Vil prøve GetBig.dk begynder-program


KongKent
 Share

Recommended Posts

Thomas Jagds begynderprogram

Det vil jeg forsøge mig med i en periode, og forhåbentlig få skudt mig lidt op i de store øvelser. Da jeg har et dårligt højre knæ, bliver squat dog kørt en anelse roligt. Men prøver hele tiden at aktivere det, omend med meget lette belastninger (og så flere reps).

Men programmet giver mig anledning til nogle få spørgsmål.

Dag 2 står der følgende to rygøvelser:

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Og så har vi den velkendte ballade om hvad der er reverse, og hvad der ikke er. :laugh:

Men hvad mener Thomas? Når jeg står og kører BB rows, hvilket er en øvelse jeg p.t. kører med stor fornøjelse, skal håndfladen så vende ud af, eller ind mod mig selv? P.t. kører jeg dem ved at håndfladen vender ud af. Men skal jeg køre "underhånds" hvor håndfladen vender ind mod mig selv/nedad? Eller gør jeg det p.t. som han mener?

Og i chins: Samme spørgsmål. Skal håndfladerne vende væk fra mig selv, så det bliver underhånds-hævninger, eller skal de vende ind mod mig selv - og således blive de noget vanskeligere "chin-ups" som man kører til DM i Athletic osv.?

Kører p.t. et 2-split program to gange om ugen. Bryst/skuldre/triceps/mave mandag og torsdag, samt ryg/ben/biceps tirsdag og fredag. Men er kørt sur i at skulle træne fire gange hver uge, da jeg som postbud pludselig har fået et fysisk krævende arbejde. :blush:

Så nu vil jeg prøve et "program", og se om ikke jeg kan øge min overall-styrke alligevel - og således ikke køre sur i det hele tiden. :smile:

Håber nogen kan svare mig på mine spørgsmål. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rimelig sikker på at TJ mente "Yates Row" altså underhånds BORs med reverse bent overs...

Det er lidt sværere med reverse chins, for der er forskel på hvordan man definerer chin og pull-ups, fx har jeg lært at pull-ups er med overhånd og chins med underhånd, når TJ så siger reverse Chins er det sku et godt spørgsmål hvad der menes :tongue:

MEN tag du bare den du føler køre bedst.. Tror ikke det skader :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share