Træningsprogram i ferien?


Dalfarra
 Share

Recommended Posts

Heej

da jeg heldigvis har masser af tid i sommerferien vil jeg gerne prøve at få bygget et ordentlig program op.

- Der er bare et stort problem. Det sted jeg træner, er der ikke noget stativ til at kunne køre squat i :crazy::crazy:

Der er en masse vægtstænger og et bænkpræs stativ + en rib til chin-ups. :blink:

Jeg ved godt det virker meget underligt, men har ikke mulighed for at træne andre steder.

Jeg vil dog sige, at jeg skal løbe meget i ferien, så helt uden træning bliver mine ben ikke.

Men nogle med nogen gode idéer?

Link to comment
Share on other sites

Heej

da jeg heldigvis har masser af tid i sommerferien vil jeg gerne prøve at få bygget et ordentlig program op.

- Der er bare et stort problem. Det sted jeg træner, er der ikke noget stativ til at kunne køre squat i :crazy::crazy:

Der er en masse vægtstænger og et bænkpræs stativ + en rib til chin-ups. :blink:

Jeg ved godt det virker meget underligt, men har ikke mulighed for at træne andre steder.

Jeg vil dog sige, at jeg skal løbe meget i ferien, så helt uden træning bliver mine ben ikke.

Men nogle med nogen gode idéer?

Du kan da bare lave hacksquat eller zercher-squat. Og dødløft går da også noget i benene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jaa, den havde jeg ikke lige tænkt på :innocent:

- Men ville jeg så kunne udskifte normal squat med en af disse øvelser i et program som f.eks:

BILL STARR's FUNDAMENT PROGRAM - fra www.bodyzone.dk

eller bare skifte squat ud de sidste to dage med dødløft, så programmet kommer til at se sådan her ud:

Mandag: tung dag

zercher-squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Onsdag: let dag

dødløft 5 sæt x 5 reps: (slut på en vægt der er 20 kg lettere end den man sluttede på mandag)

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dips: 3 sæt x max reps

Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps

Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Fredag: medium dag

dødløft 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps *

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Edited by Dalfarra
Link to comment
Share on other sites

Jaa, den havde jeg ikke lige tænkt på :innocent:

- Men ville jeg så kunne udskifte normal squat med en af disse øvelser i et program som f.eks:

BILL STARR's FUNDAMENT PROGRAM - fra www.bodyzone.dk

eller bare skifte squat ud de sidste to dage med dødløft, så programmet kommer til at se sådan her ud:

Mandag: tung dag

zercher-squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Onsdag: let dag

dødløft 5 sæt x 5 reps: (slut på en vægt der er 20 kg lettere end den man sluttede på mandag)

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dips: 3 sæt x max reps

Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps

Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Fredag: medium dag

dødløft 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps *

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

15 gentagelser i curls, pushdown og laterals??

Link to comment
Share on other sites

15 gentagelser i curls, pushdown og laterals??

Siden det er et fundaments program, så er det jo til nybegyndere, og netop nybegynder har det med at "snyde" i de 3 øvelser. Så han har forhøjet rep antallet, således at det er meget sværere at snyde :wink:

Men man kan da også bare tage: EZ/DB Preacher curls, DB/BB/EZ Skullcrushers, og EZ/DB Uprightrows. istedet for de 3 øvelser, med disse 3 øvelser kan man køre ved 5-8 reps uden at snyde - hvis man direkte hader høj reps øvelser :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Siden det er et fundaments program, så er det jo til nybegyndere, og netop nybegynder har det med at "snyde" i de 3 øvelser. Så han har forhøjet rep antallet, således at det er meget sværere at snyde :wink:

Men man kan da også bare tage: EZ/DB Preacher curls, DB/BB/EZ Skullcrushers, og EZ/DB Uprightrows. istedet for de 3 øvelser, med disse 3 øvelser kan man køre ved 5-8 reps uden at snyde - hvis man direkte hader høj reps øvelser :innocent:

Kan godt være jeg læste lidt for hurtigt... Jeg så på 15reps og så rauuww :smile:

Link to comment
Share on other sites

Siden det er et fundaments program, så er det jo til nybegyndere, og netop nybegynder har det med at "snyde" i de 3 øvelser. Så han har forhøjet rep antallet, således at det er meget sværere at snyde :wink:

Men man kan da også bare tage: EZ/DB Preacher curls, DB/BB/EZ Skullcrushers, og EZ/DB Uprightrows. istedet for de 3 øvelser, med disse 3 øvelser kan man køre ved 5-8 reps uden at snyde - hvis man direkte hader høj reps øvelser :innocent:

Det havde jeg ikke lige tænkt over. Men havde også regnet med at lave franskpres/kickbacks + barbell curls. - Da jeg jo ikke har mulighed for andet.

Men jeg er mere nysgerrig om det med, at jeg har skiftet squat ud med dødløft - er det okay?

Edited by Dalfarra
Link to comment
Share on other sites

Hvis der slet ikke er nogen mulighed for squat, så brug dødløft med sumostil som alternativ... den aktiverer i hvert tilfælde benene mere end almindelig dødløft.

Det havde jeg også regnet med + zercher squat - er mine ben så ikke nogenlunde dækket ind? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hvad snakker du om her?

Jo højere vægt ved Curls, pushdowns/frenchpress, Laterals. Desto mere har man det med at snyde, og især nybegyndere, har det med at snyde rigtig meget :wink: . Så har Bill Starr valgt at have et højt antal reps, således at man ikke propper så mange kg, at man kun kan få stangen op ved hjælp af snyd. Pga hvis man har lav vægt, så snyder nybegyndere/vedkommende ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jo højere vægt ved Curls, pushdowns/frenchpress, Laterals. Desto mere har man det med at snyde, og især nybegyndere, har det med at snyde rigtig meget . Så har Bill Starr valgt at have et højt antal reps, således at man ikke propper så mange kg, at man kun kan få stangen op ved hjælp af snyd. Pga hvis man har lav vægt, så snyder nybegyndere/vedkommende ikke.

Det er da noget bs?

Der er størst chance for at folk snyder når det er tungt for dem.... og 15 reps kan være lige så tungt som 5 reps hvis bare man tilpasser vægten. Jeg tror ikke nødvendigvis det har noget at gøre med om man snyder.... det har nok snarere noget med metabolsk stress at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Har stadig ikke fået svar på det med at jeg har skiftet squat med dødløft, er det et godt valg?

Og hvilket max skal jeg måle i de store øvelser - mit max i 5 reps? Det forstår jeg ikke.

- Nu har jeg prøvet at ændre lidt på programmet, og så må i gerne komme med kritik hvis der skal ændres noget:

Mandag: tung dag

zercher-squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 3 sæt x 8 reps

Barbell curls: 3 sæt x 8 reps

skullchrushers 3 sæt x 8 reps

Onsdag: let dag

dødløft 5 sæt x 5 reps:

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Dumbell rear laterals:3 sæt x 8 reps

Barbell curls: 3 sæt x 8 reps

skullchrushers 3 sæt x 8 reps

Fredag: medium dag

dødløft 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 3*8

Barbell curls: 3*8

skullchrushers 3*8

Edited by Dalfarra
Link to comment
Share on other sites

Siden det er et fundaments program, så er det jo til nybegyndere, og netop nybegynder har det med at "snyde" i de 3 øvelser. Så han har forhøjet rep antallet, således at det er meget sværere at snyde :wink:

Men man kan da også bare tage: EZ/DB Preacher curls, DB/BB/EZ Skullcrushers, og EZ/DB Uprightrows. istedet for de 3 øvelser, med disse 3 øvelser kan man køre ved 5-8 reps uden at snyde - hvis man direkte hader høj reps øvelser :innocent:

Det har intet med nybegyndere eller snyd at gører. Det er Bill Starrs generele filosofi, at man bør holde sig til 12-20 reps i de små hjælpeøvelser. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share