igennem en 10-15 trøjen, inden jeg har fundet ud af hvad jeg selv skal bruge

så nu er jeg i en 44 med 48 ærmer, og lidt ekstra længde

det passer fint til min 125-30 kg

Link to comment
Share on other sites

Igen igen er der uenighed om hvor stram den skal være osv. er der ikke nogle retningslinier OR SOMETHING! det kan da ikke være rigtigt :tongue:

tror jeg vil snakke med "inzer" fyren om han ikke bare skal have nogle mål og så kan han skaffe en der passer eller få dem til at lave en der passer perfekt istedet...

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Igen igen er der uenighed om hvor stram den skal være osv. er der ikke nogle retningslinier OR SOMETHING! det kan da ikke være rigtigt :tongue:

tror jeg vil snakke med "inzer" fyren om han ikke bare skal have nogle mål og så kan han skaffe en der passer eller få dem til at lave en der passer perfekt istedet...

Hvis man skal have det maksimale ud af en trøje koster det knapper og tid. JFK får meget ud af sit udstyr pga den energi han har lagt i projektet.

Du kan også vælge den billige løsning og få suboptimale resultater. Men du er jo ny i gamet så hvorfor stresse over det? Der skal alligevel god tid med grundtræning til, før du virkeligt har nået et niveau hvor det betyder så meget.

Hvis du sender dine mål vil forhandlerne almindeligvis godt kunne hjælpe dig. Men få en der passer perfekt, det tager tid...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share