Hvor skal jeg købe udstyr...?


 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Har just skiftet arbejdsplads, og har desværre måttet erkende at kvaliteten af vores motionsrum er miserabel... Det har jeg tænkt mig at gøre noget ved, men i bureuakratiets ånd, er det blevet pålagt mig at lave en skrivelse hvori jeg redegør for følgende:

- Hvad vil jeg have.

- Hvorfor vil jeg have det.

- Hvad koster det.

De 2 første punkter er der styr på, det tredje punkt er jeg mere i tvivl om. Så hvis nogen af jer kender en forhandler af udstyr i god kvalitet uden at det er Hammerstrenght, Cybex eller lignende da det er for dyrt, så lad mig endelig vide besked.

Ser frem til svar,

Michael

Link to comment
Share on other sites

Davs Klaus

Jep, havde tænkt på ER, men det er nok for styrkeorienteret. Så et andet bud er velkommen. Jeg skal bruge følgende:

- Lattower, må gerne være kombineret/monteret med en low-pulley, så man har mulighed for at lave rows. Jeg ved at Oemmebi engang lavede en model med dette, og den fungerede ok, bortset fra at det var kæde og ikke wire træk.

- Håndvægtserie, 2-40 kg, med flade ender så det ikke er en pest at havde dem stående på låret når man eks. skal lave presses. Inkl et rack til vægtene.

- Olympic barbell med følgende skiver 6x20 kg, 2x15, 4x10, 4x5, 2x2,5. Gerne i korrekte faver, og helt sikkert i korrekte mål.

- Powerrack, med mulighed for at lægge stangen an til partiel deadlift, goodmorning, bicepscurl osv.

- Chin/pull-up bar til montering på væg (ikke loft).

- Spejle, gulv til loft, ca 10m2

Kvaliteten skal være noget der nærmer sig Cybex, men til en fornuftig pris. Ikke Technogym eller lignende.

Talk to me...

/Michael

Link to comment
Share on other sites

- Håndvægtserie, 2-40 kg, med flade ender så det ikke er en pest at havde dem stående på låret når man eks. skal lave presses. Inkl et rack til vægtene.

- Olympic barbell med følgende skiver 6x20 kg, 2x15, 4x10, 4x5, 2x2,5. Gerne i korrekte faver, og helt sikkert i korrekte mål.

- Powerrack, med mulighed for at lægge stangen an til partiel deadlift, goodmorning, bicepscurl osv.

Mht alle disse ting tror jeg næppe du får bedre pris/kvalitetsforhold end hos Erik Rasmussen.

Maskiner skal du self finde endetsteds, men omvendt tror jeg næppe de vil kunne klare de ting ER klare ifht frie vægte :smile:

Link to comment
Share on other sites

ER til styrkegrejet lyder som en plan.

Vi (DTU) købte en del maskiner fra Medicsport af mærket Teca. De har forskellige serier og virker som ganske fornuftig kvalitet (bedre end Technogym) til priser der kan konkurrere. De har i hvert fald også Cybex og muligvis andre mærker, men så stiger prisen sikkert også.

Link to comment
Share on other sites

>>MaxPower

Har selv kigget på MedicSport, og regner med at teste det i morgen hos FitnessButikken. De fører nemlig også Cybex. Jeg har ihvertfald altid ER i baghånden til de frie vægte. Nu må vi se hvad der sker...

/Michael

Vi har i Panums Motionsforening også købt vores udstyr gennem medicsport og har gode erfaringer med dem hvad angår service og support. Det er cybex maskiner vi har købt.

Link to comment
Share on other sites

>>Morten

Har selv foretaget en analyse af den potentielle brugergruppe. I øjelikket er der ingen bruger gruppe, da det udstyr som allerede er til rådighed er af en sørgelig karakter. Da jeg selv og en kollega vil forestå alt hvad der har med instruktion, kost og træningsplanlægning at gøre, samt er en stor del er brugergruppen uerfaren med træningsformen, har vi lagt vægt på at de fra starten skal indføres i funktionel træning. Så ingen abduktionsmaksiner her! En stor del af brugergruppen vil nok pege på/ønske sig en maskinpark, men det er der hverken kvadratmeter eller økonomi til, så det er alligevel udelukket.

>>Nightbringer

Kunne jeg vælge og vrage, ville der nok stå Cybex og Hammerstrength på alt udstyret, men det er desværre ikke i tråd med budgettet.

Jeg har i dag brugt nogle timer i fitnessbutikken, og fået lavet et par løsningsmodeller. Vi har blandt andet gået efter noget udstyr af mærket TECA, hvilket de desværre ikke havde stående, så man kunne prøve det af. Nogle erfaringer??? Hvad siger MaxPower, du har åbenbart kendskab til det. Hvordan er ergonomien, og funktionaliteten, samt holdbarheden...?

/Michael

Edited by MichaelEbeltoft
Link to comment
Share on other sites

hvad koster noget af alt det leoko (stang og vægte til 300kg fx) og hvad koster sådan et stativ der kan bruges til både bænk og squat? Nogen der ved det? det står ikke direkte på siden.. kunne være jeg

ville investere i sådan nogen til noget hjemmetræning :smile:

det er syrt til hjemmebrug, men tilgengæld, holder det evigt

ca 15000 for stativet

5500 for stangen

skiverne vil jeg gætte på til ca 12000 mener en 25 leoko koster 1000

Link to comment
Share on other sites

det er syrt til hjemmebrug, men tilgengæld, holder det evigt

ca 15000 for stativet

5500 for stangen

skiverne vil jeg gætte på til ca 12000 mener en 25 leoko koster 1000

Der findes jo budget versionerne der er en smule billigere. En del af grunden til at de koster så meget er at konkurrence stænger og skiver er lavet med meget lave tolerencer over for vægt og stabilitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i dag brugt nogle timer i fitnessbutikken, og fået lavet et par løsningsmodeller. Vi har blandt andet gået efter noget udstyr af mærket TECA, hvilket de desværre ikke havde stående, så man kunne prøve det af. Nogle erfaringer??? Hvad siger MaxPower, du har åbenbart kendskab til det. Hvordan er ergonomien, og funktionaliteten, samt holdbarheden...?

/Michael

Hvis i mere eller mindre kun skal have pulldown og cable row som maskiner, så tror jeg ikke i vil have svært ved at finde noget godt. Det er ikke verdens sværeste maskiner at flække sammen.

Vi har haft Teca pulldown, cable row m.fl i et år nu og det virker som ganske glimrende og solidt udstyr. Hvor Medicsport tager sig at de store løsninger så er Fitnessbutikken nærmest lillebroren, der har webshop og de "mindre" kunder. Da vi skulle vælge udstyr var vi rundt i forskellige centre de havde lavet og prøve maskinerne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share