Hardgainer og flommefed


TLunau
 Share

Recommended Posts

Jeg og min bror spiser præcis samme slags mad, spiser lige stor mængde, og motionere lige meget. Det ved jeg fordi vi bor lige op ad hinanden, træner sammen, og desuden har kendt hinanden hele livet....sjovt nok.

min bror er hardgainer og jeg er kagemanden, så føden er ikke hemmeligheden, Det er stofskiftet til gengæld. Stofskifte er lige så forskelligt som mennesker er og der er ikke to mennesker der tager lige meget på, eller smider lige meget i vægt. Derfor kan man heller ikke tabe et antal fastsatte kilo på en bestemt diæt, fordi der tilfældigvis er en anden der har, med den metode.

Min bror kan drikke fløde og æde chips dagen lang uden han tager ret mget på, gjorde jeg det samme, ville jeg ligne en flødebolle på hormoner i løbet af en time

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke så svært at holde vægten eller skulle jeg sige fedtprocenten nede..

Lad være med at spise de "forkerte" ting. Og det ved alle godt hvad er.

Og så bare spis dobbelt så meget eller mere af det "gode"...

En god gang ris med grøntsager og en kalkunschnitzel eller sådan, smager sgu da også bedre end en liter fløde, 6 øl og to poser chips..

Det kan godt være at det er det samlede energiindtag der er afgørende, men det kommer vel også an på hvad energien kommer fra... :wave:

Link to comment
Share on other sites

Og så bare spis dobbelt så meget eller mere af det "gode"...

En god gang ris med grøntsager og en kalkunschnitzel eller sådan, smager sgu da også bedre end en liter fløde, 6 øl og to poser chips..

Men det er også væsentligt sværere at tilberede ;)

Der er jo mange gange man bare lige skal stille den lille sult ik'

Link to comment
Share on other sites

Fik lige læst hele indlægget igennem, på en eller anden måde lidt 'sjov' at folk er så forskellige!

Jeg har selv et super effektivt stofskifte, hele sidste år sidste jeg ret usundt, og dyrkede et minimum af motion - og alligevel tog jeg ikke et eneste kg på!!

Nu er jeg så begyndt at træne rimeligt seriøst (mest styrketræning), og har i den anledning næsten fordoblet mit føde indtag!! :cheeburga:

Virker ret underligt at spise så meget lige pludselig, men også ret behagelig!! (Så det må jo være godt nok! ;))

Link to comment
Share on other sites

en lækker ting ved at forøge sit fødeindtag er at man for en hel del mere energi. Jeg har i en lang periode ligget under mit daglige kalorie behov og jeg skulle helst sove 9-10 timer om dagen. Nu sover jeg sjældent mere end 8 og så er jeg frisk når jeg står op ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share