Skæv mave, jeg har brug for hjælp !


Olle
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en gut på 19 år som nu har brug for lidt hjælp.

jeg er gået i gang med at smide det sidste af vinter maven, og jeg havde tænkt mig det skal være mere eller mindre permanent.

men som maven nu er ved at være væk og det første af mave musklerne begynder at kunne ses (men det nu kun efter en god gang træning).

så til problemet: muskler ser ud til at blive skæve (altså den øverste i højre side er større en den i venstre), så er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan træne dem på sådan en måde så de retter sig mest muligt op. eller så de bare trænes mere lige

jeg håber i forstår hvad i mener og der nogen der kan hjælpe

på forhånd tak :)

Oliver

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes at folk med genetiske muskel "unormaliteter" ser meget bedre ud end folk med en perfekt fitness-og genetisk perfekt krop. Da folk med skæve muskler ser ud som om de virkelig kan "rumble", i modsætning til de andre som ser mere atletisk ud, så vær du stolt over at du ser "MEEEAAAN!!!" ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes at folk med genetiske muskel "unormaliteter" ser meget bedre ud end folk med en perfekt fitness-og genetisk perfekt krop. Da folk med skæve muskler ser ud som om de virkelig kan "rumble", i modsætning til de andre som ser mere atletisk ud, så vær du stolt over at du ser "MEEEAAAN!!!" ud

What?! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig også undret mig over mavemusklen, det er jo en muskel, men hvorfor afgrænses den så i seks stykker? (og altså ikke alle seks stykker er så synlige hos nogle mennesker)

Grunden til at Rectus abdominis(Sixpacken) er inddelt i senestrøg er for at øge dens mekaniske effektivitet hen over "leddet".

Muskel udspringer fra skambenet og hæfter på ribbenenes underkant hvilket er et pænt langt stykke så derfor er musklen indelt i disse "packs".

Der er så en del genetiske variationer hvor der både kan være færre og flere senestrøg, samt at disse kan sidde skævt i forhold til hinanden og derved give det skæve look.

Personligt synes jeg ikke de betyder det store. Kan faktisk god følge R.Lassens holdning. Og hvis man alligevel synes at ens Sixpack er pæn så er det jo bare at anskaffe sig en tønde eller dunk om man vil. Der kan alligevel også være med mad i :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share