Spinning


Mette_Alb.
 Share

Recommended Posts

jeg kørte en 2 timers spinning her for en uge tid siden og efter hver time viste pulsuret et forbrug på ca 950 kcal. Kan det passe ? Jeg synes det lyder relativt højt ?

Jeg er 180cm, 86kg, BF=18% og 24 år

Det kan det vel godt. Jeg ligger deromkring efter en spinningtime - sådan bob bob alt efter hvilken slags det var - 890-1100kacl ca. - har både været lidt højere og lidt lavere siden første gang, jeg skrev i den her tråd :smile:

Men ja, det er realistisk nok.

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

jeg kørte en 2 timers spinning her for en uge tid siden og efter hver time viste pulsuret et forbrug på ca 950 kcal. Kan det passe ? Jeg synes det lyder relativt højt ?

Jeg er 180cm, 86kg, BF=18% og 24 år

Igen: Jeg tror stadig du skal kompensere en smule i pulsurets beregning. Dét at der ikke er så meget ventilering omkring dig når du sidder indendørs i en spinner-sal betyder, at din krop banker mere blod rundt i kroppen end selve den fysiske muskelaktivitet kræver, bare for at køle dig ned. I hvert fald i forhold til, når du sidder på en racercykel udendørs - og det er nok det sidstnævnte, dit pulsur er "kalibreret" til. De kcal beregnere der sidder på pulsure er jo "bare" approksimeringer til virkeligheden, baseret på nogle tabeller og gennemsnitstal som uret er blevet programmeret med. Det er ikke en præcis beregning af din omsatte energi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share