Tydlige mavemuskler


benjaboy
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kender nogle øvelser der er gode til at rembringe tydelige mavemuskler - altså træning med decideret henblik på at tilegne sig sixpack.

Er 14 år og har trænet ca . 1 år. Træner meget seriøst - for det meste 3 gange om ugen.

Er meget seriøs sportsmand så følger samtidig en meget sund kost - sammensat af en personling kostvejleder.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kender nogle øvelser der er gode til at rembringe tydelige mavemuskler - altså træning med decideret henblik på at tilegne sig sixpack.

Er 14 år og har trænet ca . 1 år. Træner meget seriøst - for det meste 3 gange om ugen.

Er meget seriøs sportsmand så følger samtidig en meget sund kost - sammensat af en personling kostvejleder.

chrunches med belastning

evt side bends, eller hva øvelsen nu hedder..

relativt lav fedtprocent er et ultimatum

Link to comment
Share on other sites

Beklager uvidenheden - men kender ikke halvdelen af de øvelser i nævner:s Nogen der gider at foreklare mig dem?

Hvis du har trænet i 1 år og ikke har fået en sixpack, så har du vel lavet 200 mavebøjninger hver dag og ikke spist nok?

Jeg har trænet præcis som man for besked på - MAX hver anden dag. Og bliver som sagt vejledt af en profesionel diætist - så får dækket alle mine behov.

Jeg har da også tildels opnået sixpack - men har på det sidste været forhindret i at følge min kostplan (Har været på flere lange rejser) og har dermed taget en del på, da jeg er en person der nu en gang har tildens til det.... Og har aldrig været tilfreds med det - Derfor også dette indlæg

Link to comment
Share on other sites

Dragonflags er en af mine yndlingsøvelser, også fordi det er langt de færreste som kan udføre dem..! De rammer mavemusklerne i maven utrolig godt..

Mavemusklerne i maven ligefrem? .. der kan man bare se :bigsmile:

Personligt er jeg til cable lying leg hip raises, eftersom man kan kører den weighted og fordi den er et godt "forstadium" til dragonflyers.

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet nævnt mange gode øvelser i denne tråd - men nøglen til synlige mavemuskler er en lav fedtprocent. Det er ikke nødvendigvis sikkert, at du bør cutte en helt masse, når du er så ung som du er (og er ved at vokse), men det er det, der normalt vil være vejen frem. Men din unge alder taget i betragtning kan det være det ordner sig med tiden, hvis du passer din træning og din kost.

Hvis du har de store øvelser inde over (squat, dødløft og bænkpres) får du masser af træning af dine mavemuskler, så der er ikke det store behov for ekstra øvelser, men du kan tilføje en enkelt øvelse eller to af de ovennævnte.

Og husk så, at du ikke skal træne for tøsebørnenes skyld - men din egen!

Held og lykke.

Mvh.

Zorn.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der gider give en detaljeret foreklarelse på udførelsen, af følgende øvelser:

Chrunches

Side bends

Dragonflags

På forhånd tak

Benjamin

Ps. Har hørt at man SKAL træne skrå mavemuskler i samme propertioner som man træner lige - ellers går det galt. Er denne påstand sand?

Link to comment
Share on other sites

Dumbell Sidebend:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/DBSideBend.html

Crunches i forskellige varianter:

http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor172895

Dragon Flags er bekrevet tidligere i denne tråd så vidt jeg husker. Ellers søg her på siden. Den har været beskrevet MANGE gange :wink:

Ps. Har hørt at man SKAL træne skrå mavemuskler i samme propertioner som man træner lige - ellers går det galt. Er denne påstand sand?

Nej, det er forkert.

Hele muskelkorsettet bør trænes, så der ikke kommer en stor muskelubalance foran og bagved, men dette har ikke noget at gøre med de skrå mavemuskler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share