Fedtfattig proteinpulver?


CarpeDiem84
 Share

Recommended Posts

Da jeg snart løber tør for mit nuværende proteinpulver, vil jeg høre om, der ikke skulle være nogen, der har kenskab til et fedtfattigt proteinpulver m. høj proteinprocent (min. 75 %), god smag til en rimelig pris (er jo på SU)? Det må meget gerne være noget, jeg kan/skal bestille over nettet.

Håber I kan/vil hjælpe mig?

//AM

Link to comment
Share on other sites

På samme måde kan man sige du også snilt kan få proteinpulver hvor 95% af indholdet er protein, (isolat), hvormed fedt og kulhydrat udgør et minimum.

- Dog er 95érn lidt dyrere, så du må gøre op med dig selv hvad du leder efter, alt afhængig af hvad dit mål er...

Link to comment
Share on other sites

På samme måde kan man sige du også snilt kan få proteinpulver hvor 95% af indholdet er protein, (isolat), hvormed fedt og kulhydrat udgør et minimum.

- Dog er 95érn lidt dyrere, så du må gøre op med dig selv hvad du leder efter, alt afhængig af hvad dit mål er...

Og for at præcisere "lidt dyrere", så er det noget i retning af 200kr pr kg protein for et 95% isolat (ved køb af 4 kg) og 150kr pr kg protein for en 80% blanding af koncentrat og isolat. Pulver-kg-priserne er hhv 187 og 120.

Hvis man har plads i sin diæt til proteinpulver så har jeg svært ved at forstå man vil betale så meget ekstra for at undgå et par gram fedt og kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Og for at præcisere "lidt dyrere", så er det noget i retning af 200kr pr kg protein for et 95% isolat (ved køb af 4 kg) og 150kr pr kg protein for en 80% blanding af koncentrat og isolat. Pulver-kg-priserne er hhv 187 og 120.

Hvis man har plads i sin diæt til proteinpulver så har jeg svært ved at forstå man vil betale så meget ekstra for at undgå et par gram fedt og kulhydrat.

Hovedsageligt tror jeg det er pga. laktosen.( jvf. laktoseintolerance) - ikke at mængden er stor i 80ern, men i isolaten er den slet ikke tilstedeværende.

Link to comment
Share on other sites

Selvom der er lidt mere fedt, så skal det jo bare regnes med i dit kalorie indtag...

En anden ting der får prisen i vejret er hvis det er med tilsat smag.

Uden smag findes ofte i store 20kg's sække (whey 80) og kan fås flere steder på nettet... og hvis du har en at dele med kan det virkeligt blive billigt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share