God morgen


plindboe
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt undren angående øvelsen good morning. Jeg er startet på den som en hjælpeøvelse til at forbedre mit dødløft. Øvelsen rammer åbenbart anderledes hvis man bøjer sine knæ under udførelsen.

Herunder er exrx's beskrivelse af øvelserne, og så hjælper det selvfølgeligt ikke at de to bent knee good mornings åbenbart lader til at ramme forskelligt.

Good morning

Bent knee good morning 1

Bent knee good morning 2

Nå, men hvad hvori ligger forskellen mellem alm. good mornings, og good mornings med bøjede knæ? Har exrx lavet kage i den, med de to bent knee good mornings, eller hvad? Hvilken vil være bedst til at forbedre dødløft?(dette kommer måske an på hvor min svaghed ligger, eller hvad?)

Hjælp værdsættes,

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo mere du bøjer i knæene, des mindre stræk får du i baglåret, GM med let bøjede ben (synes ikke det er smart at holde dem helt strakte) rammer baglårene rigtig godt. Når du bøjer benene bliver løftet mere a la et squat, men rammer i højere grad erector spinae, altså musklerne der retter ryggen ud. Hvilken én af varianterne du vil køre afhænger så af hvor du er slap.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. :4thumbup:

Søren, jeg mener at jeg er svagest halvvejs i dødløftet, når stangen er omkring knæene. Er det så erector spinae der er det svageste led? Har ikke helt styr på sagerne endnu som man kan se.

Peter :smile:

Det er svært at sige når jeg ikke ved hvordan det ser ud når du dødløfter, det kan også være du bare skyder benene af for hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige når jeg ikke ved hvordan det ser ud når du dødløfter, det kan også være du bare skyder benene af for hurtigt.

Ok, tak alligevel. Desværre har jeg ikke mulighed for en video. Nå, men, jeg tror bare jeg vil foresætte med at bøje knæene lidt, der skal nok være en overførsel på den ene eller anden vis.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share