Tidsforbrug


asbjorn
 Share

Recommended Posts

En "normal" træning for mig varer mellem 1½ - 2 timer. På de gode uger gør jeg det 4 gange, mens jeg andre gange kun når derned 1 eller 2 gange.

Hvor meget "man" bør træne er jo uhyggelig individuelt, og hænger sammen med ens ambitionsniveau. :smile:

Og træningsbaggrund :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger kun 45 minutter to gange om ugen og det er nok for mig det er ikke hvor længe man træner altså forstå mig ret jeg mener ikke at 5 minutter er nok men det er træningsintensiteten, fks kører jeg mandag 3 store øvelser + det løse: mave/ryg som opvarm, dødløft, flad bænkpress med håndvægt, overhead incline og til sidst nedtræk til bryst, alle øvelser laves med 1 min mellem hvert sæt og pauser mellem øvelserne er kun når jeg går fra den ene øvelse til den anden.

Link to comment
Share on other sites

Før vores center brændte

1 time og 15 minutter 3-4 gange om ugen =3 timer og 45 minutter

Ved siden af er der fodboldtræning (cardio) 2 gange af 1 time og 30 minutter plus kamp i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Et solidt program burde ikke tage meget mere end en time at komme igennem.. medmindre man står og chit-chatter lidt indimellem.

Mit hst tager lige i underkanten af en time tror jeg. Fullbody tog 1:20.

Det var dog et mærkværdigt udsagn at komme med :blink: prøv du med noget wsb og se om du kan holde dig på en time på ME dagene

Link to comment
Share on other sites

Det var dog et mærkværdigt udsagn at komme med :blink: prøv du med noget wsb og se om du kan holde dig på en time på ME dagene

Nu er WSB altså ikke ligefrem det mest tidskrævende. Det er det så bare for dig fordi du holder så lange pauser :laugh:

Men du har da helt ret i at Phil's kommentar ikke holder vand, da den med træningen kun burde vare rimeligt kort tid, for længst er slået til jorden.

Det afhænger jo af ens program og mål med træningen. En styrkeløfter der eksempelvis både skal i udstyr og nå at køre alle sine hjælpeøvelser vil givet vis tage en del længere tid end en person der træner et split program for hypertrofi. Self. ingen regler uden undtagelser, da det er helt forskelligt hvor meget folk bruger på at snakke og hvile imellem sættene.

For mig er træningen også en social ting, hvor der nogle af mine træningspas går en masse tid med at snakke, spotte og hjælpe andre i udstyr.

Er også typen som udnytter hvis der er god energi en dag til at lave mere end jeg egentligt burde. Hvor jeg så tilgengæld har dage som kan overståes på en halv time da energien bare ikke er der. :smile:

Link to comment
Share on other sites

såså :innocent::tongue: Jeg tvivler dog på at en ME dag med både tuge ekstra bevægelser og decideret hjælpeøvelser, hvor ME bevægelsen måske er med bands, kan klares på en time :smile:

Det er jo ikke engang fullbody, så med en enkelt Max effort øvelse + 3-4 hjælpeøvelser burde da sagtens kunne overståes på en time. Dog kan også sagtens forstå hvis det tager længere tid. :smile:

Men er dog helt på linje med at Overarmen, da lige præcis WSB er et af de styrkeløft programmer hvor intensitet vægtes frem for volumen, og burde derfor slet ikke tage så lang tid som et af de russiske programmer.

Men vi ved jo at du helst skal have 5-10min efter hver speed singel for at få vejret igen. :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men vi ved jo at du helst skal have 5-10min efter hver speed singel for at få vejret igen.

Jim Wendler er jo også fortaler for lange pauser og den mand har jo selvfølgelig ret :innocent::tongue:

Desuden kan vi jo ikke alle have en så gdo kondi :tongue:

Hvis man laver 10 3´ere efterfulgt af et par singler optil en max med 2-3 min pauser i mellem løft, så giver det snildt 25-35min, men så skal det også gå stærkt. Så kommer opsætning af bands, måske skal en trøje eller dragt på plus, lad os sige, 5*5 i to tunge ekstra bevægelser. for ikke at tænke på hjælpeøvelser. så tror jeg det bliver svært at holde det på 1 time

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke engang fullbody, så med en enkelt Max effort øvelse + 3-4 hjælpeøvelser burde da sagtens kunne overståes på en time. Dog kan også sagtens forstå hvis det tager længere tid. :smile:

Men er dog helt på linje med at Overarmen, da lige præcis WSB er et af de styrkeløft programmer hvor intensitet vægtes frem for volumen, og burde derfor slet ikke tage så lang tid som et af de russiske programmer.

Men vi ved jo at du helst skal have 5-10min efter hver speed singel for at få vejret igen. :laugh::tongue:

Hvis du tror det, er der et eller andet, helt, helt grueligt, du har misforstået :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tror det, er der et eller andet, helt, helt grueligt, du har misforstået :wink:

Kørte WSB før du var kommet i puberteten min unge mand. :wink:

Siger ikke at det er normalt at gennemfører et WSB pas på under en time, men at det er muligt, i langt højere grad end et langt mere volumen præget program.

Men afhænger self. af hvor mange hjælpeøvelser man tager med, hvor stort snakke hoved man er, hvor meget man roder med udstyr. osv osv.

Men du må da meget gerne fortælle mig hvad det er jeg har misforstået når du nu mener du er så meget klogere, Bette Mååås :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kørte WSB før du var kommet i puberteten min unge mand. :wink:

Siger ikke at det er normalt at gennemfører et WSB pas på under en time, men at det er muligt, i langt højere grad end et langt mere volumen præget program.

Men afhænger self. af hvor mange hjælpeøvelser man tager med, hvor stort snakke hoved man er, hvor meget man roder med udstyr. osv osv.

Men du må da meget gerne fortælle mig hvad det er jeg har misforstået når du nu mener du er så meget klogere, Bette Mååås :4thumbup:

Nemt - fordi en af de vigtigste dele af WSB er at øge sin workcapacity og ramme en workload, hvor man øger sit bedste :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Nemt - fordi en af de vigtigste dele af WSB er at øge sin workcapacity og ramme en workload, hvor man øger sit bedste :4disguise:

Ehh, og mig der troede at programmet gjaldt om at blive stærkere. :blink:

Pointen i mit indlæg var at et program som WSB ikke er så tidskrævende som eksempelvis en Sheiko.

Det er et program der ikke bygger på at man akkumulere træthed i kroppen hvorefter man deloader og derved superkompensere.

Men hvis du fortæller mig at du har læst noget andet så skal det da nok også passe, da jeg har hørt flere fortolkninger af WSB. Husk det er et system og ikke et skemalagt program.

Kan da huske at Jagden typisk trænede 1½times tid da han kørte WSB. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre det en halv time hurtigere hvis man har en god workcapacity eller bare ikke kører så mange hjælpeøvelser.

Faktum er:

Du er en doven fee' dreng der piver over en smule WSB program, og i virkeligheden meget hellere ville starte på ballet skolen men det gider dine forældre ikke at betale for. DET ER INDISKUTABELT!!

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ehh, og mig der troede at programmet gjaldt om at blive stærkere. :blink:

Pointen i mit indlæg var at et program som WSB ikke er så tidskrævende som eksempelvis en Sheiko.

Det er et program der ikke bygger på at man akkumulere træthed i kroppen hvorefter man deloader og derved superkompensere.

Men hvis du fortæller mig at du har læst noget andet så skal det da nok også passe, da jeg har hørt flere fortolkninger af WSB. Husk det er et system og ikke et skemalagt program.

Kan da huske at Jagden typisk trænede 1½times tid da han kørte WSB. Hvorfor skulle man ikke kunne gøre det en halv time hurtigere hvis man har en god workcapacity eller bare ikke kører så mange hjælpeøvelser.

Faktum er:

Du er en doven fee' dreng der piver over en smule WSB program, og i virkeligheden meget hellere ville starte på ballet skolen men det gider dine forældre ikke at betale for. DET ER INDISKUTABELT!!

:tongue:

Jeg piver ikke, jeg synes det er fedt :shades:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share