Styrkeløft, hvem har bommet mest?


Strongman2006
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Synes da bestemt, det er en udemærket liste. Så vidt jeg har forstået, så har styrkeløftsforbundet ingen problemer med at rekruttere folk til at stille op til stævner. Og desuden så er listen med til at overbevise folk om, at man bestemt ikke skal være nervøs ved, om man er stærk nok eller om man ville blive til grin, skulle man alligevel overveje at afprøve styrkeløft i konkurrenceøjemed.

(NB: der kán forefindes elementer af ironi i ovenstående indlæg)

Link to comment
Share on other sites

Listerne er min ide. Og jeg har hverken spurgt Helge, bestyrelsen, kontoret eller min mor om lov til at vise den på styrke.dk!

Hvis der er nogen der ikke har set listerne er der direkte links til dem her:

http://styrke.dk/resultatDB/bommer.php?deciplin=baenk

http://styrke.dk/resultatDB/bommer.php?deciplin=3-kamp

Det har været lidt problemer med at tælle udbomningerne korrekt med for de helt gamle 3-kamp resultater pga. ufuldstændige oplysninger i databasen (Der er registreret en del rekordløft før år 2000, hvor kun selve rekorden var tilgængelig). Men det skulle være fikset nu. Hvis i støder på nogen fejl må i lige sige til.

Ideen til listen er kommet udfra at det ser ud som om der har været flere udbomninger de seneste par år end tidligere. Og det eneste listen gør er at sætte tal på hvor mange hvor mange udbomninger der rent faktisk er! Denne statistik kan fremstilles på mange forskellige måder. Hvad det er endt op med er hvad jeg vil betagte som en "sjov" liste. Hvor den "bedste" er den "dårligste". Samme koncept kendes fra diverse tv-programmer hvor det handler om at være den dårligste, hvad enten det drejer sig om at spille fodbold, køre bil osv ...

Og listen er hvad den er - en statistik. Der er ikke tale om at der skal til at uddeles præmier for bedste udbommer på højde med årest løftere. Eller at personen det ligger nr. 1 på listen skal gå rundt med en T-Shirt hvor det står "Jeg har aldrig gennemført en styrkeløft stævne". Desuden er det jo heller ikke en liste der er fremhævet særligt meget på styrke.dk.

Hvad man kan bruge listen til? Der er da i hvert fald mindst 4 holdninger til hvad den kan bruges til.

1. Ingenting

Så lad være med at kikke på listen. Så spilder du hverken din egen tid eller serverens tid på at udregne listen.

2. Blive sur

Så kan man blive sur over at man viser den slags lister og "hænger folk ud", føler der focuceres på det dårligt osv. Næh...vel(?) Så langt er vi da vist ikke ude. Men der er vel altid nogen der har brug for at være sur over eller brokke sig over et eller andet. Hvis det er tilfældet er jeg glad for også at kunne hjælpe til med det.

3. Sjov

Bare en sjov liste man kan bruge til at drille andre der ligger "bedre" placeret end sig selv. Det kan jeg se den allerede er blever brugt til. Herligt :4signme::bigsmile:

4. Erkendelse

Hvis man ligger i toppen af listen og i øvrigt ikke har lavet nogen nævneværdige resultater burder man nok tænke over om der er noget man kan gøre anderledes.

Min egen holdning? Der er da nok ikke nogen der er i tvivl om at jeg syntes det er en god ide at vise en sådan liste. Så jeg vil nøjes med at fortælle om min holdning til de mange udbomningen. Undrer mig også over at det ikke er det en evt. diskusion handler om. Hvis der altså er mange udbomninger?

Listen skal ikke ses som en facit liste hvor den handler om at ligge et bestemt sted på listen. Det er selvfølgelig ikke helt godt at ligge i toppen. Modsat er det heller ikke nødvendigvis godt aldrig at bomme ud. Selvom man kan se at der er mange der aldrig har bommet ud hvis resultater taler for sig selv! Men nogen gange er det måske nødvendigt at satse for at opnå de helt store resultater! Så kan man så diskutere hvornår man bør satse...

Men personligt syntes jeg at der er for mange udbomninger. Hvis jeg kikker på mig selv syntes jeg også i hvert fald på det seneste at jeg har bommet for mange gange. Jeg kan kun komme frem til at det skyldes en ting. Nemlig at jeg ikke har trænet nok i bænkpres trøjen! Så det gør jeg nu (måske) :biggrin:

kosela

Link to comment
Share on other sites

Der er også en femte mulighed:

5. Blive forundret

Jeg har aldrig tidligere set et forbund offentliggøre en hitliste over medlemmernes fiaskoer. Hvis jeg var licensløfter og havde gjort et stort stykke arbejde op til et stævne, ville jeg da være lidt ked af at blive udstillet som ham, der altid kikser, hvis jeg havde valgt en forkert startvægt på dagen. Personligt finder jeg det både lidt upassende og en anelse for "dansk" på denne måde at udstille kiksere.

Link to comment
Share on other sites

listen er da meget sjov, og måske skal man ikke ligge så meget i det andet end netop bare lidt sjov.

langt de fleste klubber har jo i forvejen en bom-pokal / lyserød fører trøje / øl bøder hvis man bommer ud

jeg synes i tager det hele lidt for alvorligt

Link to comment
Share on other sites

listen er da meget sjov, og måske skal man ikke ligge så meget i det andet end netop bare lidt sjov.

langt de fleste klubber har jo i forvejen en bom-pokal / lyserød fører trøje / øl bøder hvis man bommer ud

jeg synes i tager det hele lidt for alvorligt

exactly

Link to comment
Share on other sites

listen er da meget sjov, og måske skal man ikke ligge så meget i det andet end netop bare lidt sjov.

langt de fleste klubber har jo i forvejen en bom-pokal / lyserød fører trøje / øl bøder hvis man bommer ud

jeg synes i tager det hele lidt for alvorligt

QFT :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg synes det er under lavmålet at offentliggøre en sådan liste. Bruno J har helt ret, det er vist det eneste forbund der skilter med sine fiaskoer. Hvis forbundet vil føre en liste til brug overfor f.eks. lansholdsløftere, så fint med mig, den skal bare ikke offentliggøres. Det er endnu værre at det kun er din idé Johnny, der er altså ikke opnået nogen enighed, om at den skulle på hjemmesiden.

Den er også ufuldstændig, der er jo næsten ingen stævner fra før -97 og -98 der er med i statistikken. For mit eget vedkommende, så har jeg løftet til næsten 40 stævner og bommet 5 gange, listen siger 22 stævner og 4 udbomninger. Det gælder for mange løftere, der har løftet i ligeså mange eller flere år end mig. Den er altså ubrugelig og jeg synes bestyrelsen, eller dig selv Johnny, bør få den fjernet. :nonono:

De former for kammeratligt drilleri over udbomninger vi f.eks. har i Hvidovre, dem er jeg mere tilhænger af. Det bliver i klubben mellem vennerne.

Mvh Martin Larsen

Link to comment
Share on other sites

Kosela udfører et stort stykke frivilligt arbejde med at vedligeholde hjemmesiden, og han har så fået en sjov ide til en spøjs liste, som han så laver.

Det synes jeg var en meget sjov ide, og helt inden for den kunstneriske frihed jeg synes folkene bag hjemmesiden kan tillade sig.

Hvis man hidser sig op over listen, så synes jeg man skulle overveje at rykke en sko-størrelse op. :smile:

Mvh. Klaus (der er bommet til 25% af sine trekamp-stævner) :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke om en sådan liste, hvis der er fejl på, men hvis de bliver rettet, så er det da en meget sjov liste :laugh: Det kan da lige frem være, at folk tænker sig om en ekstra gang inden de vælger startvægte, og det er da bare positivt. Der er generelt for mange der bommer. Jeg har selv været en af de værste til det, men er heldigvis kommet på ret kurs igen :4thumbup: Hvis man bommer til nationale stævner er det jo ofte kun en selv det går udover, men internationalt er det bare for dårligt, hvis man bommer ofte.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var licensløfter og havde gjort et stort stykke arbejde op til et stævne, ville jeg da være lidt ked af at blive udstillet som ham, der altid kikser, hvis jeg havde valgt en forkert startvægt på dagen. Personligt finder jeg det både lidt upassende og en anelse for "dansk" på denne måde at udstille kiksere.

Udstillet? Jeg syntes du lægger alt alt for meget i denne statistik. Hvis årest top 10 var placeret på forsiden af styrke.dk ellers kan jeg slet ikke følge dig. Du mener vel også at alle ranglisterne skal fjernes, fordi der er synd for dem der er placeret sidst?

Den er også ufuldstændig, der er jo næsten ingen stævner fra før -97 og -98 der er med i statistikken. For mit eget vedkommende, så har jeg løftet til næsten 40 stævner og bommet 5 gange, listen siger 22 stævner og 4 udbomninger. Det gælder for mange løftere, der har løftet i ligeså mange eller flere år end mig. Den er altså ubrugelig og jeg synes bestyrelsen, eller dig selv Johnny, bør få den fjernet. :nonono:

Du har ret - databasen er pt. kun fundstændig opdateret til og med 1997. Så det er forkert hvis den fremstår som andet. Ubrugelig ligefrem hmmmm(?)... Jeg sætter en tydelig tidsbegrænsning på og håber så i øvrigt at det gamle resultater snart finder vej til databasen. Der er i øvrigt flere af de "gamle" løftere der har send opdateringer til deres profiler indtil databasen bliver helt opdateret. Det er du selvfølgelig også velkommen til, så kommer de selvfølgelig også med.

Hvis man hidser sig op over listen, så synes jeg man skulle overveje at rykke en sko-størrelse op. :smile:

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var licensløfter og havde gjort et stort stykke arbejde op til et stævne, ville jeg da være lidt ked af at blive udstillet som ham, der altid kikser, hvis jeg havde valgt en forkert startvægt på dagen.

Det burde vel give stof til eftertanke hvis man bommer jævnligt.

Jeg synes umiddelbart at listen er lidt provokerende, men ikke noget der kan hidse mig op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share