IPF rulebook 2007?


Garrish
 Share

Recommended Posts

http://www.getstrength.co.nz/IPF_rulebook.pdf

faldt lige over den her i en blog (på finsk) jeg läser i nu og da. Det skulle väre udkast til IPF rulebook for 2007. ifölge bloggen så har i det mindste en ipf dommer (Regina Hackney) sagt at den er ägte.

hvad jeg lige kan forstå på det der er skrevet i bloggen er der lagt op til nogle ändringer i BP.

men läs og döm selv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.getstrength.co.nz/IPF_rulebook.pdf

faldt lige over den her i en blog (på finsk) jeg läser i nu og da. Det skulle väre udkast til IPF rulebook for 2007. ifölge bloggen så har i det mindste en ipf dommer (Regina Hackney) sagt at den er ägte.

hvad jeg lige kan forstå på det der er skrevet i bloggen er der lagt op til nogle ändringer i BP.

men läs og döm selv.

SKal de nu afvente kommando for at må presse den op igen :blink:

(det skal de da ikke nu skal de? :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Nej Devito, de skal ikke afvente kommando for at presse den op... såvidt jeg husker er der en kommando når han skal unracke den og så når han skal påbegynde løftet.

Edit: Det er nok en regel til at afhjælpe folk der føler sig bortdømt på for kort pause på brystet.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

Edit: Det er nok en regel til at afhjælpe folk der føler sig bortdømt på for kort pause på brystet.

det ville også være min forklaring...

men jeg synes nu at den evt. regel lugter laaaaaaaangt væk af skadespotentiale.

Det ville jo være det samme hvis man skal have en godkent kommando i squat...

umiddelbart synes jeg det lyder lidt farligt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder på arbejde og keder mig en smule, så jeg bladrede lidt i bloggen og regelbogen.

Her er så lidt flere rettelser til BP'n.

The lifter must lie on his back with head, shoulders,and the “ whole “ of the buttocks in contact with the bench surface. The feet must be flat on the floor ( as flat as the shape of the shoe will allow ). The lower leg must be uprigh

ifölge rygtebörsen så er det her afsnit:

After removing the bar from the racks, with or without the help of the spotter / loaders, the lifter shall wait with elbows locked for the Chief Referee’s signal.
måske på vej til at blive til
After removing the bar from the racks, without the help of the spotter / loaders, the lifter shall wait with elbows locked for the Chief Referee’s signal.

dvs löfteren ifölge rygterne selv skal unracke stangen :crazy: der kan man sku tale om skadespotentiale. Hvis der er hold i de rygter.

Link to comment
Share on other sites

The lifter must lie on his back with head, shoulders,and the “ whole “ of the buttocks in contact with the bench surface. The feet must be flat on the floor ( as flat as the shape of the shoe will allow ). The lower leg must be uprigh

hvis det dømmes to the letter betyder det jo en voldsom mindskning af muligheden for at lave opspænd.

Det er både godt og skidt. Mere belastende for skuldrene pga længere ROM og mindre teknik krævende.

Men også ok fordi det kommer til at at ligne et almindeligt bænkpres som man ser i bennys bøfkælder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu det er fint, hvis løfteren selv skulle løfte vægten ud, så der vises, at der er kontrol over vægten. Jeg tror de fleste herreløftere kan løfte stangen ud, men det bliver nok et problem for mange dameløftere, da de ofte har et bedre opspænd, men det er jo en styrkesport, så hvis man ikke kan løfte vægten ud, så er man måske bare ikke stærk nok til sporten :smile:

Link to comment
Share on other sites

dvs löfteren ifölge rygterne selv skal unracke stangen :crazy: der kan man sku tale om skadespotentiale. Hvis der er hold i de rygter.

Jeg kan ikke se, hvorfor der skulle være tale om et øget skadespontiale, fordi man selv skal løfte stangen ud. Trøjen er jo primært i sporten for at beskytte skulderen, så hvis den ikke gør det, så har vi vel ikke noget at bruge den til :smile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu det er fint, hvis løfteren selv skulle løfte vægten ud, så der vises, at der er kontrol over vægten. Jeg tror de fleste herreløftere kan løfte stangen ud, men det bliver nok et problem for mange dameløftere, da de ofte har et bedre opspænd, men det er jo en styrkesport, så hvis man ikke kan løfte vægten ud, så er man måske bare ikke stærk nok til sporten :smile:

Det kan bare føre til fucked skuldre og skadespotentialet forøges.

Selvf. er der enkelte verdensklasseløftere der selv løfter den ud, men det er meget meget sjældent.

IPF skal også finde en balance imellem sikkerhed og støtte/hjælp til løfterne, Jeg ville sgu være ked af at selv skulle løfte stangen ud.

Et andet aspekt er at dette kræver konkurrencegodkendte racks hvis løfteren skal kunne træne udløftet. Dette er endnu en udgift for klubberne.

Syntes det ville være ærgeligt hvis man ender i en situation hvor løftere ikke kan løfte sig ud fordi det bliver et cirkusshow at unracke vægten. Selve løftet må vel være det essentielle?

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu det er fint, hvis løfteren selv skulle løfte vægten ud, så der vises, at der er kontrol over vægten. Jeg tror de fleste herreløftere kan løfte stangen ud, men det bliver nok et problem for mange dameløftere, da de ofte har et bedre opspænd, men det er jo en styrkesport, så hvis man ikke kan løfte vægten ud, så er man måske bare ikke stærk nok til sporten :smile:

Det er svært spørgsmål, denne regel kan IMO øge chancen for uheld. For mit eget vedkommende skal jeg ligge tættere på racket, hvis jeg selv skal løfte den ud, hvilket gør at chancen for at banke stangen ind i racket stiger. Herudover mener jeg også det øger risikoen for skulderskader.

Jeg synes hellere de skulle lave om på en ting som skæv udstrækning, who cares om løfteren strækker skævt ud bare han løfter den.

Jeg gad iøvrigt også se Anton Kraft selv løfte ud :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det kan bare føre til fucked skuldre og skadespotentialet forøges.

Selvf. er der enkelte verdensklasseløftere der selv løfter den ud, men det er meget meget sjældent.

IPF skal også finde en balance imellem sikkerhed og støtte/hjælp til løfterne, Jeg ville sgu være ked af at selv skulle løfte stangen ud.

Et andet aspekt er at dette kræver konkurrencegodkendte racks hvis løfteren skal kunne træne udløftet. Dette er endnu en udgift for klubberne.

Syntes det ville være ærgeligt hvis man ender i en situation hvor løftere ikke kan løfte sig ud fordi det bliver et cirkusshow at unracke vægten. Selve løftet må vel være det essentielle?

Jeg har det fint med reglen, som den er nu, hvor løfteren selv kan bestemme om denne vil have udløft eller ej, men hvis reglen bliver ændret, så er det ikke mig, der er ude og skaffe underskrifter :wink:

Jeg kan ikke ikke se, hvorfor det kræver specielle racks for at man selv kan løfte stangen ud. Jeg har nok trænet bænkpres på over 10 forskellige racks og løfter altid selv stangen ud til træning.

Jeg synes faktisk, at det er en del af løftet, at man selv løfter den ud. Jeg får da også udløft de fleste gange til stævner, men det er mere fordi, at jeg har en tendes til at ligge langt tilbage på bænken.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Det er svært spørgsmål, denne regel kan IMO øge chancen for uheld. For mit eget vedkommende skal jeg ligge tættere på racket, hvis jeg selv skal løfte den ud, hvilket gør at chancen for at banke stangen ind i racket stiger. Herudover mener jeg også det øger risikoen for skulderskader.

Jeg synes hellere de skulle lave om på en ting som skæv udstrækning, who cares om løfteren strækker skævt ud bare han løfter den.

Jeg gad iøvrigt også se Anton Kraft selv løfte ud :tongue:

Ja, man kommer nok tættere på racket, hvilket også er et problem for mig, men her for en uge siden løftede jeg 200 ud med trøje uden at ramme racket, så det kan lade sig gøre. Man skal bare øve det lidt, lige som alt andet :smile:

Ja, den regel med skæv udstrækning har kostet mig dyrt i flere år :laugh: Jeg har sågar forsøgt at gøre dommerne opmærksom på, at jeg ikke kan løfte lige, men de vil ikke høre :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke ikke se, hvorfor det kræver specielle racks for at man selv kan løfte stangen ud. Jeg har nok trænet bænkpres på over 10 forskellige racks og løfter altid selv stangen ud til træning.

Hvis krogene er meget stejle skal man presse stangen ud, så bruger man unødige kræfter.

Derudover (det som min kommentar mest var møntet på) vil det være mest specifikt at træne med et rack hvor krogene er ens med det rack der skal presses fra. Ellers kender men ikke forholdene.

Det betyder ikke det store til træning, men med maks vægte kan det betyde en hel del.

Hvis der er udløft betyder det mindre.

Anyways, det er jo nok en holdningssag hvor meget man mener hører til løftet. i mange forbund er der f.eks. monolifts så man ikke behøver at gå ud med stangen. I IPF er det som bekendt en del af udfordringen at kunne gå med stangen på ryggen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis krogene er meget stejle skal man presse stangen ud, så bruger man unødige kræfter.

Derudover (det som min kommentar mest var møntet på) vil det være mest specifikt at træne med et rack hvor krogene er ens med det rack der skal presses fra. Ellers kender men ikke forholdene.

Det betyder ikke det store til træning, men med maks vægte kan det betyde en hel del.

I Danmark er der også stor forskel på, hvilke stativer, der bliver brugt, så man kan aldrig være sikker på, at man kommer til at løfte på det samme stativ/rack, som det man bruger i klubben, så jeg tror ikke, at det vil betyde ret meget, at man selv skulle løfte vægten ud.

Den person som løfter stangen ud til dig til stævne vil ofte ikke være den samme som til træning, og der er som bekendt både gode og dårlige udløftere, så jeg vil ikke sige, at det altid er en fordel at få udløft.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

I Danmark er der også stor forskel på, hvilke stativer, der bliver brugt, så man kan aldrig være sikker på, at man kommer til at løfte på det samme stativ/rack, som det man bruger i klubben, så jeg tror ikke, at det vil betyde ret meget, at man selv skulle løfte vægten ud.

Den person som løfter stangen ud til dig til stævne vil ofte ikke være den samme som til træning, og der er som bekendt både gode og dårlige udløftere, så jeg vil ikke sige, at det altid er en fordel at få udløft.

Ok, troede at der kun var bestæmte mærker der var godkendt af ipf?

Endnu en ting til lotteriet der hedder styrkeløft. Eller er det endnu en undskyldning for hvorfor man bommede?

Er ihvf allerede forhåndsnoteret til senere brug hvis nødvendigt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ok, troede at der kun var bestæmte mærker der var godkendt af ipf?

Endnu en ting til lotteriet der hedder styrkeløft. Eller er det endnu en undskyldning for hvorfor man bommede?

Er ihvf allerede forhåndsnoteret til senere brug hvis nødvendigt :laugh:

Jo, men hvis vi nu bare tager ER Equipment, så er der flere modeller inden for det samme mærke. Bænken kan fx også være slidt osv. Der findes også mindst 3 sæt forskellige gafler.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man selv skal løfte ud i IPF, dropper jeg bare trøjen. Jeg har ikke lyst til at unracke 220 - 230 kg i et stykke elastik, der gør, at man ikke har den mindste kontrol over vægten.

Udover risikoen for at blive halshugget, er der også det med skulderskader.

Utrolig gennemtænkt forslag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man selv skal løfte ud i IPF, dropper jeg bare trøjen. Jeg har ikke lyst til at unracke 220 - 230 kg i et stykke elastik, der gør, at man ikke har den mindste kontrol over vægten.

Udover risikoen for at blive halshugget, er der også det med skulderskader.

Utrolig gennemtænkt forslag :laugh:

Pyler at værste skuffe. Sandvik løfter selv ud, se det er en rigtig mand :tongue:

Det med manglende kontrol kan kun være tilfældet med en ekstra stram trøje, så det er jo bare at hoppe i en trøje, der passer :smile:

Jeg tror ikke, at der er nogen, der får en skulderskade ved selv at løfte 220 kg ud med trøje, når man kan løfte dem ud uden trøje uden det skader skulderen, så gør det vel heller ikke med. :wink:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Nævn andre end Kenta?

Jeg kan ikke nævne så mange. Jeg løfter dog selv ud til ca. 50 pct. af mine stævner og jeg løfter også ud med trøje til JM :smile:

men det er vel også lige meget, hvor mange der selv løfter ud nu, men jeg synes da, at det er meget mere imponerende, hvis en løfter selv løfter ud. Komodo kan næppe lave 280, hvis han selv skulle løfte stangen ud.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Hvis man selv skal løfte ud i IPF, dropper jeg bare trøjen. Jeg har ikke lyst til at unracke 220 - 230 kg i et stykke elastik, der gør, at man ikke har den mindste kontrol over vægten.

Udover risikoen for at blive halshugget, er der også det med skulderskader.

Utrolig gennemtænkt forslag :laugh:

nu skrev du det så godt, så gider jeg ikk skrive det igen :tongue: bare lidt færre kg ved mig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share