Tun alternativ


Don Mega
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg psyket mig selv op til at æde en dåse tun om dagen det sidste stykke tid på trods af at jeg ikke kan li' det..... eller rettere sagt hader det. Er der nogen tætte alternativer til tun i form af indhold (meget protein, lavt kulh. og lav fedt) og pris. I behøver ikke at komme med ideér til opskrifter på tun for jeg æder ikke lortet :D

spank you

Link to comment
Share on other sites

er der ikke en form for kød der er lige så go'?

Jo det er der da, men du spurgte om der var et alternativ til tun, til samme penge... ;) Og jo det er der da, hvis du virkelig hader fisk, så må du jo betale den pris-difference der er, så dine smagsløg kan blive tilfredsstillet. Her er et par gode kilder til protein, med lavt fedt indhold: Kylling/kalkun/oksekød 3-6%/magert svinekød... :)

Link to comment
Share on other sites

eller også skulle du prøve en gang til :)

har du virkelig prøvet alle slags fisk og fundet dem absolut uspiselige?

Prøv fx. sandart eller tunsteak. Skyl dem, dup dem tørre og vend dem i mel, derefter steger du dem hurtigt i olie - endelig ikke for meget!

Jeg garanterer dig, at du bliver sandart-oman og tunsteaken smager slet ikke af tun :)

Link to comment
Share on other sites

Prøv at give Sardiner i tomat en chance! det smager ikke ret "fisket" og de er på tilbud i Favorit i denne uge: 2 dåser af 125gram for 10kroner!

Jeg købte selv 30 dåser og har planer om at lægge endnu et visit senere på ugen :biggrinbounce:

PS der er dog lidt mere fat i end tun.

177kcal

17,2 gr pprotein

11,6 gr fedt

0,5g kulhydrat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share