Hvad kan det skyldes?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

jeg tror ikke den kan købes i matas, jeg har købt den i en helsebutik, i ved en af de butikker med alverdens urter og økologisk varer. Jeg gav lidt under 300 kr for den, og den holdt i 1-1,5 månned. Efter første månned var der kraftig nedgang og i løbet af anden månned var 90% væk.

Pakken hedder "Wolle's Natur System - Ren Hud" og der er 3 typer piller. Den ene smager ad elendigt, men de andre er der ingen smag ved.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft acne i adskillige år nu, så derfor vil jeg lige videregive det jeg har lært om behandlingen heraf.

- Jeg har ikke set et eneste videnskabeligt belæg for at hævde at bumser kommer af at spise chips og drikke øl osv.

- Clerasil eller andre former for ansigtsvask kan være udemærket. Men hvis huden bliver tør og skaller vil det sandsyneligvis medføre flere bumser, samtidig med at huden ser tør og trist ud.

- Hvis ikke ansigtsvask er tilstrækkeligt, kan man i håndkøb få noget der hedder basiron på apoteket. Det er en bakteriedræbende creme man påfører huden 1-2 gange om dagen, på de angrebne steder.

Hvis dette heller ikke virker tilstrækkeligt, kan man hos sin læge få en recept på noget der hedder redap. Dette skal påføres om aftenen, og skulle vist have en bedre effekt en basiron.

Endelig er der de mere skrappe midler man kan få hos en hudlæge. Dette er b.la. tetracyklener (piller), der vist nok er en form for pencilin. Et andet middel er rouctan, der er det skrappeste hvad angår bivirkninger, men så sandeligt også det bedste hvad angår virkningen.

Min intention med dette indlæg er at vise at der findes langt bedre midler mod bumser end mærkelige piller fra matas, overdreven soltagning, kostomlægninger, osv. så folk ikke spiller deres tid og penge.

Torben F.

Link to comment
Share on other sites

Lige en bemærkning angående tetracyklen. Du behøves ikke at gå til en hudlæge, din almindelige læge kan også ordinere de piller til dig. Jeg var selv nede hos lægen forleden og få de piller, nu bliver det spændene at se hvor godt det virker. Hvis jeg nu bare havde vist det for flere år siden, kunne jeg sikkert have undgået nogle grimme ar.

Men hvis du vil følge Ice Eye's råd, så finder du selvfølgelig en alternativ behandler til din acne, samtidig med du beder til Gud og husker at tage din lykkesten i lommen når du går ud :tongue:

Lige en seriøs bemærkning til dig Ice Eye: Hvis du bakker ud af en diskussion når du møder lidt modstand, så burde du være mere påpasselig med ikke at starte/skabe en diskussion.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan varmt anbefale rouctan.

har taget kuren i 3 måneder, fordi jeg havde bumser i hele hovedet, og jeg har aldrig set noget så effektivt. og fik ingen bivirkninger.

at lægen så sagde at jeg aldrig ville få en bums mere tog jeg lidt for bokstaveligt, da jeg er begyndt at få den ene bums efter den anden på min ryg. de slåsser om pladserne :rolleyes:

morale: ta`aldrig til tyrkiet. badevandet er så ulækkert og forurenet.

Link to comment
Share on other sites

Åhhh åhhhh! :o hmm, jeg hørte faktisk os fra en anden der har haft samme problem.. så nu har jeg solgt den til en af mine venner :lol:

har istedet for anskaffet mig en lidt billigere.. men til gengæld lisså god shampoo fra Juvena (tror jeg nok det hedder) ;)

Link to comment
Share on other sites

På GETBIG's debatforum er der også blevet diskuteret en del om bumser.

Der var en gut ("Sailorboy") som døjede med bumser efter han var begyndt at bruge protein-pulver med chokolade-smag. Han skiftede sit protein-pulver ud med noget andet protein-pulver uden smag. Derefter forsvandt bumserne igen!

Jeg kender en anden som begyndte at bruge protein-pulver i forbindelse med styrketrænig, han fik med det samme mange bumser på ryg og skuldre. Derfor stoppede ham med protein-pulveret og så forsvandt de igen :huh:

Vil det sige at det er protein-pulveret der er skyld i det, det lyder sådan!!

Jeg har overvejet at droppe mit protein-pulver i en måned og se hvad der sker...

Er der noget der ved hvor man kan købe protein uden smag??

Link to comment
Share on other sites

Min kammerat troede oxo, at det var pga. Choko-smagen!

Jeg kiggede på hans kostplan og fandt hurtigt ud af, at det var det IKKE!!!....det var nu nærmere de 2 poser chips han spiste om dagen....

Og behøves jeg og sige....han stoppede med chipsene og er nu bumsefri :D

Link to comment
Share on other sites

Generelt vil jeg sige at, den vestlige medicinal industri er en kæmpe lobby-virksomhed som helst vil have at så mange så muligt bruger så meget medicin så muligt - de er uden tvivl et af de mest magtfulde karteller i verden. Det er også en af grundene til at de prøve at feje østens medicin ind under tæppet som "pseudo-videnskab". Hvis det stod til dem ville de standardisere al medicin (og kostilskud) i verden i et bestemt indeks-kapitel og dermed også bestemme, hvad der er, den enkelte forbruger tilgængeligt.

Jeg vil give ICE ret i mange af hans observationer. Læger ER meget fast forankret i deres tro på at medicin kan kurrere alt - og at der stort set findes medicin til kurring af alt. Det er meget muligt at de har ret. Men jeg tvivler på at deres approch i nogen tilfælde er den bedste.

Jeg har lidt af voldsom græs-allergi siden jeg var 9 år, og har i den forbindelse altid fået en årlig indsprøjtning af kenalog, hvilket også har virket - bevares. Men det er et kraftigt binyrebarkhormon-præparat som jeg helst ville være foruden. Denne sæson har jeg valgt at lade være med at tage denne insprøjtning til fordel for en homøopatisk behandling mod pollen-allergi, som har virket fortræffeligt. Sideløbende mener jeg også det fuldt ud muligt (baseret på egne erfaringer), at undgå almindelige forkølser ved hjælp af blomstersaft (echinamin). Men sådan nogle ting ville medicinal industrien jo aldrig erkende - det er klart - for det ville kompromitere deres integritet - så hellere prøve at latterligøre det og sige at der ikke er nogen videnskablig belæg. Faktum er, at der er mange ting som fungere uden at være videnskabligt bevist, men det er jo ikke ensbetydende med at de ikke eksistere eller virker.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tage bad i koldt vand.. Altså ikke hamrende koldt. Bare så det stadig er til at holde ud.. Varmt vand slider mere på huden og der hvod det rammer først er jo som regel skuldrene og ryggen..

Det var et tip jeg fik af en pige med den reneste hud. Og det skulle vist også være godt for håret..

Tro mig det virker.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tage bad i koldt vand.. Altså ikke hamrende koldt. Bare så det stadig er til at holde ud.. Varmt vand slider mere på huden og der hvod det rammer først er jo som regel skuldrene og ryggen..

Det var et tip jeg fik af en pige med den reneste hud. Og det skulle vist også være godt for håret..

Tro mig det virker.

Så vidt jeg er informeret, er det lige præcist det der skal til...altså de døde hudceller skal slides af...

Hvorfor ellers så lave bodyshampoo'er med slibekorn...???

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke selv sikker på mit svar så jeg ved ikke hvor meget du kan bruge det til.

Men jeg har hørt at når man "slider", så vil kroppen bare producere endnu mere fedt og gøre den mere fedtet. Det vil så resultere i værre acne.

Men det lyder da ikke helt tosset det "Skunhesten" siger. Da man oftest kun ser det på ryg/skuldre!

Link to comment
Share on other sites

Nexus:

tja, medicinindustrien er en stor interesseorganisation og som alle andre organisationer driver de lobbyisme, men så tror jeg nu også at vore enighed stopper :)

Mht. "Læger ER meget fast forankret i deres tro på at medicin kan kurrere alt - og at der stort set findes medicin til kurring af alt", så passer det ikke.

Du vil ikke finde nogen læger nogle steder, som vil fortælle dig, at de har KUREN til en sygdom - der kan findes bedre kur'er til næsten alle sygdomme, men hvis man har en beh. skal man selvf. bruge den frem for ikke at bruge noget - folk har et beh.-krav, som man bliver nødt til at imødegå til en vis grænse, som til en vis grænse sættes af lægevidenskaben.

Og det lader til, at vi endnu engang må afvise, at læger benægter brugen af "alternativ medicin" - flere og flere benytter sig af akupunktur(fordi det til visse symptomer har vist sig at virke) og nogle benytter også homøopati eller henviser til alternative behandlere.

I vores hverdag er der simpelthen et krav om, at tiltag skal kunne bevises virksomt, før det accepteres.

Det gælder stort set alt, tilsyneladende er alternativ medicin dog undtagen??

Som fremtidig behandler ville det da fryde mig ud over alle grænser, hvis jeg kunne nøjes med at give blomstersaft til mine patienter - jeg ville uden tvilv få masser af patienter, men jeg tvilver desværre på, at min behandlingssuccess ville vokse i samme grad.

Mht. din allergi, så prøv at spørge din læge om allergi-vaccination - det er helt klart den bedste beh. i vore dage, hvis det ellers er voldsom allergi :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share