teori ang. skuldre


AGV
 Share

Recommended Posts

Læste lidt om skuldretræning på et andet board. Her blev nedenstående råd givet mht. skuldretræning.

Vedkommende, der elleres virker til rimelig fornuftig angående træning, skriver således at rows giver bredere skuldre. Giver det overhovedet nogen mening.

Således lød vedkommendes råd:

større skuldre: military press, skulderpres, laterial raise, bent-over laterial raise.

bredere skuldre: pullups og tunge rows

sundere skuldre: cuban press og andre rotatercuff-øvelser

Hvad mener I?

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

går rows ikke i lats'ene?? vil jeg da netop mene at de gør.. :smile: og en bredere øvre ryg vil næsten altid give en illusion af bredere skuldre også! Selvfølgelig kun til en hvis grænse, hvis ikke der også køres godt med skuldertræning ved siden af..

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå den logik... pullups og rows går i lats'ene der mig bekendt intet har med skuldre at gøre :innocent: at du er bredere over ryggen har stadig intet med skuldre at gøre :innocent:

Større skuldre er ikke nødvendigvis bredere skuldre. Den primære faktor her er det mediale hoved, som rammes perfekt ved lateral raise med inverted grip(nedad rettet).

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå den logik... pullups og rows går i lats'ene der mig bekendt intet har med skuldre at gøre :innocent: at du er bredere over ryggen har stadig intet med skuldre at gøre :innocent:

God pointe. Kan heller ikke lige se sammenhængen.

Link to comment
Share on other sites

Nej, men store lats er med til at give dig v-formen. Og det giver ILLUSIONEN, af større skuldre

Hvorfor nøjes med en illusion?

Brede skuldre - træn det mediale/laterale hoved... = lateral raises/upright rows

Bred ryg - rows/pullups :>

Link to comment
Share on other sites

der er så vidt jeg kan se heller ikke nogen, der har påstået at det er en go idé at droppe skuldertræning pga store lats.

men hvis du har brede skuldre, sammen med store lats, giver det en figur der er mere imponerende end kun en af delene

Link to comment
Share on other sites

Nu går diverse rows varianter i de bageste fibre af deltoideus (den store skuldermuskel) så jo tunge rows enten med dumbells eller barbell vil give større skuldre... men rows rammer jo en masse andre muskler også bla latissimus dorsi, rhomboideus major, etc

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share