Guide til køb af spinningsko


Keki
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg har planer om at investere i et par spinningsko, da min mor efterhånden er godt træt af at jeg hugger hendes :tongue:

Hvilke krav skal jeg stille til mine sko?

Hvor får jeg mest for pengene?

Hvad er godt at kigge efter?

Håber på et par gode råd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror der har været en del tråde om emnet allerede men never mind.

Jeg er godt nok mest til udendørs cykling men for skoenes vedkommende går jeg udfra at de samme råd må gælde.

Alfa og omega er at skoene er behagelige at have på. Især skal de være brede nok til at de ikke klemmer i forfoden og det kan ofte være et problem med flere af fabrikaterne.

Sålen bør være stiv så undgå MTB sko med fleksibel sål. En for blød sål kan give sovende fødder. Skal de bruges indendørs er det nok vigtigt at de har et par arealer under sålen der er skridsikre.

De fleste sko lukkes med 2 eller 3 velcro bånd evt den sidste udskiftet med en eller anden mere eller mindre heldig lukke mekanisme der er mere justerbar. 3 spænder er en stor fordel men hvis den med 2 spænder sidder bedst så er det den du skal vælge.

Hvis noget af ovenstående er helt hen i vejret til spinning brug må der lige være nogle af spinning folkene der korrigerer!!

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at sige man skal finde nogen der sidder godt og som er på tilbud :smile:

Spinningsko er ofte våde, bliver klamme/ulækre. Limen kan ikke holde til det og slipper på et tidspunkt. Så det kan ikke betale sig at give en formue for spinningsko.

På landevejen/mtb vil man gerne have mest muligt power i pedalerne men i spinning er det mindre vigtigt (man kommer alligevel ikke ud af flækken).

Det er værd at overveje hvilket "klampe-system" du kan bruge i centret. De fleste pedaler kan tage SPD (lille metal klampe) og LOOK (en stor rød eller sort plastik-dims). Så find en sko der kan bruge det rette "klampe-system".

Nogle sko kræver en "adapter" for at bruge det ene eller andet. Bemærk: klamperne normalt ikke følger med skoen og skal derfor købes seperat.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tjek på klamperne, det skal være look :smile:

TUSIND tak for de gode råd! :smile: Hvis der er andre tråde om emnet må I endelig smide et link, synes ikke jeg kunne finde nogle :smile:

Jeg skal på jagt i cykelsko-junglen nu :bigsmile:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Bikebuster har ofte gode tilbud - men da det er nethandel er det selvfølgelig mest velegnet til dem der ved hvilke mærker der typisk passer deres fod...

Tak :smile:

Jeg lurer også på et muligt køb over nettet men jeg er lige ved at tjekke størrelserne ud i de forskellige mærker som du selv nævner. Prøvede en del par i dag, og fandt ud at at 3 spænder ofte føltes bedre samt at skoene hellere skal være en smule store end en smule små.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share