Hvad kan det skyldes?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt dette topic hører under "Kost og kosttilskud", men det handler vel en anelse om det emne.

Efter jeg er begyndt at træne er jeg begyndt at få mange færre bumser på ryggen og på brystkassen. Før var jeg meget plaget af det.

Ved godt at det er sommer og solen udtørrer dem, men jeg er ikke typen der går rundt i bar overkrop...endnu ;)

Har dog kun trænet i 2½ uge eller noget.

Tænkte på om det kan have noget at gøre med min kost? Altså ved godt at det hjælper på at man spiser det rigtige, f.eks. æder jeg ikke sådan rigtig chips mere, men slik ryger der stadig ned.

Før jeg begyndte at træne drak jeg stortset aldrig mælk. Kun det som jeg hældte på min morgenmad.

Tror I det kan have noget at gøre med at jeg drikker mere mælk, æder mere tun osv? Altså får mere af de forskellige stoffer end hvad jeg plejer?

Link to comment
Share on other sites

chips er klart en stor synder når handler om bumser, personlig erfaring :)

mht. mælk så har jeg hørt at det væske/vand skulle kunne hjælpe med at rense kroppen, jeg ved dog ikke om mælk går ind under vand kategorien og jeg har ikke selv følt at det har hjulpet på bumserne at man begynder at drikke 2-3liter vand om dagen, men måske.

Link to comment
Share on other sites

Okay underligt, hos mig er det lige omvendt :blink:

me2 .. det er SÅ fucked op!!! fatter ik hva der sker.. har normalt aldrig haft bumser på ryggen.. overvejer at gå til lægen med det!! :angry: .. lagde mærke til det blev rimelig slemt, især den periode der var reddi hot.. så måske ku det være solcremen ? :o nogle der kender samme problem??

Link to comment
Share on other sites

!diot -> det hænger højst sandsynligt sammen med at du sveder væsentligt mere, når du sveder mere øger du risikoen for at dine der sætter sig klumper af sved som danner bumser. Matas ansigtsvask hjælper, men hvis det ikke er nok så prøv wolle's - ren hud. Du kan købe en kur hos en helsekost forretning, man tager ca. 15 piller i løbet af dagen, som består af urter og noget olie. Kuren tager ca. 1 månned og virkede rigtig godt for mig.

Link to comment
Share on other sites

Det behøves ikke nødvendigvis at hænge sammen. Du kan jo ikke vide om bumserne var kommet alligevel. Jeg gentager: uren hud har SJÆLDENT noget med kosten at gøre. Det er en meget lille del af befolkningen der reagerer på mad. dette skyldes som regel en overfølsomhed over for diverse madvarer.

Uren hud er jo en bakteriedannelse i huden:

læs nærmere her: Acne Vulgaris

her pointeres det netop at :

Der er ikke noget videnskabeligt bevis for, at bestemte fødemidler giver akne. Men hvis man opdager, at man får flere bumser et par dage efter at have spist et bestemt fødemiddel, for eksempel tomater eller rejer, skal man selvfølgelig undgå det.
Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget videnskabeligt bevis for, at bestemte fødemidler giver akne. Men hvis man opdager, at man får flere bumser et par dage efter at have spist et bestemt fødemiddel, for eksempel tomater eller rejer, skal man selvfølgelig undgå det.

Kan videnskaben måske bevise om der eksisterer spøgelser... de kan hverken vejes eller måles.... MÅSKE der er nogle (mange) parametre som de INTET ved om endnu... men ikke desto mindre findes de da alligevel (NEJ ikke spøgelserne, det var bare et eksempel)

Den vestlige videnskab er meget bagefter hvad angår viden om kroppen og dens sammenhæng.

Generelt gør den vestlige videnskab det, at den eliminerer SYMPTOMERNE

og ikke helbreder.... et lille sidespor.

NEJ... jeg mener du vrøvler :lol: Også for mit vedkommende er det afhængigt af hvad jeg spiser.... empirisk bestem selvfølgeligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Til alle som har problemmer med urenheder forskellige steder på kroppen:

Tag til matas/helse haløj og spørg efter noget krea sæbe...jeg tror nok det hedder krea sæbe.. det er en lille firkantet dims.

og køb så også en hamp handske

Når i går i bad til dagligt skal i så få krea sæben til at skumme og brug hamp handsken til at skrubbe urenhedderne væk.

Det skal gøres min. 3 gange ugentligt, gerne dagligt især om sommeren.

Efter en lille måned burde urenhederne forsvinde. Dette gælder altså kun folk som ikke propper sig med chips, cola, slik, chokolade osv.

Dette er en læges råd som jeg bare siger videre...

good luck

Link to comment
Share on other sites

Jeg VED bare, at når jeg går rundt med en bestemt lille sten i lommen, så får jeg ikke huller i tænderne.

Og det ved tandlægerne intet om, så derfor: "Den vestlige videnskab er meget bagefter hvad angår viden om kroppen og dens sammenhæng."

Come on Ice Eye; det er jo altså ikke mystik på højeste plan.

Og det er heller ikke verdens mest komplicerede og kontroversielle forsøg, der skal til for at afvise basis for folks tro på mad-->bumser.

Så det er desværre klart at det er dig der vrølver :( :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg VED bare, at når jeg går rundt med en bestemt lille sten i lommen, så får jeg ikke huller i tænderne.

Og det ved tandlægerne intet om, så derfor: "Den vestlige videnskab er meget bagefter hvad angår viden om kroppen og dens sammenhæng."

Come on Ice Eye; det er jo altså ikke mystik på højeste plan.

Og det er heller ikke verdens mest komplicerede og kontroversielle forsøg, der skal til for at afvise basis for folks tro på mad-->bumser.

Så det er desværre klart at det er dig der vrølver :( :hippy:

I hvor vid udstrækning kan den vestlige verdens viden om kroppen hamle op med kinesernes 3000 år gamle viden omkring kroppen ?

De bestræber sig på at HELBREDE istedet for bare at fjerne SYMPTOMERNE... men dette kan også være et produkt af kapitalismen og medicinal-branchen som ikke har nogen interesse i at helbrede folk. De vil hellere holde dem på medicin resten af deres liv, det tjener de mere på.

Så om det er vrøvl.... NEJ !

Jeg kan konstatere på min krop, at hvis der er bestemte ting som jeg spiser/ikke spiser så reagere huden på det. PUNKTUM.

Hvor tit har jeg ikke gået til lægen og så bliver man spist af med noget 'medicin'.... PRØV DET HER... HVIS DET IKKE VIRKER SÅ KOM TILBAGE... Hell no, jeg gider ikke det pis, de ved ikke en skid om kroppen.

Engang jeg var nede ved lægen fordi jeg nogle gange har en MEGET irriterende kløen i ganen og næsen, så undersøgte lægen mig nøje og i LAAANGT tid.... og så sagde han DET ER ALLERGI.... NO SHIT... virkeligt !

WOW han er dygtig.

Jeg kunne få noget antihistamin som virker efter ca 30 minutter og så må man iøvrigt ikke køre bil hvis man tager det... FUCK DET... allergien går gerne væk efter et kvarter og jeg skal bruge bilen hver dag.

Jeg gider ikke gå til lægen hvis der er noget i vejen med mig, for de kan ikke hjælpe alligevel, men kun fylde mig med virkningsløst, symptomdæmpende medicin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes lidt det er noget vrøvl du fyrer af. Lægevidenskaben ved ikke noget, men det gør østens medicin ?? Østens medicin som påstår at der findes noget som hedder meridian baner. Til trods for at det ikke er en påvisselig anatomisk struktur. Og man kan vitterligt se alt ned til det mindste niveau via elektronmikroskopi. Hvor er det lige de meridian baner gemmer sig ??

Noget andet er at det langt fra er alt medicin som kun virker på symptom niveau. Kan du sige penicillin. Det er årsagsbekæmpende. Nu er jeg ikke lægestuderende, men Claus kan sikkert komme med flere eksempler.

Jeg synes lidt det virker som du har læst lidt for mange lægekritiske artikler i Ude og Hjemme eller sådan noget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes lidt det er noget vrøvl du fyrer af. Lægevidenskaben ved ikke noget, men det gør østens medicin ?? Østens medicin som påstår at der findes noget som hedder meridian baner. Til trods for at det ikke er en påvisselig anatomisk struktur. Og man kan vitterligt se alt ned til det mindste niveau via elektronmikroskopi. Hvor er det lige de meridian baner gemmer sig ??

Noget andet er at det langt fra er alt medicin som kun virker på symptom niveau. Kan du sige penicillin. Det er årsagsbekæmpende. Nu er jeg ikke lægestuderende, men Claus kan sikkert komme med flere eksempler.

Jeg synes lidt det virker som du har læst lidt for mange lægekritiske artikler i Ude og Hjemme eller sådan noget.

Thomas

Kan kun sige èn ting EMPIRISK

Jeg ved at når jeg ikke spiser farvestrålende slik eller drikker cola eller hvis jeg drikker meget vand, så er min hud renere... THATS IT !

Jeg kan konstatere at lægen ikke aner en fis om kroppen og derfor gider jeg ikke spilde min tid på ham

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan konstatere at lægen ikke aner en fis om kroppen

Det er bare en fejlagtig antagelse. For man ved jo temmeligt meget om kroppen idag. Det man ikke altid ved, er hvilken en behandling der er bedst ved en given sygdom. Det er en lidt naiv og uintelligent påstand man kommer med når man siger at læger ikke ved noget om kroppen. Man ved jo helt ned på elektronmikroskopisk niveau hvad der sker i diverse celler.

Men du har da fuldstændig lov til at leve i din egen pseudo-videnskabelige verden. Det er jo gud ske lov et frit land vi lever i.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan man vel ikke skære lægevidenskaben over en kam, fordi du har haft dårlige erfaringer med et par læger. Der er jo immervæk forskel på læger. Måske er de læger du har haft med at gøre bare ikke særligt dygtige.

Thomas

Det kan du have ret i. Jeg har haft to læger... men det er det samme.

Ja, ja vi ved en masse men der er meget mere vi ikke ved.

Pseudo-videnskab... ? Hvis lægen ikke kan hjælpe, hvorfor skulle jeg så gå til læge ?

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan man vel ikke skære lægevidenskaben over en kam, fordi du har haft dårlige erfaringer med et par læger. Der er jo immervæk forskel på læger. Måske er de læger du har haft med at gøre bare ikke særligt dygtige.

Thomas

Har ikke noget problem med at du kalder mig uintelligent :lol:

Jeg er generelt temmelig ligeglad med hvad folk mener om mig, det er mit liv og det er et frit land vi lever i.

Jeg ved jo at du ikke siger det så hårdt som du mener det :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Et problem er, at man kan frit kan definere, hvad om en sygdom er et symptom eller det virkelig er en sygdom.

Det typiske eksempel er tuberkulose.

Ætiologien har været kendt i lang tid, nemlig effekten af en bakterie.

Men selv om raske mennesker bliver inficeret med bakterien, får de ikke aktiv tuberkulose, hvorfor ætiologien efterhånden bliver ændret til at være dårlig ernæring og dårlig hygiejne istedet.

Er medicin mod bakterien så kun symptomdæmpende eller er det "kuren"?

Et andet problem er, at flere og flere sygdomme viser sig som "påvirkningssygdomme"(min egen lille klassifikationsgruppe).

Nogle sygdomme er lette at klassificere i denne gruppe fx. knoglebrud og infektioner.

Med disse sygdomme, kan man sige, at behandlinger som mange slags operationer og antibiotika er kurative.

Den negative ryst, kunne argumentere, at man jo bare hjælper kroppen til at heale sig selv, men dette er helt sikkert forsimplet.

Efterhånden har det vist sig, at mange andre sygdomme også passer ind under denne gruppe; eksempler kunne være:

-mavesår - skyldes faktisk oftest en infektion og kan dermed kureres med antibiotika.

-hjerte-kar-sygdomme - er muligvis også pga. en infektion med en slags chlamydia(ikke den samme, som de fleste tænker på :D )

Der findes sygdomme, som til dels kan kureres (fx. vha. vaccinationer), men hvor man også kan bruge symptomdæmpende medicin, et eksempel kunne være allergi.

Risikodæmpende medicin: altså medicin, som nedsætter ens risiko for at udvikle en sygdom. Det kan være blodfortyndende medicin, stærke vitaminpræp.

Smertestillende medicin er sjældent kurativ behandling, men mon dog Ice Eye vil undvære det, hvis han skulle få brug for det?

Til sidst kunne man lige slå fast at behandlinger til de store sygdomme, bl.a. kræft, blodpropper, er kurative og her er den vestlige medicin langt bedre end østens tranditionelle medicin - og det er også accepteret i Kina :)

Man kunne så høre argumentet, at alternative medicin styrker kroppen, så den ikke bliver syg.

Mig bekendt er der dog ikke beviser for at mennesker, der benytter alternativ medicin er mindre syge end andre.

"virkningsløst, symptomdæmpende medicin" mod "MEGET irriterende kløen i ganen og næsen"?

Der findes jo altså antihistaminer, som du kan tage før symptomerne kommer og hvor du stadig må køre bil

- virkningsfuld? You bet!

-symptomdæmpende? helt klart, men er det bedre ikke at tage noget, når dine symptomer er "MEGET irriterende"?

"så undersøgte lægen mig nøje og i LAAANGT tid.... og så sagde han DET ER ALLERGI.... NO SHIT... virkeligt !

WOW han er dygtig."

-Ja, han tager sig da tiden til at afvise andre sygdomme, for ellers ville du også bare have styrket din mistro til lægevidenskaben.

Du siger, at du ved ting om din krop - empirisk bestemt?

Hvad så, hvis jeg siger, at du er illusorisk og at du bilder dig det ind?

Må jeg se din empiri - for du har da vel skrevet det ned?

Ellers er det jo desværre ren indbildning :(

Det er jo netop empiri, som lægevidenskaben bygger på - hvordan kan du afvise det?

Jeg har ikke noget imod "alternativ" medicin som sådan. Folk må søge den behandling som er mest effektiv, uanset hvem der tilbyder den.

Det jeg har et problem med, er at uvirksomme behandlinger tilbydes, at folk bruger mange penge på uvirksomme behandlinger, at folk får falske håb gang på gang, at alt. behandlere taler nedsættende om lægevidenskaben og dermed får nogle folk til at afvise den gængse behandling(det sker dog også i modsat retning, hvilket selvf. også er beklageligt).

"Ja, ja vi ved en masse men der er meget mere vi ikke ved."

måske nok, men det er da ikke grund nok til at afvise det vi ved i forvejen?

Og hvis det er, er dit argument faktisk endnu bedre til at afvise alternativ medicin end lægevidenskaben :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ikke diskutere det mere, så i får ret og jeg får ro.

Jeg kan mærke at denne diskussion måske ikke er meningsløs, men den er så omfattende at vi ikke bliver færdige med den i dette årtusinde.

Claus B, undskyld hvis jeg har trøt dig over tæerne, kommer lige til at tænke på at du jo er medicin-studerende.

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem på ryggen, og på skulderen.

Dette er åbenbart noget som er medvirkende til at folk bliver overbeviste i sin sag om at man er på AS - hvilket jeg altså ikke er.

Den der matas kur på piller, lyder interresant ?

lige præcis... det er virkelig fåkt op.. bare fordi man har lidt bumser på ryggen, SÅ tager man AS ? :retard: det er nu anden gang jeg er blevet beskyld for at tage AS, der hvor jeg træner :angry: .. bare fordi man har lidt store guns :devil:

Nå, men den mataskur er noget jeg vil prøve.. er den dyr?

Link to comment
Share on other sites

du har da ikke trådt mig over tæerne :)

Hvis jeg ikke kan argumentere for (når jeg bliver læge) at behandle folk med gængs medicin, så burde jeg jo nok lade være :D

Det er bare vigtigt, at dine anbefalinger for alternative behandlinger ikke står alene

Mit mål er ikke at overbevise dig, men at undgå at andre fravælger gængs behandling pga. dine ytringer - det ville være utilgivligt :(

Link to comment
Share on other sites

Den der matas kur på piller, lyder interresant ?

ja, det synes jeg også at den gør. Hvad koster de piller der?

Jeg ved også fra mig selv at hvis jeg æder mange chips osv så er der bumser straks, men hvis jeg holder mig fra det bliver det bestemt formindsket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share