Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tirsdagstræning:

Holdtræning - 1time

Fik fin gave af damerne på holdet da de synes jeg var en dygtig flotdamestræner :4thumbup:

BJJ - 2timer

Hold da op det er lang tid siden jeg sidst har været i min GI. Og kæft hvor var det dejligt. Masser af basic drilling. Teknisk mount og diverse escapes og sweeps fra bunden.

Sluttede af med specifik sparring startende enten i teknisk mount eller back mount.

Tilsidst blev der rullet alm. Havde en fin kamp mod Denis hvor han var ovenpå tilsidst men bestemt ikke faldt helt igennem som frygtet.

Man er bare godt og grundig basket efter sådan en omgang BJJ. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Workout and fitness:

Løbebånd - 7min med 15km/t (Sateneme hårdt)

Løbebånd - 5min med 10km/t og 7,0% hældning (Næsten ligeså hårdt..)

Mave på bold - 30reps, 40reps, 30reps

Ab Wheel - 2sæt x 10reps

Blandede lir for de skrå mavemuller

Hyperextentions - 20xmig, 15xmig+blå elastik, 3sæt x 12xmig+2blå elastikker

Dødløft - 6x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg (Ik så ringe endda..)

Bend Over Rows - 4sæt x 10reps med 100kg

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 100kg (Med pause på brystet)

Tatepress - 5sæt x 8-10reps med 16-20kgs håndvægte

Lige startet op med kreatin for første gang i laaaang tid. Fandt en bøtte med 500gram i netto for en flad 50er. Det kunne jeg alligevel ikke stå for.

Rigtig god træning idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i OBBC:

Arctrainer - 20min (Sveden dryppede af mig. Meget ulækkert)

Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 3x120kg, 3x122,5kg, 3x122,5kg, 3x122,5kg, 3x122,5kg

Incline Dumbell Press - 10x34kgs, 10x36kgs, 10x38kgs

Dips - 10xmig, 10xmig+25kg, 10xmig+25kg, 10xmig+25kg

Dumbell Laterels / Dumbell Press - 10/10/8/8/6/6 med 20kgs, 10/10/10/10/10/10 med 12,5kgs, 10/10/10/10/10/10 med 10kgs (EPIC pump på delts)

Standing Dumbell Curls - 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x25kgs

Ville have været til MMA men holdet holdt åbenbart fri idag. Øv bøv. Men så benyttede jeg mig lejligheden til at pumpe noget jern i OBBC. Det blev en fin runde med super energi.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

Leg Extension - 10sæt x 10reps op til 4sæt med stakken

Leg Curls - 6sæt x 10reps op til 2sæt med stakken

Benpres - 6sæt x 10reps op til 1sæt med stakken

Læg - 6sæt x 15reps med 110-140kg

Pulldowns - 6sæt x 10reps op til 1sæt med stakken

Chest supported Rows - 6sæt x 10reps op til 1sæt med stakken

Rear Laterels i maskine - 6sæt x 10reps op til 1sæt med stakken

Pullups (Statisk hold) - 3sæt x 3reps med så langt hold oppe i toppen som muligt.

Stille og rolig runde med ben og ryg i maskiner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning derhjemme i haven:

KB Snatch (32kg) - 15/15, 10/10, 5/5, 5/5, 5/5, 10/10 (Ialt 100reps med 32eren. Det kunne nu godt mærkes)

KB Pushpres(32kg) - 5/5, 5/5, 5/5, 5/5, 5/5 (Prøvede lidt teknik af jeg havde luret i nogle youtube videoer. Synes faktisk ikke pushpres er lettere en alm. pres. Men det er jo heller ikke meningen at det skal være let)

KB Swings(32kg) - 50reps, 50reps (Specielt underarmene pev. Skal ha' købt mig noget kridt)

KB Sidebends(32kg) - 20/20, 20/20

KB Upright rows(32kg) - 20reps

Pusups - 20reps (Janefonda style)

Løb - ca.400meter for fuld skrue

Ville egentligt have været i centret men vejret blev ligepludseligt godt, og jeg skal jo lærer det KB snas på et eller andet tidspunkt.

Forsøgte mig også lidt med KB highpulls. Lidt en lorteøvelse må jeg sige :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x130kg, 1x150kg, 3x130kg

Går ud fra at ovenstående er hvad du løfter når du kører max i bænk, ikke sandt? Altså forstået på den måde, at du ikke kunne løftet fx 4x130 i sidste sæt?

Link to comment
Share on other sites

Går ud fra at ovenstående er hvad du løfter når du kører max i bænk, ikke sandt? Altså forstået på den måde, at du ikke kunne løftet fx 4x130 i sidste sæt?

Det er tæt på max. Men det er ikke værre end at jeg lavede det hele uden spotter. Det var en tung omgang men absolut max vil jeg ikke kalde det :smile:

Så jo, ville nok godt kunne ha' lavet 4x130kg i sidste sæt hvis det var det jeg gik efter. Men 3x130kg var vidst rigeligt tungt så vidt jeg husker.

Link to comment
Share on other sites

Det er tæt på max. Men det er ikke værre end at jeg lavede det hele uden spotter. Det var en tung omgang men absolut max vil jeg ikke kalde det :smile:

Så jo, ville nok godt kunne ha' lavet 4x130kg i sidste sæt hvis det var det jeg gik efter. Men 3x130kg var vidst rigeligt tungt så vidt jeg husker.

Fair nok. Så har jeg lige fundet et nyt mål med træningen, at blive bedre i bænk end dig. :cool:

Jeg har det bedst med min træning, når jeg har et mål at gå efter. Har derfor ledt efter en som var lidt stærkere i bænk end jeg, og som jeg derfor kan sætte som mit mål at hente. :wink: Det er godt nok en lille stykke fra mit bænk og op til dit, men hvis min fremgang fortsætter, så har jeg dig snart. :tongue:

I dag kørte jeg 4x125 så der er dog et stykke vej endnu. Men har til gengæld en rigtig god fremgang for tiden. Du kan se min log her, hvis du er interesseret.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=57324&st=15&gopid=1522721entry1522721

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Fair nok. Så har jeg lige fundet et nyt mål med træningen, at blive bedre i bænk end dig. :cool:

Jeg har det bedst med min træning, når jeg har et mål at gå efter. Har derfor ledt efter en som var lidt stærkere i bænk end jeg, og som jeg derfor kan sætte som mit mål at hente. :wink: Det er godt nok en lille stykke fra mit bænk og op til dit, men hvis min fremgang fortsætter, så har jeg dig snart. :tongue:

I dag kørte jeg 4x125 så der er dog et stykke vej endnu. Men har til gengæld en rigtig god fremgang for tiden. Du kan se min log her, hvis du er interesseret.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=57324&st=15&gopid=1522721entry1522721

Altid godt med nogle mål og med hensyn til at blive bedre til bænkpres end mig så er det også et ganske overskueligt mål, da jeg ikke trænet øvelsen målrettet mere som dengang jeg lavede styrkeløft. Så du skal ikke være bange for at jeg rykker mig det store i den øvelse da fokus er mere spredt ud :smile:

Det der gav mest til min bænkpres dengang jeg var stærkest. Var bænkpres 3 gange om ugen. Masser af sæt. Variere intensitet og evt. varigere øvelser der minder meget om bænk. Som floorpress, boardpress, pinpress, elastikker osv. Og så hellers bare få noget mad indenbords.

Idag ønsker jeg istedet at holde min vægt omkring de 95kg og øge allround fitness, bibeholde en ok styrke og få brugt min krop alsidigt. Helt MMA eller BJJ.

Link to comment
Share on other sites

Grappling Seminar med Thomas Lacour - 3-4timer

Vi var en stor flok og der var folk fra både bushido klub, BJJ Odense og Fightgym. Så superfedt.

Øvede forskellige passing af open guard. Derudover noget sidekontrol > Mount og headcontrol undervejs. En masse øvning af øvelser. Enten med ingen modstand eller med let modstand. Så der var desværre ikke meget rigtig sparring.

Tilsidst fik jeg dog et par kampe. Først 2 kampe mod lettere modstandere. Derefter fik jeg en kamp mod Lacour. Han er dælme god. Han tog ryggen på mit efter jeg måtte gå i turtle for at komme ud af en sidekontrol. Det endte med at jeg måtte tappe på en rear naked choke. Han fik dog lov til at arbejde for det :laugh:

Gik lidt rundt for at spørge om flere ville rulle. Men folk var trætte. Havde masser af energi idag :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

En helvedes masse hæk skulle klippes og så tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne splitte garagen lidt ad. Derfor:

Pullups - 8sæt x 15reps

Noget af det bedste jeg har lavet i chins. Ok, pauserne var pænt lange imellem sættene da det blev lavet indimellem havearbejdet. Men tror alligevel at kreatinen skal ha' lidt af æren for det samt at formen er habil for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Det der gav mest til min bænkpres dengang jeg var stærkest. Var bænkpres 3 gange om ugen. Masser af sæt. Variere intensitet og evt. varigere øvelser der minder meget om bænk. Som floorpress, boardpress, pinpress, elastikker osv. Og så hellers bare få noget mad indenbords.

Tror jeg også er en god ide. Nu vil jeg dog ikke ændre noget da jeg har rigtig god fremgang for tiden, men vil helt sikkert gå i den retning på sigt.

Du dwarfer alle de andre på billedet.

Kan da ikke se nogle piger på det billede. :tongue:

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Du dwarfer alle de andre på billedet.

Desværre kan jeg ikke tæve alle på det billede (Kun næsten alle :innocent: ) . Men tak for komplimentet. Du ville i den grad også se 'beskidt' ud i en rashguard at dømme ud fra dine billeder i dagsformtråden :cool:

Tror jeg også er en god ide. Nu vil jeg dog ikke ændre noget da jeg har rigtig god fremgang for tiden, men vil helt sikkert gå i den retning på sigt.

Kan da ikke se nogle piger på det billede. :tongue:

If it works why fix it.. Fornufttigt :smile:

Det sidste forstår jeg ikke lige?

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

Incline Dumbell Press - 12x20kgs, 12x25kgs, 12x30kgs, 12x35kgs, 12x35kgs, 12x35kgs (Gode gamle 12ere. Lavede ikke andet end 12er det første års tid jeg trænede)

High Incline Barbell Press - 8x30kg, 8x60kg, 8x70kg, 8x80kg, 8x60kg, 8x60kg

Cabel Cross Flyers - 6sæt x 6-10reps

Chestpress maskine - 10x50kg, 10x70kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg

Mave - 5sæt x 20reps

Totalt strandtræning med 24sæt chest krydret med mave. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share