IPF rulebook 2007?


Garrish
 Share

Recommended Posts

Hvis man selv skal løfte ud i IPF, dropper jeg bare trøjen. Jeg har ikke lyst til at unracke 220 - 230 kg i et stykke elastik, der gør, at man ikke har den mindste kontrol over vægten.

Udover risikoen for at blive halshugget, er der også det med skulderskader.

Utrolig gennemtænkt forslag :laugh:

Nu tilhör det "forslag" jo altså stadig rygtebörsen og er altså IKKE med i det preliminere regelsät for 2007.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tja hvisdet er noget der bliver gennemført, men alle nye tiltag

Så vil jeg da kraftigt overveje at stille op i wpo eller et andet forbund

HØRT HØRT..

Det er som Mølvis skriver, utroligt gennemtænkt, ihvertfald det med udløftet :nonono:

Edited by Titan/inzer
Link to comment
Share on other sites

HØRT HØRT..

Det er som Mølvis skriver, utroligt gennemtænkt, ihvertfald det med udløftet :nonono:

Jeg kan faktisk ikke se noget problem for løfteren ved at en sådan regel indføres. Det er vel lige frem en fordel, da løfteren så ikke kommer til at ligge med kg, som denne ikke selv kan kontrollere. Det er måske det mest gennemtænkte forslag overhovedet.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke, hvad du mener? men hvis der kommer de samme gafler på, som man bruger til squat, så er der, for mig at se, ingen problemer :smile:

Nu ved jeg godt, at du ikke går ind for de stramme trøjer :smile: (Eller trøjer overhovedet :tongue: ) men hvis man skal beholde trøjerne, som vi ser dem i dag, vil rigtigt mange ikke kunne komme ud at ligge ordentligt med stangen, med en stram trøje, selv.

Jeg ved også, at Helge har sagt, at han gerne så folk selv skulle racke stangen ud, netop for at undgå de stramme trøjer.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt, at du ikke går ind for de stramme trøjer :smile: (Eller trøjer overhovedet :tongue: ) men hvis man skal beholde trøjerne, som vi ser dem i dag, vil rigtigt mange ikke kunne komme ud at ligge ordentligt med stangen, med en stram trøje, selv.

Jeg ved også, at Helge har sagt, at han gerne så folk selv skulle racke stangen ud, netop for at undgå de stramme trøjer.

Jeg kan da godt se, at det kunne være et problem med meget stramme trøjer, men hvis man kan få hænderne ud til ringene kan man vel også løfte den ud uden de store problemer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da godt se, at det kunne være et problem med meget stramme trøjer, men hvis man kan få hænderne ud til ringene kan man vel også løfte den ud uden de store problemer :smile:

Det vil jeg da godt være den første til at sige, nej, det kan jeg ihf ikke :smile: Og ved også, at der er mange andre, der heller ikke kan. Ved endda at mange i obbc foretrækker udløft på tunge kg, selv raw :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker også udløft på tunge raw løft, så kan jeg spænde mere op.

kachiiiing og det er hele pointen. Skal man hæmme løfternes mulighed for at holde trøjen i bedst position og holde optimalt opspænd + Straffe løftere med pygmæ arme, så er forslaget vejen frem.

Jeg kan faktisk ikke se noget problem for løfteren ved at en sådan regel indføres. Det er vel lige frem en fordel, da løfteren så ikke kommer til at ligge med kg, som denne ikke selv kan kontrollere. Det er måske det mest gennemtænkte forslag overhovedet.

I forhold til hvad?

Ikke kan kontrollere uden udløft eller med udløft. Det vender tilbage til samme udgangspunkt. hvis man kan kontrollere det under et givent regelsæt og kan få løftet godkendt, så er der jo fin kontrol.. Alt er relativt. i dette tilfælde kontrol ifht. om der er udløft eller ej :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Ikke kan kontrollere uden udløft eller med udløft. Det vender tilbage til samme udgangspunkt. hvis man kan kontrollere det under et givent regelsæt og kan få løftet godkendt, så er der jo fin kontrol.. Alt er relativt. i dette tilfælde kontrol ifht. om der er udløft eller ej :smile:

Hvis man ikke selv kan løfte vægten ud, så er det vel et tegn på, at vægten er for tung til en?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår udemærket, at folk vælger at få udløft, hvis muligheden er der. Denne mulighed benytter jeg mig også ofte selv af, men jeg synes, at det er for meget klynk, hvis man ikke selv kan løfte stangen ud, hvis det er nødvendigt.

Jeg synes ikke at det er klynk, da jeg VED at jeg ville fucke mine skuldre op ved at løfte i trøje, uden udløft. Og her dur det ikke med at sige at det er pga styrken, men jeg bare ikke kan få mine skuldre stabile nok uden udløftet, i trøjen (Hvilket jeg også mærker ved dårlige udløft) til at mine skuldre kan lide det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke at det er klynk, da jeg VED at jeg ville fucke mine skuldre op ved at løfte i trøje, uden udløft. Og her dur det ikke med at sige at det er pga styrken, men jeg bare ikke kan få mine skuldre stabile nok uden udløftet, i trøjen (Hvilket jeg også mærker ved dårlige udløft) til at mine skuldre kan lide det.

Jo, men nu siger de fleste styrkeløftere jo, at trøjen er med til at skåne skulderen og så må det jo netop være en fordel at løfte ud med en sådan frem for raw :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo, men nu siger de fleste styrkeløftere jo, at trøjen er med til at skåne skulderen og så må det jo netop være en fordel at løfte ud med en sådan frem for raw :smile:

Det er jeg sådan set ligeglad med. Jeg bruger en trøje for at løfte flere kg. Betyder det at jeg godt må få udløft, så? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jo, men nu siger de fleste styrkeløftere jo, at trøjen er med til at skåne skulderen og så må det jo netop være en fordel at løfte ud med en sådan frem for raw :smile:

kan godt ske der er mange som siger det, men er der hold i det?

det er jo heller ikke i selve unracket af stangen hvor trøjen skal "beskytte/skåne" skulderen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt som en gruppe af verdens bedste IPF styrkeløftere diskuterer her: http://usapowerliftingforum.com/cgi-bin/config.pl?read=614

Der er ingen af dem der mener de ekstra kg med trøje negerer trøjens skulderbeskyttende effekt.

Der er heller ingen der er enige i Strongboys afvisning af unrackning som en skadesrisiko.

Det kunne være dejligt hvis man minimerede det antal af kg man fik ud af udstyret og brugte udstyret som en skadesforebyggende foranstaltning og intet andet.

At begynde at vedtage farlige regler er dog kællingemetoden. IPF er bange for at miste deres støtte fra udstyrsfirmaerne.

Gid IPF ikke var så meget i lommen på udstyrsfirmaerne :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt som en gruppe af verdens bedste IPF styrkeløftere diskuterer her: http://usapowerliftingforum.com/cgi-bin/config.pl?read=614

Der er ingen af dem der mener de ekstra kg med trøje negerer trøjens skulderbeskyttende effekt.

Der er heller ingen der er enige i Strongboys afvisning af unrackning som en skadesrisiko.

Det kunne være dejligt hvis man minimerede det antal af kg man fik ud af udstyret og brugte udstyret som en skadesforebyggende foranstaltning og intet andet.

At begynde at vedtage farlige regler er dog kællingemetoden. IPF er bange for at miste deres støtte fra udstyrsfirmaerne.

Gid IPF ikke var så meget i lommen på udstyrsfirmaerne :unhappy:

Det er da ganske lige meget, hvad nogle IPF-løftere synes. Husk på at de også har en interesse i at reglen ikke bliver vedtaget.

Hvis man ikke gør tingene ordentlig er det klart, at man kan blive skadet af at løfte vægten ud selv. Styrkeløft er i forvejen en noget tøset sport, og det bliver da ikke bedre af, hvis der er nogle primadonnaere, som ikke selv vil løfte stangen ud, hvis reglen blev vedtaget.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Det er da ganske lige meget, hvad nogle IPF-løftere synes. Husk på at de også har en interesse i at reglen ikke bliver vedtaget.

Hvis man ikke gør tingene ordentlig er det klart, at man kan blive skadet af at løfte vægten ud selv. Styrkeløft er i forvejen en noget tøset sport, og det bliver da ikke bedre af, hvis der er nogle primadonnaere, som ikke selv vil løfte stangen ud, hvis reglen blev vedtaget.

Så Wade Hooper og Priscilla er primadonnaer der ikke gør tingen ordentligt?

Der er mange der mener at det er en meget belastende position for skulderen rent anatomisk set. Dette ændres ikke på nogen måde af forbedret løfteteknik.

Lige som det ville være farligere selv at skulle clean and presse vægten op til nakken inden man squatter, end at gøre som man gør nu i styrkeløft.

Anyways: du har lov til dine holdninger. Lige som du har lov til at vide at du ved bedre end alle andre inkl. verdensklasse ipf styrkeløftere.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Så Wade Hooper og Priscilla er primadonnaer der ikke gør tingen ordentligt?

Der er mange der mener at det er en meget belastende position for skulderen rent anatomisk set. Dette ændres ikke på nogen måde af forbedret løfteteknik.

Lige som det ville være farligere selv at skulle clean and presse vægten op til nakken inden man squatter, end at gøre som man gør nu i styrkeløft.

Anyways: du har lov til dine holdninger. Lige som du har lov til at vide at du ved bedre end alle andre inkl. verdensklasse ipf styrkeløftere.

Når stangen skal løftes ud så er det da ikke mere belastende med trøje end raw. Det giver bare ingen mening, at man ikke kan løfte stangen ud med trøje uden at ødelægge skulderen, når trøjen netop støtter skulderen. Nu siger du jo, at det vildt skadeligt, men er der overhovedet nogen, der er kommet til skade ved selv at løfte stangen ud med trøje, og her tænker jeg kun på skulderen? Du må jo kunne nævne mindst 10 eksempler, nu hvor du er så sikker i din sag????????????????????????

Jeg finder det også lidt tankevækkende at flere i denne tråd mener, at trøjen skader skulderen, når selvsamme personer i andre tråde har sagt, at det er hul i hovedet at afskaffe trøjen, da dette kan føre til skulderskader.

Dette blev jo brugt som argument for, at vi skulle beholde bænkprestrøjerne, men var dette bare en usandhed, fordi nogen ikke vil erkende den virkelige grund til, at bænkprestrøjen er i sporten, nemlig at den giver flere kg på stangen.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share