3 dages Full Body program


JON
 Share

Recommended Posts

Efter at have læst TJ`s artikel på getbig har jeg prøvet at lave min egen version af et 3-dages full-body.

Der er ikke ben med,og det er helt med vilje.

Mandag.

1. Chinups 5 sæt

2. Pullover 5x10

3. Incline Dumbell press 5x10

4. Dips 5x10

5. Preacher Curls 5x10

6. Laterals 3x10

7. Rear Laterals 3x10

8. Shrugs 3 x 10

9. Hyperextencions 3 sæt

10. Crunches 5 sæt

Onsdag.

1. Chinups 5 sæt

2. Dumbell Row 5x10

3. Benchpress 5x10

4. Millitary press 5x10

5. Dips 5x10

6. Dumbell Curls 5x10

7. ?

8. ?

9. Hyperextencions 3 sæt

10. Crunches 5 sæt

Fredag.

1. Chinups 5 sæt

2. Dødløft 5x10

3. Dumbell Benchpress 5x10

4. Dumbell Shoulder press 5x10

5. French press 5x10

6. Preacher Curls 5x10

7. Laterals 3x10

8. Rear Laterals 3 x 10

9.

10. Crunches 5 sæt

Som i kan se er der 3 huller, har i nogle forslag til hvad jeg kunne ha med her?

Jeg har tænkt på 1 biceps,og 1 tricepsøvelse mere til om onsdagen. Om fredagen skal jeg måske have en rygøvelse mere med.

Jeg er åben overfor al kritik så bare kom med det!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er ben ikke med?? squat bør være med. Måske mener du at du har store ben, men squat bør være med pga. den synergi effekt der vil forekomme i forbindelse med de andre øvelser.Iøvrigt synes jeg ikke der er nok row øvelser med, mens du feks. har masser af laterals.

en dag ku feks. være

squat 4*10

dødløft 4*6

bænkpress 4*8

military presses 3*8

t-bar rows 4*10

dips 3*12

hammercurls 3*10

siddende lægpress 3*10

man ku måske til tider fylde en mave eller en lændeøvelse på, eller chinups, og måske endda laterals, men jeg synes de øvelser som jeg har skrevet giver et godt hypertrofi respons. Jeg synes at dine øvelser kommer godt rundt om hele kroppen, men der bruges mange øvelser til at gøre det med synes jeg. jeg ku forestille mig at det må være enormt psykisk hårdt at køre så mange forskellige øvelser på en dag, hvis man holder sig til lidt færre øvelser, men smider lidt flere sæt på hver øvelse, så vil man blive god til øvelsen, hvilket giver et moralsk boost til træningen.

Link to comment
Share on other sites

Ben kommer også med igen,jeg har bare lige et par bukser jeg skal kunne passe først :D

Jeg prioriterer skulder og arme mest,derfor er der flest øvelser her,men jeg smider nok nogle rows ind om fredagen så.

Hvad med om onsdagen? Ville det ikke være fint med yderligere 2 arm øvelser her,da jeg jo ønsker at fokusere mest på dem?

Jeg har sådan set ikke noget imod at have færre øvelser,så skulle der bare være flere sæt da jeg vil have en stor workload,men på den anden side vil jeg også gerne komme det hele rundt.

Meningen er at det skal være HÅRDT :D

Link to comment
Share on other sites

Ben kommer også med igen,jeg har bare lige et par bukser jeg skal kunne passe først  

Så kør lavere reps. Så kan du fortsætte med at stige i styrke via neurale tilpasning og stadigvæk få den gavnlige effekt af at køre squat, uden at stige i muskelmasse. Lav 3-4 doubles eller triples med tung vægt. Så skal du nok komme i de bukser. Men iøvrigt, er du ikke bodybuilder ?? Jeg har aldrig hørt om en bodybuilder som var bange for at få så store lår at han ikke kunne passe et par bukser.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehe jo jeg er nok lidt BB er :D

For 2 måneder siden kunne mine ben ikke blive store nok,men nu har jeg indset hvor dum jeg egentlig ser ud i et par cowboybukser :lol:

Cowboybukser er IKKE lavet til bodybuildere,det er helt sikkert...

Så mine ben skal lige blive lidt mindre,og så går jeg igang med at træne dem igen.

-->TJ

Hvad synes du ellers om det program jeg har sat sammen?

Link to comment
Share on other sites

Når du en gang bliver grum er der alligevel ingen der tør grine ad dig jo
That's the spirit Johnny B. :lol:
For 2 måneder siden kunne mine ben ikke blive store nok,men nu har jeg indset hvor dum jeg egentlig ser ud i et par cowboybukser

Hvad så hvis du ikke kan passe en t-shirt i ærmerne, lader du så være med at træne biceps/triceps <_< thought so!!!! :tongue:

Det kunne jo også være at det ikke var dine ben der var blevet større, men dine bukser der er krympet i vask...... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha jeg prøvede engang sådan et par bukser i en regulær tøjforretning. Det var ekspedientens sidste desperate forsøg på at finde nogen jeg kunne passe. De passede faktisk også helt fint over det hele, men balladen var bare at de nåede halvvejs op til brystet fordi hiphopperne jo skal have hængerøv til jorden :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nu indrømme at min øjne helt automatisk lander på Gina i forgrunden :D

Jeg har sgu aldrig kunne passe min habit ordentlig. På trods af at jeg fik den der passede bedst, samtidig med at den blev syet ind i siderne, så sidder den sgu ikke alt for godt hvis jeg knapper bare én af knapperne. Så hvis i ser en fyr i en evigåben jakke (også i -30 grader) så er det mig :D

nej, vi er sgu nød til at støtte skrædderfaget.....det er bare svært med en SU :angry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share