Ny Bænkprestrøje?


Mølvis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig bliver det ikke umuligt at opnå.

Det er jo ikke fedt der bliver slået rekorder til hvert stævne :laugh:

Min mening præcist!

Det gør det jo ligemeget hvad, udstyr eller ej. Det er bare et spøgsmål om tid.

Jeg har altid ment at selve konkurrencemomentet er det vigtigste. Det er det som sælger sport. Og det er jo stadig til stede rekorder eller ej. :smile:

Jo, men måske det ville være federe med rekorder når der er lidt længere i mellem dem, og at det kom gennem hårdt arbejde og slid, istedet for at bibeholde styrken og bruge tiden på at tilvænne sig nyt udstyr "konstant"? :smile:

For lige at klargøre: jeg har ingen mistanke til Mikkel L, jeg forstod bare ikke het Hippos indlæg :smile:

selvfølgelig, vist ikke andre en hippo der hentydede til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig krådter du den mikkel

Ikke en Admin der kan checke denne profil, så er blevet indmeldt for 7min siden og skrevet det der? :dry:

Nu høre man jo tit, at udstyr er en forudsætning for at skabe spænding til diverse stævner, men jeg synes det hænger dårligt sammen med, at der ofte var flere tilskuere i gamle dage. Det var der i hvert fald til de stævner, som jeg så, da jeg var en lille knægt :wink:

Lad os for de gode gamle dage igen!!

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er AS jo sagen fuldstændig uvedkommende.

Jeg skulle bare høre om der var kommet en ny tykkere trøje, og det var så desværre tilfældet.

ENGANG FOR ALLE:

NEJ der er ikke kommet en tykkere trøje, KATANA er en æld gammel model som man har fundet frem fra gemmeren (skal jo tjene penge).

Den nye SHP kommer måske i år, men der er ingen der ved noget endnu.

Mit råd til alle er, hold jer fra den, lære at bruge Fury og F6 og hvad de nu hedder først. Den trøje er kun til de absolutte topelite folk der findes.

Slap af alle sammen det går lige så godt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ENGANG FOR ALLE:

NEJ der er ikke kommet en tykkere trøje, KATANA er en æld gammel model som man har fundet frem fra gemmeren (skal jo tjene penge).

Den nye SHP kommer måske i år, men der er ingen der ved noget endnu.

Mit råd til alle er, hold jer fra den, lære at bruge Fury og F6 og hvad de nu hedder først. Den trøje er kun til de absolutte topelite folk der findes.

Slap af alle sammen det går lige så godt. :wink:

Det er hermed taget til efterretning! :wink:

Jeg ved ingenting :bigsmile:

Okay, skader ikke at spørge :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg ingen problem ser i at der kommer en ny trøje. Jeg synes ikke at det ødelægger noget, det er helt naturligt at der sker en udvikling af udstyret, men det skal jo selvfølgelig stadig overholde reglerne, derfor tror jeg heller ikke vi får flerlags udstyr

Hvis man mener at udstyret ikke høre hjemme i styrkeløft så kan man gøre to ting:

1. Man kan støtte op omkring Nordland og RAW styrkeløft generelt ved ikke at bruge udstyr

2. Man kan stille sig spørgsmålet om man virkelig høre hjemme i sporten, man kan jo heller ikke, som fodboldspiller, begynde at brokke sig over at man ikke må bruge hænderne, det høre med til reglerne

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg ingen problem ser i at der kommer en ny trøje. Jeg synes ikke at det ødelægger noget, det er helt naturligt at der sker en udvikling af udstyret, men det skal jo selvfølgelig stadig overholde reglerne, derfor tror jeg heller ikke vi får flerlags udstyr

Hvis man mener at udstyret ikke høre hjemme i styrkeløft så kan man gøre to ting:

1. Man kan støtte op omkring Nordland og RAW styrkeløft generelt ved ikke at bruge udstyr

2. Man kan stille sig spørgsmålet om man virkelig høre hjemme i sporten, man kan jo heller ikke, som fodboldspiller, begynde at brokke sig over at man ikke må bruge hænderne, det høre med til reglerne

Ja støtte op om Nordland - men dit eksempel med fodbolden der er lidt, øhh, underlig.. Så det bedre at sige man skal spille på mål uden handsker :wink:

Jeg overvejer da også at starte ud med styrkeløft også senere gå efter at blive en god stærkmand :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja støtte op om Nordland - men dit eksempel med fodbolden der er lidt, øhh, underlig.. Så det bedre at sige man skal spille på mål uden handsker :wink:

Jeg overvejer da også at starte ud med styrkeløft også senere gå efter at blive en god stærkmand :smile:

Det spiller jo stadig ingen rolle, det er også vanvid at brokke sig over målmandens handsker

Link to comment
Share on other sites

Er denne diskution ikke løbet en anelse af sporet????? Nu er det engang sådan at udstyr er tilladt i Styrkeløft og sådan har det altid været.

Først kom knæbind og håndledsbind, så kom squatdragten så kom bænkpressdragten og endelig kom dødløftdragten.

Så har man inden for IPF´s regler udviklet produkterne, det er da skønt.

Tænk sig en gang hvis vi stadigvæk skulle gå i den samme model LEVIS kom frem med for 50 år siden :mad: kedeligt ikk.

I fodbold kommer der nye støvler til 70 gange om året, der er nogen til en tåhyler, nogen til hælspark osv.

Man kan ikke, om man så gerne vil, stoppe udviklingen.

Der er jo ikke nogen der siger at man SKAL købe det sidste nye VEL?????

Link to comment
Share on other sites

Er denne diskution ikke løbet en anelse af sporet????? Nu er det engang sådan at udstyr er tilladt i Styrkeløft og sådan har det altid været.

Først kom knæbind og håndledsbind, så kom squatdragten så kom bænkpressdragten og endelig kom dødløftdragten.

Så har man inden for IPF´s regler udviklet produkterne, det er da skønt.

Tænk sig en gang hvis vi stadigvæk skulle gå i den samme model LEVIS kom frem med for 50 år siden :mad: kedeligt ikk.

I fodbold kommer der nye støvler til 70 gange om året, der er nogen til en tåhyler, nogen til hælspark osv.

Man kan ikke, om man så gerne vil, stoppe udviklingen.

Der er jo ikke nogen der siger at man SKAL købe det sidste nye VEL?????

Præcis, jeg kunne ikke være mere enig med dig Jan. det er jo del af sporten så hvofor ikke bare acceptere det

Link to comment
Share on other sites

Det spiller jo stadig ingen rolle, det er også vanvid at brokke sig over målmandens handsker

Jo, hvis man laver handsker som er boldmagnetiske :laugh:

Er denne diskution ikke løbet en anelse af sporet????? Nu er det engang sådan at udstyr er tilladt i Styrkeløft og sådan har det altid været.

Først kom knæbind og håndledsbind, så kom squatdragten så kom bænkpressdragten og endelig kom dødløftdragten.

Så har man inden for IPF´s regler udviklet produkterne, det er da skønt.

Tænk sig en gang hvis vi stadigvæk skulle gå i den samme model LEVIS kom frem med for 50 år siden :mad: kedeligt ikk.

I fodbold kommer der nye støvler til 70 gange om året, der er nogen til en tåhyler, nogen til hælspark osv.

Man kan ikke, om man så gerne vil, stoppe udviklingen.

Der er jo ikke nogen der siger at man SKAL købe det sidste nye VEL?????

Ja selvfølgelig, men tror stadig at vi ville være bedre med det uden.. Sporten ville have en chance ved OL, sporten ville være mere publikums venligt, sporten ville være mere venlig overfor nye løftere, sporten ville gå mere op i den reele styrke og ikke dragtens tykkelse etc.

Knæbind synes jeg tilgængæld er en god opfindelse da det skåner knæ meget, og håndleds bind.. men dragterne går IMO lidt over stregen..

Fodbold har også lidt udstyr, men ikke så meget at det tager overhånd..

PS. det er ikke en kritik af dragterne, men mere en kritik af at man lod det komme såvidt som det er idag og bliver senere

Link to comment
Share on other sites

Ja selvfølgelig, men tror stadig at vi ville være bedre med det uden.. Sporten ville have en chance ved OL, sporten ville være mere publikums venligt, sporten ville være mere venlig overfor nye løftere, sporten ville gå mere op i den reele styrke og ikke dragtens tykkelse etc.

Uden udstyr vil sporten ikke være pulikums venlig, den vil minde for meget om vægtløftning og lægmand vil få sværere ved at se forskel. Desuden er min personlige holdning at hvis der løftes raw så er sporten meget mere forudsigelig, endnu et aspekt som efter min mening forringer publikumspotentialet. Det er meget mere spændende at se en løfter i udstyr da risikoen for at ved kommende bommer er større. hvilket også muliggør mange flere overraskelser henover et stævne.

Link to comment
Share on other sites

Mikkel der har du simpelthen kikset totalt.

Publikum vil se kilo og mange af dem, det lader sig kun gøre i de dragter.

Hvorfor tror du at WPO/WPC trækker så mange tilskuere og at de få RAW forbund der er i USA ikke kan?

Hvis du syntes at knæbind er godt pga de beskytter knæene, så vil jeg da lige oplyse dig om at dragten i squat beskytter dine hofter helt vildt faktisk, uden dragten vil ufattelig mange komme til at døje med hofteskred og lysken skader, så det er faktisk en meget godt ting.

DER ER JO INGEN DER TVINGER NOGEN TIL AT STILLE OP I UDSTYR.

Edited by Titan/inzer
Link to comment
Share on other sites

Uden udstyr vil sporten ikke være pulikums venlig, den vil minde for meget om vægtløftning og lægmand vil få sværere ved at se forskel. Desuden er min personlige holdning at hvis der løftes raw så er sporten meget mere forudsigelig, endnu et aspekt som efter min mening forringer publikumspotentialet. Det er meget mere spændende at se en løfter i udstyr da risikoen for at ved kommende bommer er større. hvilket også muliggør mange flere overraskelser henover et stævne.

Ligne Vægtløftning? :blink::laugh:

Overraskelser til stævner kan da sagtens forekomme uden udstyr. Skader, dagsform osv spiller da stadig ind.

Link to comment
Share on other sites

ENGANG FOR ALLE:

NEJ der er ikke kommet en tykkere trøje, KATANA er en æld gammel model som man har fundet frem fra gemmeren (skal jo tjene penge).

Den nye SHP kommer måske i år, men der er ingen der ved noget endnu.

Mit råd til alle er, hold jer fra den, lære at bruge Fury og F6 og hvad de nu hedder først. Den trøje er kun til de absolutte topelite folk der findes.

Slap af alle sammen det går lige så godt. :wink:

Der må jeg lige rette dig

Kantane er ikke en gammel model, men et nyt navn, der skal bruges på det japansk markede

De kan ikke lide navnet Fury

Den trøje bliver frigivet omkring sommerferien i usa, hvis alt går efter planen

Det er fury stoffet der er ca 10 % tykker, men ellers blive de næsten magen til den alm fury

men der skulle være et par små ændringer

men jeg vil da give folk ret, syntes også vi er nået til et punkt, hvor udstyret ikke skal være meget anderledes. Titan regner selv med, at der vil være meget få personer, der vil kunne bruge den nye trøje, da den bliver ekstr hård

Men skal da gerne indrømme, at jeg glæder mig som et lille barn, tilat få en

Link to comment
Share on other sites

Uden udstyr vil sporten ikke være pulikums venlig, den vil minde for meget om vægtløftning og lægmand vil få sværere ved at se forskel. Desuden er min personlige holdning at hvis der løftes raw så er sporten meget mere forudsigelig, endnu et aspekt som efter min mening forringer publikumspotentialet. Det er meget mere spændende at se en løfter i udstyr da risikoen for at ved kommende bommer er større. hvilket også muliggør mange flere overraskelser henover et stævne.

ja der har du nok ret, men stadig...

Mikkel der har du simpelthen kikset totalt.

Publikum vil se kilo og mange af dem, det lader sig kun gøre i de dragter.

Hvorfor tror du at WPO/WPC trækker så mange tilskuere og at de få RAW forbund der er i USA ikke kan?

Hvis du syntes at knæbind er godt pga de beskytter knæene, så vil jeg da lige oplyse dig om at dragten i squat beskytter dine hofter helt vildt faktisk, uden dragten vil ufattelig mange komme til at døje med hofteskred og lysken skader, så det er faktisk en meget godt ting.

DER ER JO INGEN DER TVINGER NOGEN TIL AT STILLE OP I UDSTYR.

rolig nu, jeg prøver ikke at berøve dig dine indtægter :wink:

Dragten beskytter godt nok nolge områder, men "skader" så andre :wink:

nej der er ingen der direkte tvinger dig, men der er vel stadig en indirekte tvang ved at man ingen konkurrence muligheder har uden :wink:

ville da også gerne kunne stille op og vinde uden udstyret :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share