MOL-træning (høj intensitet/interval) eller...


Hessel
 Share

Recommended Posts

Spændende diskussion!!

Jeg råder alle til en stille og rolig opstart på baggrund af deres baggrund i idræt... motivationen er en kæmpe faktor og meget individuel!

Individualitet er nok nøgleordet i denne diskussion, fordi der er himmelvid forskel på den motivation, træningsbaggrund mv., der ligger bag vores motionvaner. Derfor er det svært at generaliserer i anbefalingerne!!

Altså der er stor forskel på om, man lige har fået at vide af kæresten, at du vejer 3 kg. for meget og hvis du har fået at vide af lægen, at nu skal du smide 30 kg., hvis du også vil leve de næste 5 år.

Dårligt eksempel - men det bedste jeg lige kunne komme på - and you probably get the point anyway...

På baggrund af skadesrisikoen skal man ikke løbe interval løb, men måske snarere 20-30 minutter (så lang tid man kan mønstre) så hurtigt så muligt! Men jeg vil klart anbefale en træning, der variere mellem den form for løb og langdistance... primært pga. motivation bevarelse og skadesrisiko...

Og ja der er en overførselsværdi fra cykel til løb. Cyklingen kan ofte trænes meget hårdere, fordi den ikke er vægtbærende, og kan derfor give store fremskridt - men netop derfor er det vigtigt at være obs på, at det er konditionen, der er overfør bar, hvormed man ikke har vænnet vævene til hård vægtbærende aktivitet...!!

Edited by Jac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share