Ret ryg i dødløft


Thestrup
 Share

Recommended Posts

Hej...

Min makker og jeg blev fornylig rettet af vores instruktør i centret mht vores rygstilling.

Han sagde at man skulle nærmest føle at røven stak bagud og for mit føltes det som en fuldstændig unaturlig stilling og synes min ryg var "sårbar". Så jeg tænkte på om instruktøren har ret eller at jeg skulle gøre som vi plejer. Altså at stå oprejst og så spænde i ryg og især lænden og så bukke os ned.

Hvad siger i?

Mvh Steffen

Edited by Thestrup
Link to comment
Share on other sites

Hej...

Min makker og jeg blev fornylig rettet af vores instruktør i centret mht vores rygstilling.

Han sagde at man skulle nærmest føle at røven stak bagud og for mit føltes det som en fuldstændig unaturlig stilling og synes min ryg var "sårbar". Så jeg tænkte på om instruktøren har ret eller at jeg skulle gøre som vi plejer. Altså at stå oprejst og så spænde i ryg og især lænden og så bukke os ned.

Hvad siger i?

Mvh Steffen Thestrup

Ud fra det jeg forstår instruktøren mener så har han ret. I skal spænde i ryggen og i lænden som I selv skriver, men ryggen skal samtidig holdes ret således at I svejer i ryggen og IKKE skyder i ryggen.

Se eventuelt dette link Vejledning her fra MOL. I først indlæg fra SAS er der vejledning fra den norske styrkeløfterskolen i både bænk, squat og dødløft :smile:

/MLP

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share