MAVE MUSKLER :D


MKJ
 Share

Recommended Posts

hvad er der blevet af gode gamle mavebøjninger(med dbs)?

jeg tror man træner sine mavemuskler lige så meget når man cykler som man træner biceps - og det er da bestemt ikke de store overarme der sidder på de fleste cykelryttere

Så har du ikke set mine guns :devil::tongue:

Edited by bjørn
Link to comment
Share on other sites

man behøver ikke lave ekstrem meget mave.. man skal bare have sin fedtprocent ned..

så skal der bare nogle få maveøvelser til så popper musklerne frem

Jeg må erklære mig enig her. De 3 sæt mave jeg kører om ugen gør at jeg stadig har en ok sixpack. Folk kunne evt. også begynde at træne med fuld respiration under hver gentagelse.

Link to comment
Share on other sites

Vuffi >>

Nu var "salt" heldigvis opmærksom på hvad jeg skrev;)

men selv i din sidste kommentar får du det stadig til at lyde som om om man har sagt noget som man sådan set slet ikke har sagt.

Jeg siger ikke, at maveøvelser er dårlige og jeg siger heller ikke, at man kun skal lave mavebøjninger for, at får vaskebræt..

Jeg har selv vaskebræt og ved da godt hvordan jeg skal træne når jeg gerne vil være sommerklar for det kan stadig gøres pænere... og nej laver ikke kun mavebøjninger så:) men laver faktisk ikke særlig mange maveøvelser heller.

Link to comment
Share on other sites

Vuffi >>

Nu var "salt" heldigvis opmærksom på hvad jeg skrev;)

men selv i din sidste kommentar får du det stadig til at lyde som om om man har sagt noget som man sådan set slet ikke har sagt.

Jeg siger ikke, at maveøvelser er dårlige og jeg siger heller ikke, at man kun skal lave mavebøjninger for, at får vaskebræt..

Jeg har selv vaskebræt og ved da godt hvordan jeg skal træne når jeg gerne vil være sommerklar for det kan stadig gøres pænere... og nej laver ikke kun mavebøjninger så:) men laver faktisk ikke særlig mange maveøvelser heller.

Jeg beklager....

Efter at have hjemvendt fra en ½bytur, har jeg på sjov vis fået mit syn tilbage: Har - underligt nok - læst "maveøvelser" som "mavebøjninger", og var derfor self. uenig :blush:

Jeg takker høfligt af

Link to comment
Share on other sites

Målet er vel at få STORE mavemuskler.

Mavemuskler bruges ofte i forbindelse med andre øvelser.

Eksempelvis alle compound øvelser samt Chin-ups og andre BW øvelser.

Hvorfor skulle man lave 100+ sit-ups når man alligevel får trænet mavemusklerne i forbindelse med andre øvelser.

Prøv hellere at udfordre mavemusklerne direkte med dragon-flags, hanging leg-raises og weighted crunches. Sidebends til obliques.

Prop masser af vægt på.

Edited by Destructor
Link to comment
Share on other sites

man behøver ikke lave ekstrem meget mave.. man skal bare have sin fedtprocent ned..

Tør du sætte en procentangivelse på?

- Jeg har selv 16,4% og ikke antydningen af en six-pack.

(Og nu ikke noget med at lave det om til en diskution af sikkerheden ved den slags mållinger :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Tør du sætte en procentangivelse på?

- Jeg har selv 16,4% og ikke antydningen af en six-pack.

(Og nu ikke noget med at lave det om til en diskution af sikkerheden ved den slags mållinger :innocent: )

har hørt forskellige argumenter mellem 7-11% - brad pitt havde en fedt% på 7 i fight club, men han var jo heller ikke særligt trænet - han havde fået en god instruktør og kok/kostplanlægger og fik bygget sin krop op på 6måneder, så hans mavemuskler var ikke særlig store(men med rette lysforhold ser lat imopnerende ud).

så hvis du har trænet mave gennem længere tid(definationen er op til jer) med god belastning så du kun tager 3*10-12rep så burde du måske kunne nøjdes med 11%.

Link to comment
Share on other sites

Man kan selvfølgelig ikke sætte ét tal på hvornår fedtprocenten er lav nok til sixpack, fordi det jo som sagt både afhænger af fedtprocent og muskelmassen, men bestemt også af hvordan dit fedt er placeret på kroppen.

Jeg synes selv at jeg under gunstige lysforhold kunne ane definition af mavemuskler da jeg lå på 15-17 i fedtprocent målt med tang. Dog skal jeg ned omkring 10-12 stykker før det er egentlig sixpack (hvor jeg er nu), og det er vist først omkring 8 at det bliver rigtig godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tør du sætte en procentangivelse på?

- Jeg har selv 16,4% og ikke antydningen af en six-pack.

(Og nu ikke noget med at lave det om til en diskution af sikkerheden ved den slags mållinger :innocent: )

Du skal ned omkring de 10% måske endda under 10%... Men det afhænger også lidt af størrelsen på dine mavemuskler :smile:

MLP

Link to comment
Share on other sites

Tør du sætte en procentangivelse på?

- Jeg har selv 16,4% og ikke antydningen af en six-pack.

(Og nu ikke noget med at lave det om til en diskution af sikkerheden ved den slags mållinger :innocent: )

ca. 10procent

men det er også bare et bud..

du kan jo sagtens få six pack med din fedtprocent.. men så skal du have større mavemuskler end dem du har pt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share