Ordbog og ét spørgsmål til bænk.


Eskimo
 Share

Recommended Posts

Da jeg læste denne tråd igennem : http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=31296 var der nogle udtryk og øvelser jeg ikke forstod. Håber I kan hjælpe mig med følgende:

bundstyrke

dimity

trøjebænkpress

og så så jeg lige et link med billeder af at nogen bænkpress, der synes jeg at svejet i ryggen er ret vildt! kan det være rigtigt!?..umiddelbart synes jeg det virker rigtig usundt for ryggen.

Jeg ved ikke hvor jeg skal poste dette indlæg henne, så håber I kan bære over med dets placering. (moderator må meget gerne flytte indlæget til dets rette placering.)

Mvh

Eskimo

Link to comment
Share on other sites

Bundstyrke:

Ens evne til fx at presse stangen fra brystet i bænkpres. Eller vende vægten nederst i et squat.

dimity (bænkpres):

Bænkpres med lang pause på brystet. (Træner bundstyrken)

trøjebænkpress:

Bænkpres i en styrkeløftertrøje. De er lavet af svært stof og har "fremadrettede" ærmer. Hjælper mest i bunden af løftet.

Bænkpres med svej:

Svejet hedder opspænd og gør bla. at vandringen i løftet bliver mindre = Der kan løftes mere. Det er ikke skadeligt... :wink: Det er iøvrigt mest brugt af styrkeløftere, ihf i sin mest ekstreme form.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Okay tak for hjælpen :smile:

Når jeg bænker har jeg dog fødderne/benene oppe, så min lend er presset i bænken - for ellers gør det ondt i min lend :cry:

Prøv en dag ved lejlighed at lægge dig på gulvet, som om du skal tage armbøjninger, men hold hoften i gulvet, mens du strækker armene. Hvis det også gør ondt, har du et problem med din ryg, som du bør gøre noget ved, før det bliver værre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share