Rumænsk dødløft


TheCzech
 Share

Recommended Posts

Onkel Troels - Selvfølgelig, og tak for svaret :bigsmile: . men hvilken dødløftform burde man så vælge i sit program ? Jeg træner primært for styrke, men masse er et dejligt plus :4thumbup:

Jeg ville "almindelig" dødløft. Det er nemmest at gå til IMO. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville "almindelig" dødløft. Det er nemmest at gå til IMO. :smile:

Rommel

Okey tak. Syntes bare man bliver så fandens øm i lænden. Jeg træner selv dødløft 1 gang om ugen, men er så øm lang tid efter. Har trænet teknik i omkring 6 måneder nu med lave kg og øger kun kg meget langsomt. Har kørt 5x5 men er gået over til 3x8 for ikke at køre for tung :blink:

Mon det stadigvæk er min teknik der halter ?

Link to comment
Share on other sites

Okey tak. Syntes bare man bliver så fandens øm i lænden. Jeg træner selv dødløft 1 gang om ugen, men er så øm lang tid efter. Har trænet teknik i omkring 6 måneder nu med lave kg og øger kun kg meget langsomt. Har kørt 5x5 men er gået over til 3x8 for ikke at køre for tung :blink:

Mon det stadigvæk er min teknik der halter ?

Snakker vi muskelømhed (DOMS) eller "ondt i ryggen"? Hvem har du lært teknik af?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Snakker vi muskelømhed (DOMS) eller "ondt i ryggen"? Hvem har du lært teknik af?

Rommel

Jeg har lært teknikken af en instruktør i mit lokale center. Det er ikke generalt ondt i ryggen, men i musklerne. Somom de ikke vil slappe af igen. Alt der hedder dødløft er indstillet på ubestemt tid nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lært teknikken af en instruktør i mit lokale center. Det er ikke generalt ondt i ryggen, men i musklerne. Somom de ikke vil slappe af igen. Alt der hedder dødløft er indstillet på ubestemt tid nu.

Kunne godt lyde som om din work capacity i din lænd stinker. Hvis du er interesseret i fortsat at kunne køre dødløft, så vil jeg foreslå følgende:

1. Kør dødløft 2 gange om ugen, med relativt lette vægte. 5 sæt x 5 reps vil være meget passende.

2. Kør back raises og hyperextensions HVER gang du træner. 3-4 sæt x 10-15 reps kan gøre det.

Hvis det føles som om musklerne spænder op, og ikke rigtigt vil slappe af igen, så brug lidt tid på at strække lænden ud efter træning, og få eventuelt en kyndig person til at give din lændemuskulatur en omgang massage efter endt træning.

For det virker ret tydeligt, at dine muskler i lænden er i elendig form, når du er øm efter selv ganske let træning, og når ømheden varer ved så længe.

Link to comment
Share on other sites

post-1926-1153942954_thumb.jpg

squattie var det ik dig der kritiserede exrx.net et eller andet sted i forbindelse med stiff-legged og straight legged dødløft? kan ikke finde tråden :blink:

jeg har prøvet at køre ovenstående billedsere med helt strakt knæ, men det bryder de sig nu ik meget om...

nu kan jeg slet ik finde ud af hvad for et dødløft jeg laver ovenover :laugh:

ET meget dårligt rumænsk dødløft? Du taber ihvertfald svajet i ryggen undervejs, så enten er det for tungt eller for dybt.

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt lyde som om din work capacity i din lænd stinker. Hvis du er interesseret i fortsat at kunne køre dødløft, så vil jeg foreslå følgende:

Ja den stinker muligvis, men har ellers brugt lang tid på at lære teknikken samt husket at varme op med hyperextensions HVER gang.

1. Kør dødløft 2 gange om ugen, med relativt lette vægte. 5 sæt x 5 reps vil være meget passende.
Okey, men hvorfor ikke 3x8 nu når det er lave vægt ?
2. Kør back raises og hyperextensions HVER gang du træner. 3-4 sæt x 10-15 reps kan gøre det.

Skal hyperextensions være inden eller efter dødløft ? Kender ikke øvelsen back raises.. Har du et link ?

Hvis det føles som om musklerne spænder op, og ikke rigtigt vil slappe af igen, så brug lidt tid på at strække lænden ud efter træning, og få eventuelt en kyndig person til at give din lændemuskulatur en omgang massage efter endt træning.
Har jeg prøvet flere gange. Sørger for ALTID at strække lænden godt ud eftertræning. Har været til massør noget der ligner 8-10 gange og kiropraktor 2 gange. Det er dog blevet MEGET bedre i lænden efter lidt behandling og efter en lille pause fra dødløft. Men er bange for at problemet kommer igen hvis jeg starter op med dødløft !
For det virker ret tydeligt, at dine muskler i lænden er i elendig form, når du er øm efter selv ganske let træning, og når ømheden varer ved så længe.

Kan muligvis forestille mig at jeg er kommet til at tage for hårdt fat når jeg har kørt dødløft, pg derpå er blevet øm i lænden. Muligvis for mange kg på stangen og så har lænden ikke haft mulighed for at slappe ordentlig af. Bare min teori :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share