Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Er altså pjattet med dine historier fra den offentlige transport!! Flere af dem! :bigsmile:

Lyder ellers til at du har fået en god start i Næstved :smile:

Træls med dine skinneben, håber det er noget der hurtigt går over?

Det er super svært at posere uden spejl! Men synes nu du er sluppet ret godt fra det. Tricket med at spænde et bælte eller lignende om ryggen er ellers ret godt for at få den rigtige kontakt, dog skal jeg stadig koncentrere mig en hel del for at få latten med så det ikke kun er teres major der træder frem..

Apropos lats, prøvede jeg idag bøsselats, det gik ok, dog synes jeg mine skuldre bliver noget trætte. Har du et tip til hvordan jeg undgår det? Havde dog ret svært ved at holde armene ind til kroppen bagefter, det var ret sejt!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er altså pjattet med dine historier fra den offentlige transport!! Flere af dem! :bigsmile:

Lyder ellers til at du har fået en god start i Næstved :smile:

Træls med dine skinneben, håber det er noget der hurtigt går over?

Det er super svært at posere uden spejl! Men synes nu du er sluppet ret godt fra det. Tricket med at spænde et bælte eller lignende om ryggen er ellers ret godt for at få den rigtige kontakt, dog skal jeg stadig koncentrere mig en hel del for at få latten med så det ikke kun er teres major der træder frem..

Apropos lats, prøvede jeg idag bøsselats, det gik ok, dog synes jeg mine skuldre bliver noget trætte. Har du et tip til hvordan jeg undgår det? Havde dog ret svært ved at holde armene ind til kroppen bagefter, det var ret sejt!!! :devil:

Jeg har 4 måneder tilbage i Næstved, mon ikke jeg når at finde mere materiale til historier? :wink:

Jeg tror nok at mine skinneben skal få det ok igen - jeg har prøvet det mange, mange gange før, så ved hvad der skal til, heldigvis :smile: Desværre er jo tid og afholdelse fra aktivitet de to største faktorer i rehabiliteringen og det er også de to ting jeg er værst til at passe :innocent:

Det er blevet bedre uden spejl, men som du kan se, halter min venstre side meget mere efter når jeg poserer "freestyle". Og jeg kan meget bedre bredde lats ud, hvis jeg ser at jeg ikke gør nok - har endnu ikke kontakt nok til at kunne føle hvorvidt jeg gør det korrekt eller ej. Det med bæltet synes jeg lød som en genial idé, jeg tror at jeg vil prøve det her hjemme :smile:

Jeg må nok næsten se dig lave bøsselats for at kunne spotte hvor det går galt... hvor i skuldren er det du mærker det? Som en smerte inde i leddet eller i skuldermuskulaturen?

Link to comment
Share on other sites

Det slog mig lige... Jeg har været så ked af ikke at skulle kunne komme forbi i the gym den kommende uge pga det her med mine skinneben - den eneste alternativ cardio til løb de har er nemlig crosstrainer og kondicykel som jeg bare ikke kan lide overhoved! :cry3: Og jeg kan ikke rigtig kræve af Bertel at han skal købe en C2 til mig :innocent: Men måske kunne jeg finde ud af noget swing/circuit halløj! :bigsmile: Tror kun at Bertel ville sætte pris på at jeg har kettlebells stående der nede til brug også for andre. Men så skal jeg lige have Bogs eller Guarden til at kigge på det jeg tænker mig at lave, for at komme på et bud på hvordan jeg evt kan gøre det bedre. Har jo ingen forstand på den slags...

Swings tror jeg at jeg vil lave noget i stil med "swings from hell" som jeg prøvet til hardcore før. Mener at man satte arbejde til 45 sek og pause til 15 sek. Og så skifte mellem 32, 24 og 12 kg i 15 minutter.

Circuits med TGU's, burpees (men hvor jeg skifter hoppet ud imod walking lunge), BW squats, pistols og walking lunges. Det burde være stof nok til en 30-40 minutters cardio omgang der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det slog mig lige... Jeg har været så ked af ikke at skulle kunne komme forbi i the gym den kommende uge pga det her med mine skinneben - den eneste alternativ cardio til løb de har er nemlig crosstrainer og kondicykel som jeg bare ikke kan lide overhoved! :cry3: Og jeg kan ikke rigtig kræve af Bertel at han skal købe en C2 til mig :innocent: Men måske kunne jeg finde ud af noget swing/circuit halløj! :bigsmile: Tror kun at Bertel ville sætte pris på at jeg har kettlebells stående der nede til brug også for andre. Men så skal jeg lige have Bogs eller Guarden til at kigge på det jeg tænker mig at lave, for at komme på et bud på hvordan jeg evt kan gøre det bedre. Har jo ingen forstand på den slags...

Swings tror jeg at jeg vil lave noget i stil med "swings from hell" som jeg prøvet til hardcore før. Mener at man satte arbejde til 45 sek og pause til 15 sek. Og så skifte mellem 32, 24 og 12 kg i 15 minutter.

Circuits med TGU's, burpees (men hvor jeg skifter hoppet ud imod walking lunge), BW squats, pistols og walking lunges. Det burde være stof nok til en 30-40 minutters cardio omgang der :smile:

Hey Linis,

Det lyder super vikinge agtigt at lave cardio med kettlebells :devil:

Jeg har lavet et par circuits, som jeg selv veksler imellem, som du måske kunne blive inspireret af :bigsmile:

Circuit 1 (mest HIIT):

Double high pulls

Burpees

KB thrusters

KB swings

(jeg lavede den sidste søndag, kan du se i min log - tror jeg var helt færdig efter 8 min :gal: 20 sek. på og 20 sek. pause :devil::firebounce:)

Circuit 2 (mest anaerob kapacitet):

Get-ups

Renegade rows

Swings

Bear crawl

Triangle OH lunges

Circuit 3:

T-push ups

Med ball slams (hvis du har sådan en til rådighed)

Burpees

Swings

Jumping lunges

Circuit 4:

KB clean

KB press

KB front squat

(ud i ét)

Ellers er der RKC basics:

10 min. af:

1 min. swings

1 min. getups

Og nu står Guarden og vil gerne have lidt back to basics :tongue:

Så du får lige den her med :wink:

SSST (Secret service snatch test): :devil:

Fyr så mange af som muligt på 10 min, evt. med følgende struktur:

- 10 snatches med den ene arm (eller 8 eller et andet start antal) - 20 sek

- 10 snatches med den anden arm - 20 sek

- pause - 20 sek

Dine "swings from hell" ser også fede ud - good luck med at holde den kørende i 15 min (den varede kun 5 min til HC, men føltes måske som 15) :tongue:

Men den allerbedste løsning er jo selvfølgelig at komme med til HardCORE :firebounce:

Tag Poul med, så kan Guarden heale hans ryg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anna!

Tak for input! :smile: Kan helt sikkert bruge det, men skal bare lige have afklaret:

KB thrusters

Triangle OH lunges og

Bear crawl

Det er jeg ikke helt sikker på at jeg ved hvad det er?

Var det kun 5 minutter vi lavede de der swings from hell?? Huskede det bare som der var 5 stationer og vi kig rundt 3 gange, men jeg må huske forkert... så er det ikke så underligt at mine PT kunder er ved at knække sig, når jeg sat dem til at lave dem i 15 minutter! :laugh:

Det skal nok blive godt, så! Også fedt at have et alternativ til løb, egentlig skal jeg jo "kun" løbe 4 gange om ugen, men det er blevet til 6 gange for det meste, fordi der ikke rigtig er en anden cardioform i the gym som jeg gider. Og det tager alt for meget tid hvis jeg først skal til f eks spinning i Parken og så bagefter tage mig til the gym for at styrketræne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Anna!

Tak for input! :smile: Kan helt sikkert bruge det, men skal bare lige have afklaret:

KB thrusters

Triangle OH lunges og

Bear crawl

Det er jeg ikke helt sikker på at jeg ved hvad det er?

Var det kun 5 minutter vi lavede de der swings from hell?? Huskede det bare som der var 5 stationer og vi kig rundt 3 gange, men jeg må huske forkert... så er det ikke så underligt at mine PT kunder er ved at knække sig, når jeg sat dem til at lave dem i 15 minutter! :laugh:

Det skal nok blive godt, så! Også fedt at have et alternativ til løb, egentlig skal jeg jo "kun" løbe 4 gange om ugen, men det er blevet til 6 gange for det meste, fordi der ikke rigtig er en anden cardioform i the gym som jeg gider. Og det tager alt for meget tid hvis jeg først skal til f eks spinning i Parken og så bagefter tage mig til the gym for at styrketræne.

KB thrusters er en squat thruster, bare med kettlebells - dvs. du holder 2 KB's i racked position, squatter og når du er på vej op, presser du dem op.

Triangle OH lunges er lunges med en KB i én arm strakt over hovedet - og du lunger i tre retninger med det ene ben (frem, skråt og til siden) og så med det andet (så skifter du bare KB til den anden arm)

Bear crawl kræver lidt plads, men er en god dræber :devil: du står i en planke position med KB i hver hånd og så går du frem med den ene arm og så den anden, og benene slæber sig lidt efter dig. Du kan se Guarden lave den her (ca. 5:12 inde i videoen):

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Jeg har 4 måneder tilbage i Næstved, mon ikke jeg når at finde mere materiale til historier? :wink:

Jeg tror nok at mine skinneben skal få det ok igen - jeg har prøvet det mange, mange gange før, så ved hvad der skal til, heldigvis :smile: Desværre er jo tid og afholdelse fra aktivitet de to største faktorer i rehabiliteringen og det er også de to ting jeg er værst til at passe :innocent:

Det er blevet bedre uden spejl, men som du kan se, halter min venstre side meget mere efter når jeg poserer "freestyle". Og jeg kan meget bedre bredde lats ud, hvis jeg ser at jeg ikke gør nok - har endnu ikke kontakt nok til at kunne føle hvorvidt jeg gør det korrekt eller ej. Det med bæltet synes jeg lød som en genial idé, jeg tror at jeg vil prøve det her hjemme :smile:

Jeg må nok næsten se dig lave bøsselats for at kunne spotte hvor det går galt... hvor i skuldren er det du mærker det? Som en smerte inde i leddet eller i skuldermuskulaturen?

Det føles som om det klikker inde i ledet, sådan cirka når hænderne kommer under skulderhøjde, det der hvor man skal anstrenge sig mest for at presse den ned, gav det mening ?

Link to comment
Share on other sites

Det føles som om det klikker inde i ledet, sådan cirka når hænderne kommer under skulderhøjde, det der hvor man skal anstrenge sig mest for at presse den ned, gav det mening ?

Jeg har tidligere oplevet at folk har det sådan hvis de er for slappe/har dårlig funktion i deres infraspinatusmuskulatur. Men kan ikke sige noget uden at have set dig udføre den, så det kan vi jo kigge på næsten gang vi træner sammen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere oplevet at folk har det sådan hvis de er for slappe/har dårlig funktion i deres infraspinatusmuskulatur. Men kan ikke sige noget uden at have set dig udføre den, så det kan vi jo kigge på næsten gang vi træner sammen :smile:

Det må du meget gerne :smile: Jeg er stadig smadret i teres major efter at have kørt den, og det har givet ret god kontakt til lats i forhold til posering :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det må du meget gerne :smile: Jeg er stadig smadret i teres major efter at have kørt den, og det har givet ret god kontakt til lats i forhold til posering :wink:

Det har også været min erfaring med den :4thumbup: Synes at det har gjort en kæmpe forskel på min kontakt, men også på min lat masse.

Link to comment
Share on other sites

Countdown 221

Har sgu glemt min countdown i flere dage nu... :bottom:

Har så overlevet min første uge på kirurgen og det har patienterne også :laugh: Synes at jeg stille og rolig kommer mere og mere ind i det, men laver stadig væk sådanne små idiotiske fejl ind imellem. Heldigvis har det ikke været noget alvorligt endnu. :smile:

Personalet har været super flinke ved mig, kun i dag har jeg mødt det første sure bi - typen som ikke holder tilbage hvis hun kan påtale en fejl og kør helt op i det røde felt over småting, hvorimod jeg har det lidt sådan at hvis ingen katastrofe er sket, så skal det nok løse sig. I dag var det f eks fordi jeg udført en ting i forkert rækkefølge. Rent medicinsk har rækkefølgen ingen anden betydning end at danne en "mnemonik" med første bogstaven i ordet, så man skal huske alt. Personlig har jeg aldrig været så glad for mnemoniks, synes ikke at det hjælper mig hvis jeg skal stå og bruge tid på at huske "hvad søren nu "R" stod for i TORCH" f eks. Det virker nu ikke som jeg var den eneste som havde det sådan, så det var jo altid rart at man kunne smile lidt af det bagefter :smile: Har været så heldig at gå med en pige i blokstilling til Almen praktiserende her i starten, som været rigtigt, rigtigt god til at introducere mig. Det var jo ingen som vidst at jeg skulle komme, andet end ledende overlæge, som så gået på ferie to dage efter at han ansat mig :laugh: Men det tog de nu ikke så hårdt og hende pigen her, satte mig bare igang.

Mine skinneben har det meget bedre, men skal nu sørge for at fuldfølge min rehab. Der kan stadig væk mærkes lidt cellulitis ind i mellem når jeg masserer, men kan hurtigt fås væk. :smile: Så, tålmodighed, tålmodighed...

Link to comment
Share on other sites

Mine skinneben har det meget bedre, men skal nu sørge for at fuldfølge min rehab. Der kan stadig væk mærkes lidt cellulitis ind i mellem når jeg masserer, men kan hurtigt fås væk. :smile: Så, tålmodighed, tålmodighed...

Øh... jeg troede cellulitis var det jeg render rundt med (lidt endnu) på røv og lår???? Hvad har det med dine ømme skinneben at gøre?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Øh... jeg troede cellulitis var det jeg render rundt med (lidt endnu) på røv og lår???? Hvad har det med dine ømme skinneben at gøre?? :blink:

Det var bare mig som huskede det som at jeg en gang fået det forklaret at cellulitis var en væskeophobning i bindevævet pga inflammation. Men Poul slog det så op og kunne konstatere at det skulle være forårsaget af bakterier, før det fik lov at hedde cellulitis. Så umiddelbart virker det ikke være noget som nogen af os har :wink:

Link to comment
Share on other sites

Countdown 217

I dag har jeg fået kørt ryggen hurtigt igennem, sammen med ptSWOLE i SATS Parken. Jeg tvang ham op på cyklen og han trampede bare derudaf, så jeg næsten fik dårlig samvittighed :laugh:

Løb ind i min poseringstræner, som syntes jeg så godt ud :blink: jeg synes at jeg ligner lort for tiden, p g a mine dårlige kostvaner den sidste uge (selv om det er blevet meget bedre i den her uge). Men hun mente ikke at det var så slemt - man kunne tydeligt se at mine muskler ikke havde så godt pump og fylde, troligvis grundet mangeln på "ordentlige" kulhydrater den sidste halvanden uge og alt for hurtigt gennemkørt styrke. Men efter at hun nivet mig lidt i armen, mente hun at hun alligevel kunne mærke at der var sket noget siden sidst. Det var jo altid fedt at høre :smile:

Har ellers fået ny kostplan fra CM, efter at jeg skrevet om de "udfordringer" jobbet giver når det gælder at spise 5 til 6 gange om dagen. Så nu har han samlet meget mere af maden først på dagen, hvor der ofte ikke er så meget at lave. Jeg får også mere flydende nu, fordi ofte har jeg ikke nogen appetit når jeg "holder dampen høj" og så springer jeg et måltid over, hvis det ikke lige føles som jeg kan få det ned. Så meget shakes :smile: Kaloriefordelingen reduceres med 150 kcal om dagen og der kommer dobbelt dosis L carnitin oveni. Desuden skal jeg nu starte på burner tabs, men droppe ALA. Øvrige kosttilskud som nu; beta alanin, glutamin og fiskolie. Makronutrienten som fået betale i kcal, er "kolisarna" som man siger i Stockholm. :yo:

Har ikke rigtig tiden at skrive træningen ind i detalje, men synes nu den egentlig var fin nok, for at være udført i SATS. Fik fyret lidt poseringer af også, Poul begynder at synes mit V er godkendt - og det er et godt tegn :smile:

Jeg skal jo i øvrigt bytte efternavn og vil tage min farmors pigenavn, eller hvad det hedder på dansk. Derfor skulle jeg have bestillet kopi af hendes og min fars fødselsattest fra Hamburg. De kom i dag og det er virkelig nogle gamle relikker! Mega fedt, det typsnit de brugt og formuleringer og ord. Det sjoveste af alt dog, er at det viser sig at min far har fejret sin fødselsdag den forkerte dag! Han har altid fejret den den 12. februar, men han er i følge attesten født den 18. februar :bigsmile: Det er sgu pænt stenet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal jo i øvrigt bytte efternavn og vil tage min farmors pigenavn, eller hvad det hedder på dansk. Derfor skulle jeg have bestillet kopi af hendes og min fars fødselsattest fra Hamburg. De kom i dag og det er virkelig nogle gamle relikker! Mega fedt, det typsnit de brugt og formuleringer og ord. Det sjoveste af alt dog, er at det viser sig at min far har fejret sin fødselsdag den forkerte dag! Han har altid fejret den den 12. februar, men han er i følge attesten født den 18. februar :bigsmile: Det er sgu pænt stenet...

Spændende, hvad kommer du så til at hedde?

Mht. din far, kan jeg ikke lade være at tænke på den historie du fortalte om bær der havde fået stråling som han spiste.... Mon det kan have noget med forvirringen omkring fødselsdagen?;) Pænt syret!!! :w00t:

Mht. spinning imorgen kan jeg ikke nå det, men er slet ikke afvisende overfor snart at tage med, synes egentlig konditionen bliver bedre og bedre og nyder lidt at få presset mig selv! Dit løbe tip er et hit, så det forsætter jeg helt sikkert med!

Lækkert du har opdateret din blog, det er super underholdning, og dagens højdepunkt idag! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Spændende, hvad kommer du så til at hedde?

Mht. din far, kan jeg ikke lade være at tænke på den historie du fortalte om bær der havde fået stråling som han spiste.... Mon det kan have noget med forvirringen omkring fødselsdagen?;) Pænt syret!!! :w00t:

Mht. spinning imorgen kan jeg ikke nå det, men er slet ikke afvisende overfor snart at tage med, synes egentlig konditionen bliver bedre og bedre og nyder lidt at få presset mig selv! Dit løbe tip er et hit, så det forsætter jeg helt sikkert med!

Lækkert du har opdateret din blog, det er super underholdning, og dagens højdepunkt idag! :wink:

Så bliver efternavnet Haacker :smile: Men tænker at det må blive efter alt det her med pas, bryllup og rejse, siden al den slags er bestillet i mit nuværende efternavn.

Hehe, ja, min far har de mærkligste idéer :bigsmile: Men, lever man i overbevisningen om at hver dag er ens sidste, så kan man jo sagtens spise løs i radioaktive bær.

Det glæder mig at høre at du kunne bruge løbeprogrammet til noget :smile: Har også selv været rigtigt glad for det og synes at det fungerer godt til hurtigt at forbedre formen. Synes også at jeg kunne læse mig til at René prøvet det en gang? Kan det virkelig passe? :w00t:

Prøver at skrive lidt i bloggen ind imellem, især sådan noget lidt mere "jaddajadda" som jeg tænker kun vil kede MOL'ere. Det glæder mig at høre at du følger med! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fik i dag slæbt mig af sted til noget spinning og skulderpump. Det var dejligt at gå en tur i det fine vejr, men nu skal jeg bare sidde og læse og læse... ønsker det var regnvejr i stedet :dry:

Godt vi har to søde katte til at holde en selskab i sofaen

1234343764_30j1yjb.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

Nu har jeg lige siddet og rodet lidt rundt i nogle svenske diæt opskrifter og har fundet nogle stykker som virker interessante og så vil jeg lige høre dig ad:

Hvad har vi i Danmark som svarer til det svenske Kesam og Kesela?

Jeg forestiller mig at vi er ude i noget med noget kvark? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

Nu har jeg lige siddet og rodet lidt rundt i nogle svenske diæt opskrifter og har fundet nogle stykker som virker interessante og så vil jeg lige høre dig ad:

Hvad har vi i Danmark som svarer til det svenske Kesam og Kesela?

Jeg forestiller mig at vi er ude i noget med noget kvark? :raisebrow:

Hej!

Kesam må jeg indrømme at jeg aldrig hørt om, du er sikker på at det ikke er keso? Keso er hytteost og meget populært i Sverige bland fitnessfolk (lidt ligesom hytteost er populært her i DK :smile: )

Kesella er lidt ligesom kvark, ja :smile: Den kan man dog få i forskellige varianter, hvor den som hedder lätt kesella mere minder om Skyr.

Held og lykke med opskrifterne, håber at læse om dem i din log, hvis du finder noget som du syntes var exeptionelt! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Kesam må jeg indrømme at jeg aldrig hørt om, du er sikker på at det ikke er keso? Keso er hytteost og meget populært i Sverige bland fitnessfolk (lidt ligesom hytteost er populært her i DK :smile: )

Kesella er lidt ligesom kvark, ja :smile: Den kan man dog få i forskellige varianter, hvor den som hedder lätt kesella mere minder om Skyr.

Held og lykke med opskrifterne, håber at læse om dem i din log, hvis du finder noget som du syntes var exeptionelt! :bigsmile:

Thx og ha ha jo jeg mente Keso - Kesam er et ord min lille hjerne selv opfandt da mine fingre ramte tastaturet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg endlige i dag fået afviklet den sidste færdighedstræning på den her uddannelse. Dejligt! Så skal man bare behøve repetere det lort til embedseksamen...

Nåede lige en hurtig tur i Sats Parken med poul for at pumpe en smule skuldre og lige give lats lidt arbejde :smile:

Opvarmning

C2 2000m

DB press

12 @ 2x12 kg

12 @ 2x12 kg

12 @ 2x12 kg

Måge

15 @ 2x6 kg

15 @ 2x6 kg

15 @ 2x6 kg

DB laterals

10 @ 2x10 kg

10 @ 2x10 kg

10 @ 2x10 kg

Superman laterals

8 @ 2x5 kg

8 @ 2x5 kg

8 @ 2x5 kg

Spade lats

12 @ 40 kg

10 @ 45 kg

10 @ 45 kg

Ultra WG bøsse lats

14 @ 35 kg

14 @ 35 kg

14 @ 35 kg

Mærklig træning i dag... Jeg følte mig helt vildt stærk når jeg startede hver øvelse og første set kørte også super. Men på de to efterfølgende, syrede jeg bare til på ingen tid :dry:

Nå, så står den på læsning igen igen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share