WSB


Underwear
 Share

Recommended Posts

Jeg er startet på WSB, men er stadig i tvivl om den optimale opsætning og trænings-dags placering :eh:

For det første, hvad har folk bedst erfaring med? Træning: mandag, onsdag, fredag og søndag eller mandag, tirsdag, torsdag og fredag?

Indtil videre følger jeg den opsætning, som er i den udgave jeg fandt under trænings programmer

Dem som ikke har excel kan kigge her

Lige for at få det ud af vejen...

Hvad er cross-bench DB pull-overs? Er det ikke bare almindelige pull-overs skrevet på en dum måde?

Nu når jeg kører ME i incline bænk (kør ikke flad pga af skulder), skal jeg så stadig kører DE som det første i incline?? (er det ligemeget)

Rotator-cuff øvelsen? Hvad skulle den gøre godt for? Ved godt sådan cirka hvad den går i? Men hjælper den til noget?

Den dag med "bent over DB laterals" - kunne jeg ikke bare træne seated rows eller andet "rigtig" ryg træning? Synes ikke rigtig 1xchinups i ugen lyder tilstrækkeligt¿

Kom eventuelt med den opsætning du har kørt med.... (hvis du altså har kørt det)

Jeg har søgt efter forskellige opsætninger, men det er ikke til at finde hoved eller hale i, når det står i en log. Det er svært at overskue og huske.

Link to comment
Share on other sites

Rotator-cuff øvelsen? Hvad skulle den gøre godt for? Ved godt sådan cirka hvad den går i? Men hjælper den til noget?

Ved træning af rotator machetten vil skaderiskoen minimeres.

Link to comment
Share on other sites

Såfremt målet er masse vil jeg anbefale en ME-dag, hvor der køres til 5RM. Samt en RE-dag istedet for DE. Med hensyn til arrtiklerne er de absolut minimumslæsning for at sætte et WSB-program sammen. Man bør læse væsenligt mere om principerne før man går igang med WSB, medmindre man har en dygtig coach til at vejlede sig.

Link to comment
Share on other sites

Bare lige så den også er ude af verden. Jeg har læst på WSB, så er rimelig godt inde i det (har bare ikke læst dem du linker til... endnu).

Men jeg får i forvejen lidt hjælp "ude fra" vil bare gerne blive så klog på det så mulig.

RE? Mener du RM (The repetition method)? Eller er der noget jeg har glemt? (er det fra det du linker til?)

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Bare lige så den også er ude af verden. Jeg har læst på WSB, så er rimelig godt inde i det (har bare ikke læst dem du linker til... endnu).

Jeg nævner det blot fordi 15-20 artikler ofte ikke er nok baggrund til at sammensætte et effektivt WSB-program. Det ved jeg selv af erfaring.

Men jeg får i forvejen lidt hjælp "ude fra" vil bare gerne blive så klog på det så mulig.
Ok, men ellers kan det anbefales at læse Lasse T´s log. Han har i de seneste måneder kørt noget WSB med masse som mål. Hans program er lagt af T herinde fra som har en stor viden på området.
RE? Mener du RM (The repetition method)? Eller er der noget jeg har glemt? (er det fra det du linker til?)

Repetitous effort. Træning for reps til failure eller tæt på failure.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share