Konstant sulten...


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg har det "problem" at jeg er konstant sulten. Æder næsten hele tiden.

Jeg er 17 år, 184cm høj og vejer 68-70kg.

Det største problem er nok at når jeg så hele tiden æder, så er det måske ikke det bedste mad jeg æder.

Der er nok for mange mellemmåltider med toastbrød, krydderboller osv med smør, chokolade og marmelade på.

Tror I ikke at det ville være bedre at spise nogle andre ting?

Kom evt. med eksempler.

Ang. rugbrød så kan jeg kun li to ting som pålæg, hvilket godt kan være lidt ensformigt hvis man æder rugbrød hele tiden ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror I ikke at det ville være bedre at spise nogle andre ting?
Det er jo ikke fordi at du vejer for meget i forhold til din højde, men hvis du er trær af at være kronisk sulten :cheeburga: så prøv at erstatte dit toastbrød, krydderboller mm. med nogle mere mættende fødevarer som feks: Grovbrød, fiber produkter, havregryn, kartofler, fisk, kyllinge/oksekød/kalkun kød, bananer, æbler, grøntsager mm.

Ang. rugbrød så kan jeg kun li to ting som pålæg, hvilket godt kan være lidt ensformigt hvis man æder rugbrød hele tiden

Nej, det kan jeg godt se problamatikken i, hvad bruger du iforvejen som pålæg??? Du er vel ikke en kræsenpind. :D

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det altid en god ide at spise sundt, det skal der ikke være tvivl om. Men det jeg hæfter mig ved er at du er 17 år og normalvægtig. Jeg mener bestemt der er en grund til din kroniske sult: "voksealderen". Jeg ved godt man føler at man er langt ude over puberteten når man er 17, men jeg tror dog stadig man bruger en pæn del energi på alt muligt der ikke lige kan ses. Så længe du er normaltvægtig og så længe du også sørger for at få noget ordentlig kost tror jeg du er som de fleste andre i din alder. Men du skal selvfølgelig passe på at det ikke fortsætter for så kan det nemt give bagslag (ps. egen erfaring).

Link to comment
Share on other sites

Insanic> vær du bare glad for at du kan spise hele tiden, det er helt sikkert bedre end det modsatte (jeg er fx. aldrig sulten). Og hvis du tilmed spiser nogle bedre ting, som fx. tun (personligt hader jeg alt fisk), kød pålæg, drikker meget mælk, evt. drikker 2 protein shakes om dagen, jamen så skal du nok blive glad for din sult...... :)

Jeg tror dog også ligesom litopsi, at puberteten har noget at sige her, plus det faktum at de ting du spiser, ikke mætter ret meget, og derfor vil du automatisk hurtigt blive sulten igen.......

Link to comment
Share on other sites

Nej, det kan jeg godt se problamatikken i, hvad bruger du iforvejen som pålæg??? Du er vel ikke en kræsenpind. :D

Det jeg spiser på rugbrød er røget filet + peberrodssalat. Det er primær det jeg kan li på rugbrød. Kan dog også godt finde på at tage et stykke rugbrød med marmelade på, selv om jeg foretrækker det på toast og lign ;)

Havregryn, cornflakes, musli osv spiser jeg som regel meget af om morgnen og om aftnen. Så er det midt på dagene at jeg æder toast osv.

Jeg er også begyndt at spise mange bananer og nektariner (staveplade).

Fisk er udelukket da jeg hader alt inden for det område, undtagen sådan noget tun på dåse. Lidt mystisk, da jeg har arbejdet i en fiskeafdeling i 2 år nu :bblush:

Overvejer lidt at fikse noget salat af en art, som jeg bare har stående i køleskabet og kan så spise af det når jeg er sulten.

Tænkte på noget pasta, salat, tun, majs, ærter osv. Ville det være en god idé?

Hvor meget mælk ville I mene jeg skal drikke om dagen?

Nu drikker jeg kun det mælk, hvilket er skummetmælk, som jeg hælder på min morgenmad om morgnen.

Link to comment
Share on other sites

Og du kan roligt drikke 2 L. mælk om dagen....  

Cacaomælk er meget benyttet, det indeholder både meget protei, kulhydrat og minimalt fedt. Du kan sågar prøve at bikse nogle lækre shakes sammen: eks: ½ liter cacaomælk, lidt vanilie is, og et par bananer, (blende-blende) og vupti.... :banana: :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share