Endnu en Sørens log :D


FaLLenQ
 Share

Recommended Posts

Nå! Så skete det endelig at jeg tog mig sammen til at lave en log, eller det er faktisk løgn, jeg er blevet tvunget til det mere eller mindre ;P

Men det er vel meningen at man lige bør komme med at par ord som sig selv.

Navn: Søren

Alder: 21 somre

Højde: 173 cm

Vægt: ca 70

BF%: ca 14 (har ikke gidet at lege med et fedttang endnu og tjekke efter)

Træningsmæssig baggrund: Sejlet på højt plan, leget med vægte i snart 2 år, hvoraf kun de sidste 9 mdr har været med ordentlig kost og god struktur)

PRs:

Bænk: 65 (1RM)

Squat: 100 (1RM)

Dødløft: 150 (1RM - i virkelig grim stil - med bælte)

Og inden der kommer alt for mange kommentarer om at jeg bænker som en lille pige, så vil jeg lige påpege, at jeg lider af en sjælden type muskelsvind, der har valgt af ramme min højre underarm, som medføre, at jeg i højre hånd har en grebstyrke på ca. 0!!!! hvilket også medføre asymetri i min kropsbygning - hvilket jeg iøvrigt er jævnt utilfreds med. Når det er sagt, at min grebstyrke i den dårlige side er meget lav, så vil nogle sikkert undre sig over en DL på 150 kg, svaret derpå er, at jeg har investeret i en håndledsstøtte, hvor der sidder en lille krop i, hvorved jeg alligevel kan være i stand til at udføre DL.

Mål med træning:

Forbedre min generelle fysik og især at holde mit muskelsvind i skak (selvom det ikke skulle kunne sprede sig), og forbedre den side, der er ramt. Eller sigter jeg godt en æstetisk flot fysik a la bodyfitness-konkurrence-værdig, eller det græske gude-ideal. Det var så det kosmetiske, mht til styrken, så skulle den engang ende med at være på:

Bænk: 1,5 x BW

Squat: 2 x BW

DL: 3 x BW

Er selvfølgelig godt klar over, at det kræver års træning med rigtig træning, rigtig kost og god søvn og ikke mindst VILJE, men intet er umuligt.

Er pt på diæt, der ligger ca. 500 kcal under mit ligevægtsindtag og supplere min kost med CLA, Omega 3+6+9. multivitamin og valleprotein. Skulle gerne have høvlet en del fedt af, så sic packen kommer frem, så kroppen kan blive markeret og strandklar.

Mht træning, så er jeg pt igang med 2. Power to the People cyklus, som for mit vedkommende består af Bænkpres og Dødløft, 5 gange om ugen, med en progression på 2,5 kg pr dag. Herudover suppleres der med 10-30 min cardio på spinning cykel.

For mig er det en god og let måde at træne på, da jeg ikke har meget tid til træning hver dag og når det hele kan overståes på max 35 min, alt efter hvor meget cardio jeg gider, så er det helt super.

Min første PttP-cyklus har jeg netop afsluttet og den gav 2,5 kg til 5RM'en i bænken, og 17,5 kg til 5RM'en i Dødløft, så det er tilfredsstillende.

Vil vende tilbage om en uges tid, med info om denne uges træning.

Har I nogle spørgsmål til min træning eller andet, så fyr løs. Konstruktiv kritik er altid velkommen. :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

DL:

1x5@75, 1x5@70 (føles ret tungt :/)

Bænk:

2x5@stang

Tur på spinning cykel. (blev kun til 10 min, og så lige en omgang squat istedet)

Elsker starten på en cyklus, der er så dejlig let.

Edited by FaLLenQ
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

DL:

1x5@77,5, 1x5@72,5 (masser af overskud)

Bænk:

ingen, gad ikke, når jeg kunne mærke at brystet var helt ristet, så det blev istedet til noget

push press: 1x5@40, 1x5@45, 1x2@50

CG bænk: 1x8@50, 1x6@40

Triceps pushdown: 1x5@25, 1x8@20, 1x10@15

Ingen cardio idag, da jeg skal på arbejde i aften, så gider ikke være helt udkørt og på arbejde skal der nok komme sved på panden ;D

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

DL:

1x5@80, 1x5@75 (masser af overskud)

Bænk:

besluttet at give brystet hvile i denne uge og kun ramme det øverste hoved indirekte via pushpress

push press: 1x8@40, 1x5@45,

Triceps pushdown: 1x5@25, 2x10@20, 2x10@15

Ingen cardio idag fordi jeg kan se, at jeg har knoklet lidt for meget igennem igår, så vil gerne holde mig omkring ligevægtsindtaget idag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

DL:

1x5@85, 1x5@82,5 (da jeg ikke har mulighed for at træne fredag, valgte jeg at tage de sammelagt 2 tungeste sæt for idag og imorgen)

Bænk:

besluttet at give brystet hvile i denne uge og kun ramme det øverste hoved indirekte via pushpress

push press: 1x8@40, 1x6@40, 1x5@40

Triceps pushdown: 1x5@25, 2x10@20, 3x10@15, 2x12@10

CG bænk: 3x8@40 (med forskellige smalle greb - fokus på korrekt udførsel i forhold til bænkpres)

Ingen cardio idag, da den står på cardio i aften og cardio med damen senere :D hahaha ;D

God weekend til alle, der måtte kigge :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

DL:

1x5@90, 1x5@85

Bænk: 1x5@30, 1x5@40 (havde lidt overskud idag, så smed lidt ekstra kg på over alt til overkroppen)

push press: 1x8@40, 1x5@45, 1x2@50, 1x1@52,5 (ny PR)

triceps pushdown: 1x8@30, 1x12@25, 1x12@20, 1x12@15

Ingen cardio idag, da vægten hopper lige hurtigt nok nedad.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

DL:

1x5@115, 1x5@110 (masser af overskud i grebsstyrken, ved ikke lige hvad der fik galt igår)

så er det jo imorgen at jeg tangere mit max, forhåbentligt med masser af overskud, overvejer snart at begynde at bruge bælte :)

bænk: 2x4@60

ingen cardio, men en lille omgang squat, 1x10@60, 1x3@80, 1x5@60

Edited by FaLLenQ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share