USA vs Italien


TLunau
 Share

Recommended Posts

Jeg kan forstå, at alle i denne tråd ville kunne skrive under på følgende:

I fodbold er der kun én afgørende faktor for, hvem der vinder forboldkampen, nemlig antallet af spillere på banen. Hvis et hold er en spiller i overtal, så ville dette hold have en kæmpe fordel og dermed vinde kampen. At holdet med 10 mand spiller over evne, fordi de er nødt til det betyder ikke noget.

Jeg vil tro at alle i denne tråd kan skrive under på følgende:

Faber har læse- og forståelsesvanskeligheder.

Men hvor skal vi hen med den musik snak?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg vil tro at alle i denne tråd kan skrive under på følgende:

Faber har læse- og forståelsesvanskeligheder.

Men hvor skal vi hen med den musik snak?

Og hvor det klæder dig at gøre det personligt, har du en speciel grund til dette? men jeg må skuffe dig, jeg læser faktisk ganske godt. Hvis du havde noget mellem ørene, så vil du også have fanget, hvad tråden handler om. Så tænk før du skriver.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

I fodbold er der kun én afgørende faktor for, hvem der vinder forboldkampen, nemlig antallet af spillere på banen. Hvis et hold er en spiller i overtal, så ville dette hold have en kæmpe fordel og dermed vinde kampen. At holdet med 10 mand spiller over evne, fordi de er nødt til det betyder ikke noget.
Det er der jo ingen, som har sagt :blink: Er du da ikke bekendt med et udtryk som "alt andet lige". Det er godt at benytte, når man skal se, hvad der er en fordel, og hvad der ikke er. Alt andet lige er det en fordel at være 11 mod 10 i fodbold. Alt andet lige er det en fordel at være 2,4m høj i basket osv.
Det er en fordel at være i overtal, men fordelen behøver ikke at være ret stor. Nu er der 11 spillere på et hold, men hvis det nu fx var 7 mandsbold, så ville tabet af en mand betyde mere.

Nu erkender du så, at det er en fordel at være 11 mod 10? At fordelen af en mands overtal er endnu større i 7-mandsfodbold er også logik, men det er der jo heller ingen, som har modsagt.

Dertil kommer det faktum at holdet i undertal kan hente en fordel netop pga. de er i undertal. Denne fordel kan nogle gang udligne den fordel, som holdet i overtal havde, og derfor vil holdet i overtal ikke have en fordel ift holdet i undertal

Og faber-argumentation igen, når det er bedst :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Faber -->

http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article205130.ece

Ikke engang det italienske landshold forsøger at undskylde det... :laugh:

Jeg synes nu heller ikke, at de spillede godt :smile: Men Italien viste jo netop, at fordelen ved at være en mand i overtal ikke er meget værd, hvis man ikke er i stand til at udnytte det :smile: USA beviser også min påstand om, at et hold i undertal ofte vil spille over evne eller i hvert fald forsøge på det :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Og hvor det klæder dig at gøre det personligt, har du en speciel grund til dette? men jeg må skuffe dig, jeg læser faktisk ganske godt. Hvis du havde noget mellem ørene, så vil du også have fanget, hvad tråden handler om. Så tænk før du skriver.

LOL, det er da svært ikke at gøre det personligt, når der ikke er andre personer på MOL end dig, der kan finde på at komme med påstande som dem i de foregående indlæg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg synes nu heller ikke, at de spillede godt :smile:Men Italien viste jo netop, at fordelen ved at være en mand i overtal ikke er meget værd, hvis man ikke er i stand til at udnytte det :smile: USA beviser også min påstand om, at et hold i undertal ofte vil spille over evne eller i hvert fald forsøge på det :smile:

I rest my case.

Tak fordi du gentager det jeg skrev i starten.

Link to comment
Share on other sites

LOL, det er da svært ikke at gøre det personligt, når der ikke er andre personer på MOL end dig, der kan finde på at komme med påstande som dem i de foregående indlæg. :wink:

Det er måske, fordi jeg er en af de få på MOL, der tør sige min mening, har du tænkt på det :wink:

Men som jeg ser det, så er det aldrig godt for en diskussion, hvis man begynder at gå efter manden i stedet for bolden. Jeg kunne også synke til det samme lave niveau, men det er vel næppe vejen frem.

Cookie har slet ikke deltaget i diskussion og kom kun med den kommentar af personlige grunde.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå, at alle i denne tråd ville kunne skrive under på følgende:

I fodbold er der kun én afgørende faktor for, hvem der vinder forboldkampen, nemlig antallet af spillere på banen. Hvis et hold er en spiller i overtal, så ville dette hold have en kæmpe fordel og dermed vinde kampen. At holdet med 10 mand spiller over evne, fordi de er nødt til det betyder ikke noget.

Dette er statements du helt selv har fundet på, så wtf kan du forvente når du forsøger at hælde meninger ned over alle andre i tråden.

Du har selv med denne post gjort det til dig vs alle andre der har postet i tråden, så hvem skulle jeg ellers henvende mig til?

Og hvor det klæder dig at gøre det personligt, har du en speciel grund til dette?(1) men jeg må skuffe dig, jeg læser faktisk ganske godt(2). Hvis du havde noget mellem ørene, så vil du også have fanget, hvad tråden handler om. Så tænk før du skriver.

1: se ovenstående

2: Det demonstrerer du så bare ikke i dette tilfælde, du skriver ting der er direkte ukorrekte ift trådens kontekst.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Underholdende kamp, jeg håber på Ghana og Tjekkiet videre fra puljen. Rossis svinestreg er en skamplet på fodbolden, og italien bør derfor ikke gå videre. Ghana spiller utrolig underholdende fodbold, derfor ser jeg gerne dem videre.

Link to comment
Share on other sites

Dette er statements du helt selv har fundet på, så wtf kan du forvente når du forsøger at hælde meninger ned over alle andre i tråden.

Du har selv med denne post gjort det til dig vs alle andre der har postet i tråden, så hvem skulle jeg ellers henvende mig til?

1: se ovenstående

2: Det demonstrerer du så bare ikke i dette tilfælde, du skriver ting der er direkte ukorrekte ift trådens kontekst.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Underholdende kamp, jeg håber på Ghana og Tjekkiet videre fra puljen. Rossis svinestreg er en skamplet på fodbolden, og italien bør derfor ikke gå videre. Ghana spiller utrolig underholdende fodbold, derfor ser jeg gerne dem videre.

Du tager helt fejl og hvis du ikke kan se ironien i det jeg skrev, så burde du sku søge hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja, her er vi enige :smile:

Så du er enig i, at det er en fordel at være i overtal? Og at en fordel sagtens kan være en fordel selvom man ikke udnytter den?

I så fald er jeg forvirret. Hvad er det vi diskuterer?

Edited by Nissen
Link to comment
Share on other sites

Det er måske, fordi jeg er en af de få på MOL, der tør sige min mening, har du tænkt på det :wink:

:blahblah:

Men som jeg ser det, så er det aldrig godt for en diskussion, hvis man begynder at gå efter manden i stedet for bolden. Jeg kunne også synke til det samme lave niveau, men det er vel næppe vejen frem.
Jep, du har ret i, at du bevæger dig på et lidt andet niveau end resten af MOL. Et niveau, hvor ingen lader til at kunne nå dig.

Desuden skrev cookie jo først dit indlæg, da du skrev følgende:

Jeg kan forstå, at alle i denne tråd ville kunne skrive under på følgende:

I fodbold er der kun én afgørende faktor for, hvem der vinder forboldkampen, nemlig antallet af spillere på banen. Hvis et hold er en spiller i overtal, så ville dette hold have en kæmpe fordel og dermed vinde kampen. At holdet med 10 mand spiller over evne, fordi de er nødt til det betyder ikke noget.

...og det er ikke ligefrem beundringsværdigt debatniveau at fordreje andre debattørers synspunkter. Der er jo ingen, der har givet udtryk for det, du forsøger at give indtryk af i ovenstående quote. Det er bare din egen forvrængede udgave. Godt taget Faber, klap dig selv på skulderen :smile:

Link to comment
Share on other sites

:blahblah:

Jep, du har ret i, at du bevæger dig på et lidt andet niveau end resten af MOL. Et niveau, hvor ingen lader til at kunne nå dig.

Desuden skrev cookie jo først dit indlæg, da du skrev følgende:

...og det er ikke ligefrem beundringsværdigt debatniveau at fordreje andre debattørers synspunkter. Der er jo ingen, der har givet udtryk for det, du forsøger at give indtryk af i ovenstående quote. Det er bare din egen forvrængede udgave. Godt taget Faber, klap dig selv på skulderen :smile:

Nu var mit indlæg fuld af ironi og var for at understrege, hvordan visse personer havde fordrejet mine ord, men jeg havde glemt en smily sorry, beder om tilgivelse.

Link to comment
Share on other sites

Du tager helt fejl og hvis du ikke kan se ironien i det jeg skrev, så burde du sku søge hjælp.

Nu er du så personlig, så here goes:

Bestem dig for om du vil være ironisk eller ej, istedet for bare at lukke gylle ud under beskyttelse af: "piv piv ikke manden, piv piv, bolden" og "jeg blev nu modargumenteret, så laver jeg bare noget ironisk larm". Præcis hvad skal det føre til? Det er da ligegyldig larm uden lige, og ja det kan også siges om det her indlæg, men hvem ved måske har det en fremtifig præventiv effekt.

Link to comment
Share on other sites

Nu er du så personlig, så here goes:

Bestem dig for om du vil være ironisk eller ej, istedet for bare at lukke gylle ud under beskyttelse af: "piv piv ikke manden, piv piv, bolden" og "jeg blev nu modargumenteret, så laver jeg bare noget ironisk larm". Præcis hvad skal det føre til? Det er da ligegyldig larm uden lige, og ja det kan også siges om det her indlæg, men hvem ved måske har det en fremtifig præventiv effekt.

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu er bolden givet op, så jeg må hellere afslutte det her.

Er det en fordel, hvis man spiller 11 mod 10 mand? JA (her er vi enige)

Er der andre faktorer, der kan udligne den fordel? JA (her er vi uenige)

Det er der da ingen (eller i hvert fald ikke undertegnede og kan heller ikke komme på andre i denne tråd), der har påstået.

Men så lader det til at vi er enige.

Edited by Nissen
Link to comment
Share on other sites

Nu er bolden givet op, så jeg må hellere afslutte det her.

Er det en fordel, hvis man spiller 11 mod 10 mand? JA (her er vi enige)

Er der andre faktorer, der kan udligne den fordel? JA (her er vi uenige)

Sjovt.

Første del har du brugt 2-3 sider på at forklare det modsatte.

Anden del har ingen i tråde påstået.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Sjovt.

Første del har du brugt 2 sider til at forklare det modsatte.

Anden del har ingen i tråde påstået.

Det passe nu ikke. Jeg har hele tiden sagt, at det at et hold er i undertal kan gøre, at de kæmper mere for det. De fleste i denne tråd har netop sagt, at det ingen betydning har :wink:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Det passe nu ikke. Jeg har hele tiden sagt, at det at et hold er i undertal kan gøre, at de kæmper mere for det. De fleste i denne tråd har netop sagt, at det ingen betydning har :wink:

Say what?? :blink:

Enten forsøger du bevidst at manipulere og gengive andres meninger fejlagtigt (hvilket virker pinligt, når alle bare kan gå tilbage og genlæse, hvad der er blevet skrevet) eller også er du da godt nok ikke ret skarp (som der er blevet skrevet: "læse. og forståelsesvanskeligheder)..

Link to comment
Share on other sites

Say what?? :blink:

Enten forsøger du bevidst at manipulere og gengive andres meninger fejlagtigt (hvilket virker pinligt, når alle bare kan gå tilbage og genlæse, hvad der er blevet skrevet) eller også er du da godt nok ikke ret skarp (som der er blevet skrevet: "læse. og forståelsesvanskeligheder)..

Nu giver du mig ikke andre muligheder end at give dig 'røvfuld' til Nordland :tongue: (dette skal ikke forståes bogstavligt -ekstra information til dem, der gerne vil skabe noget drama :wink: )

Jeg kan jo også gå tilbage og læse, hvad andre har skrevet, så..............

Link to comment
Share on other sites

Nu giver du mig ikke andre muligheder end at give dig 'røvfuld' til Nordland :tongue: (dette skal ikke forståes bogstavligt -ekstra information til dem, der gerne vil skabe noget drama :wink: )

Haha, det havde jeg da fået alligevel.

Jeg kan jo også gå tilbage og læse, hvad andre har skrevet, så..............

Det synes jeg, at du skal benytte dig af så :wink:

Link to comment
Share on other sites

Haha, det havde jeg da fået alligevel.

Det synes jeg, at du skal benytte dig af så :wink:

Det har jeg gjort, og det er tydeligt, at vi i bund og grund er enige, men nogen ønsker åbenbart at starte endnu en diskussion om ingenting :wink:

Jeg skrev, at det ikke altid er nogen fordel at være 11 mod 10 mand, set i bagspejlet burde jeg nok have skrevet: Fordelen ved at være 11 mand er ikke meget værd, hvis man ikke udnytter det. My mistake. Jeg havde ikke regnet med, at det ville blive misforstået.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share