ShotPut's Bænkpres-mania 2006


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Den 1. september starter jeg denne bænkpreslog op. Jeg vil stadig fortsætte den gamle log, men for at kunne holde fokus på atletik i den anden, så opretter jeg altså denne, som vil komme til at handle om de tre bænk-pas om ugen.

Som overskriften indikerer er målsætningen at komme over 200 kg raw. Også gerne lidt højere.

Stilen bliver touch and go, røven i sædet, håndledsbind og ikke andet udstyr.

Jeg har tænkt mig at følge: "bliv stærkere i bænkpres på 15 uger", og så må vi se hvordan det virker. Hvis det virker, så kører jeg det igen i 2007.

Jeg havde egentligt skrevet i min anden log at jeg ville stille op ved DM i bænkpres i år, men jeg vil gerne løfte i trøje til DM og det er nok ikke realistisk at lære at løfte i trøje inden 2. december. Derfor bliver det nogle bænkpresstævner i 2007 i stedet.

Jeg synes måske også det er lige ambitiøst nok at stille op til DM som det første stævne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentligt skrevet i min anden log at jeg ville stille op ved DM i bænkpres i år, men jeg vil gerne løfte i trøje til DM og det er nok ikke realistisk at lære at løfte i trøje inden 2. december. Derfor bliver det nogle bænkpresstævner i 2007 i stedet.

Jeg synes måske også det er lige ambitiøst nok at stille op til DM som det første stævne.

Din trøje skal bare ikke være alt for stram, så burde der vist ikke være det store problem i at lære den at kende til d. 2/dec :smile: og så er der jo ikke nogle krav for hvad du skal løfte til dm-bænk, såhvorfor ikke have det som debut stævne? :smile:

men held og lykke med loggen og målet :superman::devil:

Link to comment
Share on other sites

Har tænkt mig at køre bænkpresdagene i HSF, så det vil sige at de herrer; L^P, Prehn, donprehn, mfl. måske skal til at finde sig lidt mere i mig.

Det blir spændende Thomas :smile: Hvis du er seriøs nok med din trøje træning, er jeg overbevist om der kommer gode resultater meget snart.. Det kræver selvfølgelig bare at du kommer ned og træner, så hvornår ser vi dig???? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det bliver de første tre uger. Kommer ned og melder mig ind en af dagene, men efter lægen har cleared min hånd til at støde kugle giver jeg den lige gas op til Copenhagen Athletic Games, hvor jeg skal støde mod den olympiske mester.

Derfor har jeg næsten kugle eller diskos på programmet alle dage, men måske i morgen, faktisk. Overvejer at ommøblere mit program lidt i den kommende uge, så der bliver noget bænk og noget squats i morgen.

Hvor tunge håndvægte er der egentligt i HSF? Skal bruge nogle 50'ere i oktober, november. Ellers tager jeg bare selv nogle med...

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentligt skrevet i min anden log at jeg ville stille op ved DM i bænkpres i år, men jeg vil gerne løfte i trøje til DM og det er nok ikke realistisk at lære at løfte i trøje inden 2. december. Derfor bliver det nogle bænkpresstævner i 2007 i stedet.

Det burde absolut være realistisk at lære dette inden december. Så svært er det hellere ikke hvis man bare man starter ud med en fornuftig størrelse og har nogle kompetente personer omkring sig til at hjælpe.

Held og lykke med projektet iøvrigt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det burde absolut være realistisk at lære dette inden december. Så svært er det hellere ikke hvis man bare man starter ud med en fornuftig størrelse og har nogle kompetente personer omkring sig til at hjælpe.

Held og lykke med projektet iøvrigt. :smile:

Tak, men det er jo også et spørgsmål om at jeg skal passe min atletiktræning, så det ville passe mig bedre, hvis jeg havde et års tid til at lære at bruge trøjen. Så kan jeg trappe op, når der ikke er så mange konkurrencer i atletik til september, oktober, november, december næste år, og så stille op til DM der.

Jeg tror jeg vil overveje at stille op raw til nogle stævner i løbet af foråret eller efteråret 2007, hvis det passer ind i min planlægning. Men jeg kan nok ikke lave mere en 175 lige nu raw, med godkendt teknik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentligt skrevet i min anden log at jeg ville stille op ved DM i bænkpres i år, men jeg vil gerne løfte i trøje til DM og det er nok ikke realistisk at lære at løfte i trøje inden 2. december. Derfor bliver det nogle bænkpresstævner i 2007 i stedet.

Som flere allerede har skrevet, så er det slet ikke så svært igen at lære at løfte i en bænkprestrøje. Når du har haft den på 2-4 gange, så kan du sagtens få lavet nogle gode løft, hvis trøjen ikke er alt for stram.

held og lykke med det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

48 kgs håndvægte er fint for nuværende. På et senere tidspunkt kan jeg tage mine egne dumbells med.

Det drejer sig jo ikke om 50kgs håndvægte, devito din abe! Det er to stænger, hvor man selv kan sætte olympiske skiver på...

Jeg håber du når det med trøjen. Jeg satser i hvert fald på at være der ved halv fire tiden, og så kan jeg jo altid varme op med lidt squat. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

48 kgs håndvægte er fint for nuværende. På et senere tidspunkt kan jeg tage mine egne dumbells med.

Det drejer sig jo ikke om 50kgs håndvægte, devito din abe! Det er to stænger, hvor man selv kan sætte olympiske skiver på...

Jeg har fået lavet et par farmerwalkstænger af en smed, de står dernede

Link to comment
Share on other sites

Kan nok først nå at være nede i klubben ved 17-tiden. Jeg kan alternativt lade trøje ligge dernede, så du kan prøve den en anden gang.

Det ville være stil! Så prøver jeg den onsdag i stedet. Så tager jeg ikke derned i dag.

Så ses vi onsdag alle HSF'ere...

Jeg har noget jeg skal se i fjernsynet klokken 18.45, så klokken 17 er lige sent nok! (Jeg ved godt at fjernsyn ikke er en undskyldning, men når det gælder EM-finalen i kuglestød, så er legalt, hvis bare man træner på et andet tidspunkt.)

Link to comment
Share on other sites

Skjortedebut i dag:

Trænede i HSF.

Opvarmning:

2x10@60 kg

2x6@100 kg

1x4@130 kg

1x3@150 kg

1x1@160 kg

Trøje på. Tak for lån, donprehn!

180 kg - klods nummer tre

180 kg - klods nummer to

180 kg - klods nummer et

180 kg - først regulære løft i trøje. Kønt var det ikke, men den kom da op

190 kg - lidt bedre end de 180.

200 kg - første løft kom op, men var aldrig blevet godkendt. Røven lettede, skæv udstrækning og ingen pause.

200 kg - kom op igen. Meget bedre løft men uden pause i bunden. Har aldrig kørt med pause, så det er også noget jeg skal lære. PR

Boardpress:

Klods nummer tre

1x4@150 kg

1x3@160 kg

1x3@180 kg

1x3@190 kg

God træning. Fedt at få de 200 op for første gang, men burde nok løfte meget mere når jeg har 192,5 kg uden trøje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sad lige og kiggede styrkeløftranglister.

Jeg tror sgu jeg forsøger at klemme mig i 110 kg klassen, og stille op til DM.

Det kunne jo være sjovt, hvis man kunne top-3'e den! :4thumbup:

Jeg vil til den tid ligge på omkring 200 kg eller lidt til i maxstyrke RAW, og hvis jeg så lærer at bruge trøje, så skal det nok blive sjovt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Målsætning for 2007:

DM i bænkpres: 245 kg i udstyr!

Så skal der svedes!

Jeg har overvejet det godt og grundigt, og der bliver nok ikke nogle trekampsstævner lige med det første. Når jeg maxer i squat, så maxer jeg ud, og det er svært at støde kugle med tunge squats i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share