USA vs Italien


TLunau
 Share

Recommended Posts

Helt uenig. Da holdene var lige mange på banen styrede USA spillet og kom til flest chancer. Det var først hvor USA kun var 9 mand, at Italienerne overtog spillet. På trods af at USA kun var 9 mand fik de alligevel skabt et par chancer og fik endda underkendt et mål.

USA spillede egentlig noget af det spil, som gjorde at de kom i kvartfinalen 2002.

USA kæmpede godt mod et Italiensk hold, der ikke levede op til deres bedste, men det ville da være en hån mod fodbolden, hvis USA gik videre og det samme med England :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det vil altid være en fordel, det kan man ikke benægte.

Ja for der er mange andre hold som på papiret er meget ringere end Italien. Men med det hold de render rundt med må de ikke spille sådan noget elendigt bold.

Nej, det er ikke altid en fordel at være i overtal. Fik Sverige fx noget ud af det?

Jeg kan da lige nævne nogle hold, som på papiret er lige så stærke som Italien, som har spillet dårligt ved denne slutrunde: Brasillien, England og Frankrig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nej, det er ikke altid en fordel at være i overtal. Fik Sverige fx noget ud af det?

Jeg kan da lige nævne nogle hold, som på papiret er lige så stærke som Italien, som har spillet dårligt ved denne slutrunde: Brasillien, England og Frankrig.

Jo. Det er altid en fordel. Spørgsmålet er bare om holdet i overtal magter at udnytte den fordel.

Link to comment
Share on other sites

Jo. Det er altid en fordel. Spørgsmålet er bare om holdet i overtal magter at udnytte den fordel.

Man ser tit, at et hold der er i undertal kæmper mere, fordi de mangler en mand, men hvis holdet i overtal ikke udnytter deres 'fordel', så er det jo heller ikke en fordel :tongue:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Man ser tit, at et hold der er i undertal kæmper mere fordi de mangler en mand.

Ja. Det er da meget muligt. Men det er alligevelen fordel at være en mand i overtal. Så kan du vende og dreje det alt det du vil, men hvis man havde valget ville man vel vælge at fortsætte 11 mod 10, frem for at spille 11 mod 11. Det ville man vel næppe foretrække hvis ikke det var en fordel?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Man ser tit, at et hold der er i undertal kæmper mere, fordi de mangler en mand, men hvis holdet i overtal ikke udnytter deres 'fordel', så er det jo heller ikke en fordel :tongue:

'Gu er det da stadig en fordel. Ligesom det er en fordel at have den hurtigste bil i motorsport. Men det hjælper jo intet hvis man bliver ved med at køre den af banen. Så selvfølgelig kan man have en fordel uden at udnytte den.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er ikke altid en fordel at være i overtal. Fik Sverige fx noget ud af det?

OMG, du er ikke seriøs, vel? :laugh:

USA kæmpede godt mod et Italiensk hold, der ikke levede op til deres bedste, men det ville da være en hån mod fodbolden, hvis USA gik videre og det samme med England
I det mindste har England da formået at vinde begge deres kampe, og de har ikke lukket mål ind endnu. Jeg kan ikke se, hvorfor det ville være en hån mod fodbolden, hvis USA og England gik videre. Som nævnt, var USA bedst, da holdende havde lige mange spillere :wink:

Overarmen:

Jamen lad dem endeligt komme videre på et eller andet tidpunkt så møder de Tyskland og så bliver Italien sendt hjem med en sæk.

De kommer ikke engang til at møde Tyskland :wink:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

'Gu er det da stadig en fordel. Ligesom det er en fordel at have den hurtigste bil i motorsport. Men det hjælper jo intet hvis man bliver ved med at køre den af banen. Så selvfølgelig kan man have en fordel uden at udnytte den.

Det kan ikke betale sig at diskuttere. Det der er faber-logik, og kun faber-logik :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja. Det er da meget muligt. Men det er alligevelen fordel at være en mand i overtal. Så kan du vende og dreje det alt det du vil, men hvis man havde valget ville man vel vælge at fortsætte 11 mod 10, frem for at spille 11 mod 11. Det ville man vel næppe foretrække hvis ikke det var en fordel?

Jeg siger jo ikke, at det er en fordel at være 10 mod 11, men derimod at det ikke behøver være nogen ulempe. Og til et fodbold VM skal du stille med 11 mand fra start :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det kan ikke betale sig at diskuttere. Det der er faber-logik, og kun faber-logik :wink:

Jeg opgiver også, hvis han ikke nu kan indse, at det er en fordel at være i overtal.

Men så er det vel heller ikke en fordel at starte med 10m forspring i 100m løb, hvis ikke man vinder?

Edited by Nissen
Link to comment
Share on other sites

Jeg opgiver også, hvis han ikke nu kan indse, at det er en fordel at være i overtal.

Men så er det vel heller ikke en fordel at starte med 10m forspring i 100m løb, hvis ikke man vinder?

Hvis man ikke udnytter en fordel er det ikke nogen fordel, det er sku da logik :blink:

Du kan ikke sammenligne de to ting :laugh:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Ok, vi kan se det på denne måde.

Der er indtil videre været 8 kampe ved dette VM, hvor et hold har været i undertal. For det hold der har været i undertal er det gået som følger:

0 vundet

3 uafgjort

5 tabte

Hvis man kigger på de tørre fakta, ser det ud som om det er en fordel at være i overtal. For intet hold til dette VM, der har været i overtal, har endnu tabt en kamp. Faktisk kan jeg slet ikke forstå at vi diskuterer om det er en fordel at være i overtal i fodbold :crazy::blink: Det er jo indlysende.

Link to comment
Share on other sites

Ok, vi kan se det på denne måde.

Der er indtil videre været 8 kampe ved dette VM, hvor et hold har været i undertal. For det hold der har været i undertal er det gået som følger:

0 vundet

3 uafgjort

5 tabte

Hvis man kigger på de tørre fakta, ser det ud som om det er en fordel at være i overtal. For intet hold til dette VM, der har været i overtal, har endnu tabt en kamp. Faktisk kan jeg slet ikke forstå at vi diskuterer om det er en fordel at være i overtal i fodbold :crazy::blink: Det er jo indlysende.

Du læser jo tingene som du vil :wink: Min pointe er, at det ikke behøver at være nogen ulempe, hvis et hold er i undertal, hvis det altså er med kun én mand.

Dine fakta kan du jo ikek bruge til noget som helst, da der er andre ting, der spille ind.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvis man ikke udnytter en fordel er det ikke nogen fordel, det er sku da logik :blink:

Du kan ikke sammenligne de to ting :laugh:

Nej, det er vist kun logik for dig. Er det ikke en fordel at være 2,4m i baskeball frem for at være 1,2m? Men det betyder jo ikke nødvendigvis at man altid vinder.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du læser jo tingene som du vil :wink: Min pointe er, at det ikke behøver at være nogen ulempe, hvis et hold er i undertal, hvis det altså er med kun én mand.

Dine fakta kan du jo ikek bruge til noget som helst, da der er andre ting, der spille ind.

Nej. Du skrev jo direkte, at det ikke altid er en fordel at være i overtal. Det er jo forkert.

P.S. Jeg giver op nu. Alle andre end lige dig er jo tilsyneladende enige om den indlysende fordel ved at være i overtal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke udnytter en fordel er det ikke nogen fordel, det er sku da logik :blink:

Du kan ikke sammenligne de to ting :laugh:

Jeg tror problemet er, at du ikke forstår hvad fordel betyder. Fordel betyder at man har en gunstig position.

Et eksempel

Person A og B spiller et terningespil. Hvor 1 terning kastes

Person A vinder hvis resultatet bliver 2 til 6 og person B vinder hvis det bliver 1

Nu har Person A en fordel, da han har 5/6 chance for at vinde. Han har altså en gunstig position.

Faber logikken er så at hvis det blev 1, så havde person A ingen fordel :blink::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er vist kun logik for dig. Er det ikke en fordel at være 2,4m i baskeball frem for at være 1,2m? Men det betyder jo ikke nødvendigvis at man altid vinder.

Ja, nu er der jo andet, der spiller ind end højden, hvad kan manden på 2,4 meter bruge sin højde til, hvis han ikke kan spille lige så godt basket som ham på 1,2 meter, og desuden er dit eksempel ikke gennemtænkt, da der er mere end 2 spillere på banen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja, nu er der jo andet, der spiller ind end højden, hvad kan manden på 2,4 meter bruge sin højde til, hvis han ikke kan spille lige så godt basket som ham på 1,2 meter, og desuden er dit eksempel ikke gennemtænkt, da der er mere end 2 spillere på banen :wink:

Nej, mon ikke det er dine svar der ikke er gennemtænkte. Men hvis man skal ud i dine super kontraanalyser kan jeg jo sige: Man kan sagtens spille 1 mod 1 i basket. Og er det så ikke en fordel at være den højeste?

"Jamen, hvad nu hvis den lille er den bedste?"

Stadig en fordel at være højere. En fordel er jo ikke kun en fordel hvis den er større end modstanderens evt. fordele.

Men som donprehn er inde på, tror jeg ikke helt du forstår begrebet "fordel".

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror problemet er, at du ikke forstår hvad fordel betyder. Fordel betyder at man har en gunstig position.

Et eksempel

Person A og B spiller et terningespil. Hvor 1 terning kastes

Person A vinder hvis resultatet bliver 2 til 6 og person B vinder hvis det bliver 1

Nu har Person A en fordel, da han har 5/6 chance for at vinde. Han har altså en gunstig position.

Faber logikken er så at hvis det blev 1, så havde person A ingen fordel :blink::crazy:

Mr. Prehn i fodbold er det ikke givet at 11 mand mod 10 vil klare sig bedre. Dit eksampel kan ikke bruges, da der i alle holdsport er noget der hedder 'den usynlige mand'. Når et hold er i undertal vil de ofte kæmpe mere og dermed kan holdet i overtal miste fordelen.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Mr. Prehn i fodbold er det ikke givet at 11 mand mod 10 vil klare sig bedre. Dit eksampel kan ikke bruges, da der i alle holdsport er noget der hedder 'den usynlige mand'.

Det var ham DK manglede i VM-kvalifikationen :laugh::tongue: Når du formulerer dig, som det quotede er jeg enig med dig, nemlig det ikke er givet, at det hold i undertal klarer sig dårligt. Derimod vil jeg stadig påstå at man har en fordel ved at være en mand i overtal. Forstået på den måde at man bliver stillet i en gunstig position.

Gider ikke at kneppe flere fluer. Godnat Faber.

Link to comment
Share on other sites

Nej, mon ikke det er dine svar der ikke er gennemtænkte. Men hvis man skal ud i dine super kontraanalyser kan jeg jo sige: Man kan sagtens spille 1 mod 1 i basket. Og er det så ikke en fordel at være den højeste?

"Jamen, hvad nu hvis den lille er den bedste?"

Stadig en fordel at være højere. En fordel er jo ikke kun en fordel hvis den er større end modstanderens evt. fordele.

Men som donprehn er inde på, tror jeg ikke helt du forstår begrebet "fordel".

Jeg kan så sige, at du ikek forstår at lave et brugbart eksampel. Du tror, at der kun er én faktor, der spiller ind, men sådan er virkeligheden jo ikke.

Du kan sige, at det er fordel at være dobbelt så høj, hvis du kun ser på den faktor, men i en basketboldkamp er der andet, der spiller ind. Hurtighed er også afgørende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg kan så sige, at du ikek forstår at lave et brugbart eksampel. Du tror, at der kun er én faktor, der spiller ind, men sådan er virkeligheden jo ikke.

Du kan sige, at det er fordel at være dobbelt så høj, hvis du kun ser på den faktor, men i en basketboldkamp er der andet, der spiller ind. Hurtighed er også afgørende :wink:

Hvorfor fortsatte jeg?

Fordel = at være for fordelt. At være bragt i en gunstig position. Og ja der er mange faktorer der spiller ind, men det ændrer ikke på, at det isoleret set er en fordel at være i overtal.

Over and Out.

Sov godt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå, at alle i denne tråd ville kunne skrive under på følgende:

I fodbold er der kun én afgørende faktor for, hvem der vinder forboldkampen, nemlig antallet af spillere på banen. Hvis et hold er en spiller i overtal, så ville dette hold have en kæmpe fordel og dermed vinde kampen. At holdet med 10 mand spiller over evne, fordi de er nødt til det betyder ikke noget.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fortsatte jeg?

Fordel = at være for fordelt. At være bragt i en gunstig position. Og ja der er mange faktorer der spiller ind, men det ændrer ikke på, at det isoleret set er en fordel at være i overtal.

Over and Out.

Sov godt.

Det er en fordel at være i overtal, men fordelen behøver ikke at være ret stor. Nu er der 11 spillere på et hold, men hvis det nu fx var 7 mandsbold, så ville tabet af en mand betyde mere.

Dertil kommer det faktum at holdet i undertal kan hente en fordel netop pga. de er i undertal. Denne fordel kan nogle gang udligne den fordel, som holdet i overtal havde, og derfor vil holdet i overtal ikke have en fordel ift holdet i undertal :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share