IPF Press Release - Suspension of the Russian and Ukrainian


Guest Kraft
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej med jer

Så er der lidt mere om udelukkelsen af Ruslan og Ukraine.

Spis sundt & Løft tungt

ANTON

IPF Press Release - Suspension of the Russian and Ukrainian

Posted By: Priscilla Ribic (206.209.238.5)

Date: Monday, 17 July 2006, at 2:26 p.m.

IPF Press Release

Suspension of the Russian and Ukrainian Powerlifting Federation

The Russian and Ukrainian Powerlifting Federation have been suspended by decision of the Executive Committee of the International Powerlifting Federation for all international competitions and records from 1st September 2006 until 31st December 2007.

This suspension which is according to the IPF Anti-Doping Rules 12.6/12.6.1 has become necessary in the light of an extremely high number of positive doping cases from lifters of these two countries at International and European Championships and Out-of-Competition tests run by independent anti-doping agencies at the Russian and Ukrainian National Powerlifting Championships in 2006.

The IPF’s big concern on this regard was enhanced by the fact that in November 2005 in Miami an agreement has been negotiated with the Presidents of the two Powerlifting Federations to enforce the Anti-Doping Rules in their countries but no sign of compliance with this agreement was ever received.

Beside the suspension for international competitions and records the Russian and Ukrainian Powerlifting Federation has to demonstrate to the IPF EC latest on 31st December 2007 that they have established a domestic in- and out-of-competition testing programme complying with the standards of the WADA Code and the IPF Anti-Doping Rules. The adequacy of these programmes shall be determined by the IPF EC. On request the IPF will support the two federations in this matter to achieve the necessary testings.

Beginning with 1st January 2008 the Russian and Ukrainian Powerlifting Federation will start into a one year of probation. If in 2008 one (or more) Russian or Ukrainian lifters should commit any Anti-Doping Rule violation the Russian or Ukrainian Powerlifting federation would be suspended for one more year.

Since January 2004 the IPF is a signatory of the WADA Code and therefore one of our most important goals is the fight against doping. Therefore the IPF is spending almost 30 % of its budget for doping controls and educational activities.

Irrespective of the two federations the IPF will observe other member federations as well and will take actions if this seems to be necessary.

Detlev Albrings

IPF General Secretary

Link to comment
Share on other sites

Beginning with 1st January 2008 the Russian and Ukrainian Powerlifting Federation will start into a one year of probation. If in 2008 one (or more) Russian or Ukrainian lifters should commit any Anti-Doping Rule violation the Russian or Ukrainian Powerlifting federation would be suspended for one more year.

TOUGHT :superman:

hvis bare EEN går i fælden så det et år mere, så får han edermame på puklen ham der blir knaldet, så han skyld i at hele nationen får et år mere :devil:

blir spændende...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Så har wada også været på besøg i Polen

Spændene hvordan det går med disse 3

251 Olech Jaroslaw POLPolandOOCT

252 Wilk Michal POLPolandOOCT

253 Wszola Dariusz POLPolandOOCT

Sejt...olech er den bedste styrkeløfter på wilks....bliver spændende at se hvad der sker. Var det udenfor konkurrence?

Link to comment
Share on other sites

Det er en gammel tråd....I know :wink:

Det er fint, at Ukraine og Rusland bliver straffet, men efter min mening burde andre lande straffes på samme måde. En positiv løfter = katantæne til løfterens nation.

Nej nationen burde så absolut ikke få karantæne fordi der er en løfter, som ikke kan holde fingerne fra krudtdåsen.... Nationen kan altså ikke sikre sig 100% på at alle deres løftere er clean. De kan self. teste dem ofte, men der vil alligevel være nogle løftere, som gerne lige vil tage chancen for at få lidt ekstra styrke..

Men sker det flere gange, som det nu har gjort ved rusland og ukraine, så syntes jeg at der er gjort for lidt fra nationens side for at holde løfterne clean. Gør nationen ikke nok for det og ses det, ved mange positive dopingprøver, så syntes jeg at en karantæne til hele nationen er iorden.

Jeg går ud fra at du mener til internationale stævner/uanmeldte dopingprøver

Link to comment
Share on other sites

Nej nationen burde så absolut ikke få karantæne fordi der er en løfter, som ikke kan holde fingerne fra krudtdåsen.... Nationen kan altså ikke sikre sig 100% på at alle deres løftere er clean. De kan self. teste dem ofte, men der vil alligevel være nogle løftere, som gerne lige vil tage chancen for at få lidt ekstra styrke..

Men sker det flere gange, som det nu har gjort ved rusland og ukraine, så syntes jeg at der er gjort for lidt fra nationens side for at holde løfterne clean. Gør nationen ikke nok for det og ses det, ved mange positive dopingprøver, så syntes jeg at en karantæne til hele nationen er iorden.

Jeg går ud fra at du mener til internationale stævner/uanmeldte dopingprøver

Jo, jeg mener, at hvis fx en svensk eller fransk løfter bliver testet positiv til et internationalt stævne, så er det ikke nok at straffe løfteren, da det er det nationale forbunds ansvar.

Hvis løfterne kender konsekvenserne for deres nation, så vil de sikkert tænke sig om en ekstra gang.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg mener, at hvis fx en svensk eller fransk løfter bliver testet positiv til et internationalt stævne, så er det ikke nok at straffe løfteren, da det er det nationale forbunds ansvar.

Hvis løfterne kender konsekvenserne for deres nation, så vil de sikkert tænke sig om en ekstra gang.

nej tror virkelig ikke at løfteren tænker sig en ekstra gang om.. Der vil stadig være nogen, som vil prøve at tage chancen for at få det ekstra med.

Man får jo også karantæne ved at blive snuppet til nationale stævner, og her er der da alligevel nogen, som forsøger sig. Det er da det samme og de kan jo på en måde være totalt ligeglade med om nationen ryger med. Tror stadig der er nogen, som vil prøve at tage chancen. Den enkelte kan nationen altså ikke altid gøre noget ved, hvorimod den godt kan mindske antallet af løftere, som krudter den, ved at teste dem, der skal til internationale stævner, ofte.

Link to comment
Share on other sites

nej tror virkelig ikke at løfteren tænker sig en ekstra gang om.. Der vil stadig være nogen, som vil prøve at tage chancen for at få det ekstra med.

Man får jo også karantæne ved at blive snuppet til nationale stævner, og her er der da alligevel nogen, som forsøger sig. Det er da det samme og de kan jo på en måde være totalt ligeglade med om nationen ryger med. Tror stadig der er nogen, som vil prøve at tage chancen. Den enkelte kan nationen altså ikke altid gøre noget ved, hvorimod den godt kan mindske antallet af løftere, som krudter den, ved at teste dem, der skal til internationale stævner, ofte.

IPF regner åbenbart med at det virker over for Ukraine og Rusland, så måske man skal vente og se, hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

IPF regner åbenbart med at det virker over for Ukraine og Rusland, så måske man skal vente og se, hvordan det går.

self. vil forbundet gerne have antallet af dopingbrugere helt ned på 0, hvilket jo nok mest er en ønskedrøm end realistisk. Men tror nu mere at forbundets mål er at få dem ned på et mere "normalt" niveau. :smile:

Link to comment
Share on other sites

self. vil forbundet gerne have antallet af dopingbrugere helt ned på 0, hvilket jo nok mest er en ønskedrøm end realistisk. Men tror nu mere at forbundets mål er at få dem ned på et mere "normalt" niveau. :smile:

Det tror jeg nu ikke at alle forbund har interesse i :smile: Jeg har hørt noget om, at man i fremtiden vil kunne spore evt. dopingindtag via. en dna-analyse, tror det var i forbindelse med cykelsport. Det ville helt sikkert være effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share