Hypertrohy Specific Training


SAB
 Share

Recommended Posts

Jeg har i den forløbne uge fundet mine RMs, og strikket et HST-program sammen. Hver øvelse køres med to set. Den sidste dag i hver mini-cyklus køres første set efter skemaet, derefter forsøges et nyt max (til brug ved næste cyklus). I uge 7 og 8, anvendes der ikke excentrisk træning (er pt. ikke muligt), derimod køres der 5 reps med 5RM. Hver mandag vil jeg derudover kører cuban press 3x8.

På trods af tvivlen omkring effekten af 15 rep-ugen, har jeg valgt at forsøge den alligevel. Jeg har aldrig kørt så høje reps før, så det vil jeg prøve.

Det var lidt af et arbejde at finde sine RMs i alle de øvelse, så nogle er ”kvalificerede gæt”.

Håber på nogle kommentarer.

mvh SAB

P.S: Jeg undskylder den forringede billedkvalitet, men jeg kan ikke få det bedre :(

post-8-1027108269.jpg

Link to comment
Share on other sites

har du testet RM med alle reps? virker vildt. Hmm

Nej, som jeg skrev er nogle mine RMs gæt. Da jeg har kørt en del med 5 rep, kendte jeg en del af mine 5RMs. Nogle af 15RM og 10RM er gætte ud fra de andre RMs. Jeg tror ikke det har så stor betydning, om ens RM er helt præcis, bare man ender nogenlunde på sit max ved hver mini-cyklus. Iøvrigt vil jeg, ved slutningen af hver mini-cyklus, forsøge en ny PR.

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også op og teste lidt mere i dag. For jg begynder først rigtigt på programmet på Mandag. I dag skal jeg bare op og sætte nogle 5 RM`s. Så vil jeg prøve at vurdere 8RM ud fra min 10RM og 5RM`s. Sådan cirka.

Glæder mig til at se dine resulater med det her.

Link to comment
Share on other sites

For de fleste som har kørt styrkeløftsinspirerede programmer, tror jeg ikke det er noget problem at køre både squat og dødløft hver gang. For mig ville det være piece of cake at køre 1-2 sæt i både squat og dødløft 3 gange i ugen, når man kommer fra en Sheiko. Så dem som er meget glad for både squat og dødløft, behøver ikke nødvendigvis fortvivle. Der er jo også folk som har fået gode resultater med Stephan Korte´s 3 x 3 program, hvor man også squat og dødløft 3 gange i ugen. Og det er sågar med 5-8 sæt pr. øvelse. Så jeg tror sagtens man kan få noget ud af at træne begge dele, hvis man konditionerer sig til det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey SAB,

Lyder godt. Jeg er også frisk på HST. Kan se dit skema ligner Bryan Haycock's originale "as seen in the gym" HST calculator på http://www.hypertrophy-specific.com.

Det er vel ikke sådan at du har lavet det i Excel-format med lidt formler og har lyst til at dele....? :w00t::banana:

BTW: Hvis du gerne vil vise billedet i bedre kvalitet, kan du måske vedhæfte det i stedet ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dit program ser godt ud, men skal det forstås således, at du veksler mellem nogen af øvelseren, så du fx skifter mellem squat og dødløft fra træningspas til træningspas?
Jeps, et ”x” angiver at øvelsen ikke køres den pågældende dag. Der veksles mellem squat/benpres, dødløft/BB-row, BB-bænkpres/skrå DB-bænkpres, og rear laterals/military press. Det er der forskellige grunde til:

1. For variationens skyld (fuldstændig samme program, tre gange i ugen, i 8 uger bliver for kedeligt).

2. For at holde antallet af øvelser nede på et fornuftigt niveau, samtidig med af hele kroppen bliver ramt.

3. Angående dødløft: Jeg har før kørt DL tre gange om ugen, men måtte opgive det, da det var alt for hårdt. På det tidspunkt var øvelsen godt nok helt ny (teknikken var nok ikke så god), men vil ikke risikere noget. I uge 7 og 8, hvor der køres 2x5 m. ens 5RM, vil jeg nødig kører den 3 gange om ugen.

Lyder godt. Jeg er også frisk på HST. Kan se dit skema ligner Bryan Haycock's originale "as seen in the gym" HST calculator på http://www.hypertrophy-specific.com.

Det er vel ikke sådan at du har lavet det i Excel-format med lidt formler og har lyst til at dele....?  

Ja, skemaet er en efterligning, lavet i excel, af det der var vist i artiklen på T-mag. Jeg har bare tilføjet to ekstra felter (til uge 7 og 8), og gjort RM felterne bredere (så der er plads til at anfører en evt. ny RM). Det er lavet så man skriver sin RM (det mørkegule felt), og hvor meget man vil øge fra gang til gang (blåt felt), derefter udregner arket hvor mange kg der skal løftets de forskellige dage.

Hvis du kan bruge det, vil jeg da meget gerne dele det. Jeg ved bare ikke hvordan, det kan gøres?? Men det er hurtigt at lave det selv, du laver bare øverste linie, og kopiere den nedad, alt efter hvor mange øvelser du vil have med. I øvrigt vil MortenZ, komme med en dansk artikel+et regneark!! Men hvis du er interreseret er du selvfølgelig velkommen, men jeg skal have en guide til hvordan!!!

BTW: Hvis du gerne vil vise billedet i bedre kvalitet, kan du måske vedhæfte det i stedet ?

Er det ikke det jeg har gjort?? Jeg er ikke så skrap til det her IT!! Jeg havde lidt problemer med at lave excel-arket om til et billede. Så det endte med at jeg lavede en shift+print screen og kopierede det over i PhotoDraw. Der blev det beskåret og komprimeret (for at opfylde MOLs krav). Derfor den forringede kvalitet. Hvis du kender en fiks løsning, er jeg lutter øre!!!

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke det jeg har gjort?? Jeg er ikke så skrap til det her IT!! Jeg havde lidt problemer med at lave excel-arket om til et billede. Så det endte med at jeg lavede en shift+print screen og kopierede det over i PhotoDraw. Der blev det beskåret og komprimeret (for at opfylde MOLs krav). Derfor den forringede kvalitet. Hvis du kender en fiks løsning, er jeg lutter øre!!!

Prøv at gem billedet som gif istedet for jpg. Hvis det bliver for stort så reducer antallet af farver til 16 (4bit).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share