vægttab uden tab af muskler


spørgsmål
 Share

Recommended Posts

Hej

Det er sikkert ikke første gang i har fået de her spørgsmål, men jeg er rimelig ny her, så hvis i gider svare, ville det være herligt.

Jeg er i midten af tyverne og har igennem styrketræning nået den vægt, som jeg gerne vil beholde (80 kg. og cirka 180 cm høj). Nu drejer det sig så om at tabe alt det overflødige fedt, så jeg kan blive trimmet.

Det jeg håber på, er at en af jer ville være så venlig at give en hel opskrift på, hvordan jeg taber mit fedt uden at tabe muskler sammen med (eller i hvert fald at holde dette på et minimum). Altså både hvilken kost jeg skal spise, og hvilken træning jeg skal køre.

Jeg styrketræner cirka 3-4 gange om ugen, hvoe jeg indtil nu har kørt alt hvad jeg kunne løfte 3 sæt af 6-8 gange.

Endvidere spiller jeg fodbold en gang om ugen.

Indtil nu har jeg jo spist meget protein, cirka 2g x kropsvægt (formage frais, kakaomælk, havregryn, ost, m.m.), men det skal vel ændres nu.

Så 64.000 kr. spørgsmålet (spørgsmålene): Hvordan skal jeg omlægge min træning - hvor ofte skal jeg til at løbe og cykle, og hvordan skal jeg ændre min kost?

P.S. Hvor lav skal fedtprocenten cirka være, for at man er trimmet med sixpack og det hele.

Håber at høre fra jer.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej spørgsmål ?!?!?! :D og velkommen til MOL

Min regel er:

- Træn som plejer

- Tab maks. 0,5 kg fedtvæv om ugen (hvilket ca. svarer til et energiunderskud på 2.000 kj om dagen)

- Energiunderskudet skal primært findes gennem et mild diæt, og sekundært ved mediun cardiotræning. Det du tager ud af måltiderne til den milde diæt skal overvejende være kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Hej. Mange tak for svarene!

Jeg havde hørt, at man skulle lave flere gentagelser med færre kilo, når man ville holde vægten.

Hvad svarer 2000 KJ sådan cirka til, og skal jeg skære ned for proteinindtagelsen? (hvor mange KJ skal man så cirka gå efter at indtage om dagen?)

Igen tak for svarene.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa spørgsmål!! Jeg mener at man siger at 6 paq begynder at víse sig ved de ca. 9 %, men jeg er ikke helt sikker...

Det varierer meget fra person til person, og hvor store ens mavemuskler er. Men når man under de 15%, skulle man med en veludviklet mave-muskulatur nok kunne se en fornuftig 6-pak! :) Så ja, hvis du når 9% så skulle muligheden ihvertfald være der...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share