OL Guldvinder nu også taget for doping


L^P
 Share

Recommended Posts

Nu skal man selvfølgelig passe på med at bedyre uskyld, men jeg vil nu vove den påstand at den anden verdensrekordholder Asafa Powell er ren.

For syv år siden var Asafa Powell fodboldspiller. Han så VM i atletik i 1999 og var solgt. Dengang var han 17 år gammel. Powell begyndte at træne atletik få dage efter og blot to en halv måned efter træningsdebuten fik han konkurrencedebut. Og løb 10,26!!! Som 17 årig er 10,26 en rigtigt hurtig tid, og husk på at han kun havde trænet i to måneder.

I dag har Powell en personlig rekord på 9,77 sek. Meget indikerer at han ikke har haft fingrene nede i krukken. Han er ikke kæmpestor. Han er et kæmpetalent. Der var allerede i 2003 (da han havde dyrket atletik i 4 år!) snak om at han var blandt favoritterne til VM-titlen. Desværre blev han diskvalificeret i indledende heat. (Den berømte "I did not move-sag!) VM-guldet gik på 10,08, og mon ikke Powell, der på det tidspunkt havde løbet ca. 10,10 kunne have blandet sig?

Asafa Powell har haft en fremgang på gennemsnitligt 0,07 sekunder om året. Nogle år mere, andre år mindre. Jeg siger ikke at jeg er 100 % sikker på at han er ren, men blot at han formentlig er det bedste bud på en ren superstjerne i sprintdisciplinerne.

Kuglestød er en anden sag. Der tror jeg 100% på at de fleste, og i hvert fald ALLE de seks bedste i verden er rene. Når man snakker gråzoneprodukter som TD har gjort, så er Christian Cantwell nok renere end de fleste MOL'ere. Han æder ikke engang kreatin!

Link to comment
Share on other sites

Kuglestød er en anden sag. Der tror jeg 100% på at de fleste, og i hvert fald ALLE de seks bedste i verden er rene. Når man snakker gråzoneprodukter som TD har gjort, så er Christian Cantwell nok renere end de fleste MOL'ere. Han æder ikke engang kreatin!

Arhh... mon dog. Har jeg sgu lidt svært ved at tro på.. I en så kraftbetonet sport! I hvert fald er det kun personen selv der kan være 100% sikker.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror folk er bedøvende ligeglad med om en lille russer ved navn andrey er dopet og har vundet VM i styrkeløft, igen folk aner ikke engang hvad styrkeløft er!

Jeg snakker om at det er en skandale at en OL guldvinder og verdensrekordholder blir knaldet det samme kan siges om Tour de france, den sport er så stor at det er en skændsel for hr og fru danmark som følger med! ALLE ved landis er knaldet nu! hvor mange ved at hele Rusland er udelukket fra styrkeløft??

Nu tilføjede du bare touren som den mest dopede sportsgren sammen med sprint til at starte med. Det var først senere, du prøvede at redde den ved at tale om, at det handlede om skadalens størrelse og almen publikumsinteresse. :smile:

PS det var jo heller ikke kun EEN der blev nuppet i Touren vel?? mig bekendt så var der vist 2 stk´s STORfavoriter som IKKE stillede til start :crazy:

Jo, der var kun en, der blev nuppet :wink:

Basso og der Jan er som squatfather skriver ikke blevet taget for noget.

Link to comment
Share on other sites

Nu tilføjede du bare touren som den mest dopede sportsgren sammen med sprint til at starte med. Det var først senere, du prøvede at redde den ved at tale om, at det handlede om skadalens størrelse og almen publikumsinteresse. :smile:

Jo, der var kun en, der blev nuppet :wink:

Basso og der Jan er som squatfather skriver ikke blevet taget for noget.

Det er vel stadig en af de mest dopede sportsgrene når man tænker på hvor mange der deltager, uden noget pis så ved vi jo at der er ingen i toppen af det felt som kører "rene"

konstant er der ryttere der blir mistænkt, men de har jo dygtige læger og penge i den sport i modsætning til styrkeløft, som jo er en fuldstændig ligegyldig sportsgren set med de flestes øjne.

Og om det KUN var EEN der blev taget i Touren, kan vel diskuteres, der kommer sikkert flere, nu var det jo også selveste VINDEREN der røg hvilket er en skandale blot 3 dage efter han vandt

med hensyn til basso og ulrik så er de jo under mistanke de kan ikke bevise det endnu, men det kommer vel, Ulrik blir vel ikke fyret for sjov?

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Rytterne i Tour de France er så stank pumpet med epo og alt muligt andet crap, utroligt folk blir ved med at være så naive herinde og fortrænge fakta

man burde kunne spille på hvem den næste rytter er som blir taget for anvendelse af doping så kunne man da lave lidt mønt på det :4thumbup:

sikre penge i banken :devil:

Edited by crackman
Link to comment
Share on other sites

Rytterne i Tour de France er så stank pumpet med epo og alt muligt andet crap, utroligt folk blir ved med at være så naive herinde og fortrænge fakta

man burde kunne spille på hvem den næste rytter er som blir taget for anvendelse af doping så kunne man da lave lidt mønt på det :4thumbup:

sikre penge i banken :devil:

Jeg tror ikke, du har fattet pointen i nogen af indlæggene så, hvis du læser det som om, at der bliver sagt, at toprytterne ikke er dopet.

At det er fakta er til gengæld ukorrekt :wink:

Ulrik blir vel ikke fyret for sjov?

Såvidt jeg har forstået, blev han fyret fordi han har samarbejdet med Fuentes, på trods af han havde skrevet under på det modsatte. Det samme med Pevenage (sp?).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share