Inderlår?


Cormack
 Share

Recommended Posts

Den første du henviser til, nr. 3 - semitendinosus, har ikke noget at gøre med inderlår, forstår ikke helt hvorfor du nævner den. Musklen befinder sig på bagsiden af låret og er sammen med biceps femoris mm det man forstår ved hamstrings. Den aktiveres under squat og dødløft, i squat især hvis du roterer hofteleddet og skubber røven bagud.

Adductor magnus og adductor longus er inderlårsmuskler (oh well :rolleyes: ). Jo bredere du står i squat, jo mere aktiveres de, men start med lav vægt, da du kan risikere skade hvis du pludselig belaster muskler/sener med noget de ikke er vant til. Hvis du kører sumo-dødløft involveres inderlårene også mere. Der er selvfølgelig også adductor isolationsmaskinen, men den er ubrugelig til andet end genoptræning.

Håber det hjalp...

Link to comment
Share on other sites

Sumodødløft er en rigtig god inderlårs træner! Hvis du prøver sumo-stilen, så vil du opdage, at der går et par uger eller mere inden dine inderlår har vænnet sig til øvelsen. Alle dem jeg har vist øvelsen siger altid bagefter: "shit hvor gør det "ondt" i inderlårene"!

Så som Ripper også siger, så er sumodødløft og bredstående squat vejen frem ;)

Link to comment
Share on other sites

Som jeg husker det, giver den både inderlår og bagside, men hvorfor træne en styrke, som man ikke bruger?

Jeg burde nok selv holde mig til sumo dødløft, da det er en mere praktisk form end almindelig dødløft, hvor man skal have plads til benene mellem kroppen og vægten, men jeg undrer mig stadig over ideen med at træne inderlår specifikt.

Når jeg står almindeligt går lårene sammen de øverste ca 15 cm, og det ville jeg godt undvære.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share